سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

افزایش سطح خون |کدام مواد غذایی سبب افزایش سطح خون میشوند؟

افزایش سطح خون

 

افزایش سطح خون.

 

یک مطالعه ی اخیر نشان داده است که افراد به طور متوسط به 8میلی گرم آهن روزانه نیاز دارند تا به کمبود آهن دچار نشوند.

هنگامی که سطح خون شما پایین باشد , در معرض بیماری های مختلف قرار میگیرید , برای افزایش سطح خون شما نیاز به مصرف غذاهایی دارید که تولید گلبول قرمز در بدننان را افزایش دهند در این مجله به معرفی غذاهایی میپردازیم که که در افزایش سطح خون موثر میباشند.

کدام مواد غذایی سبب افزایش سطح خون میشوند؟

1/ خرما:

خرما یک منبع غذایی خوشمزه برای افزایش سطح خون شما میباشد و سرشار از منیزیم , پتاسیم , ویتامینA , ویتامینB و کلسیم میباشد به همین دلیل توصیه میشود که خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در صورتی که مبتلا به دیابت هستید قبل از افزودن خرما به رژیم غذایی با پزشکتان مشورت کنید.

 

افزایش سطح خون

2/ دانه کدو تنبل:

دانه کدو تنبل برای افزایش سطح خون نیز موثر میباشد. شما میتوانید آنها را بر روی سالاد خود بپاشید و یا اینکه به عنوان میان وعده میل کنید. اما دقت داشته باشید برای به حداکثر رساندن مزایای دانه کدو تنبل , باید آن را به صورت خام استفاده کنید.

 

3/ بروکلی:

بروکلی یکی از مواد غذایی پرطرفدار در بازار میباشد , شما میتوانید آن را به سوپ یا سالاد اضافه کنید و یا اینکه در کنار سبزیجات دیگر میل کنید.
100گرم بروکلی , حاوی 2/7میلی گرم آهن میباشد.

 

افزایش سطح خون

4/ سیب زمینی:

سیب زمینی در افزایش سطح خون میتواند موثر باشد به شرطی که به صورت کبابی یا بخارپز مورد استفاده قرار گیرد و از سرخ نمودن آن اجتناب شود.

 

5/ اسفناج:

سبزیجات سبزرنگ از جمله اسفناج بهترین دوست شما هستند و متخصصان تغذیه پیشنهاد میکنند حداقل روزی یک کاسه اسفناج مصرف کنید تا تعادل خون شما حفظ شود. 100گرم اسفناج حاوی 4میلی گرم آهن میباشد و میتواند برای افزایش سطح خون به شما کمک زیادی بکند.

 

افزایش سطح خون

6/ چغندر قند:

چغندر قند سرشار از فولات و آهن میباشد که میتواند گزینه ی مناسبی برای افزایش سطح خون به شمار آید.

 

7/ توت فرنگی:

توت فرنگی نه تنها اشتهاآور است بلکه دارای مزایای دیگری نیز میباشد و یکی از این مزایا افزایش سطح خون شماست. این میوه مخزن آهن و ویتامینCمیباشد و مصرف آن به هر شکلی میتواند به افزایش گلبول های قرمز خون کمک کند.

 

افزایش سطح خون

8/ هندوانه:

هندوانه شیرین میتواند انتخاب بعدی شما برای افزایش سطح خون باشد. یک فنجان هندوانه تازه حاوی0.4میلی گرم آهن میباشد.

 

9/ انار:

مطمئنا مصرف انار در افزایش سطح خون موثر میباشد. 100گرم انار حاوی0.3میلی گرم آهن میباشد و سرشار از فیبر , پروتئن و کلسیم است.

 

افزایش سطح خون

10/ سیب:

یک سیب متوسط حاوی0.31میلی گرم آهن میباشد , بنابراین هنگامی که روز خود را با خوردن یک عدد سیب آغاز میکنید نه تنها آهن موردنیاز بدنتان را جذب میکنید بلکه در تمام طول روز انرژی دارید.

 

11/ کبد مرغ:

شما میتوانید برای افزایش  خون از کبد مرغ استفاده کنید زیرا دارای9میلی گرم آهن میباشد و میتواند هموگلوبین را به طور پیوسته افزایش دهد.

 

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا