سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

آلرژی فصلی / 10 درمان طبیعی برای علائم آلرژی فصلی

آلرژی فصلی زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی یک ماده را در هوا شناسایی می کند که بی ضرر و خطرناک است. با واکنش به این ماده برخی از هیستامین ها و سایر مواد شیمیایی را به جریان خون آزاد میکند . این مواد شیمیایی باعث ایجاد علائم واکنش های آلرژیک می شود. برخی از آلرژن های معمول آلرژی فصلی ممکن است از فصلی به فصل دیگر متفاوت  باشد.

 

آلرژی فصلی .

نشانه های  آلرژی فصلی :

  • عطسه
  • اشک و خارش چشم
  • خارش سینوس، گلو و یا کانال گوش
  • گوش ها مسدود شده اند
  • ابریزش بینی
  • سردرد
  • تنگی نفس؛
  •  عفونت
  • بی خوابی

 

 12 درمان طبیعی طبیعی برای نشانه های آلرژی فصلی :

1/  از سیستم های تهویه مطبوع برای سرد کردن خانه خود در طول تابستان استفاده کنید.

2/  قارچ ها بسیار مغذی و خوشمزه هستند، بنابراین برای درمان یا پیشگیری از آلرژی های فصلی آنها را از رژیم غذایی خود اضافه کنید.

3/  اسپیرولینا در معالجه علائم آلرژی فصلی مفید است. مصرف اسپیرولینا برای بهبود علائم شامل عطسه، تخلیه بینی، احتقان بینی و خارش تایید شده است.

4/ روغن ماهی باعث تقویت رشد مغز، محافظت از سلامت قلب و عروق، مبارزه با سرطان، افسردگی، اختلالات روده و آرتریت می شود و همچنین بسیاری از بیماری های دیگر، به ویژه آلرژی های فصلی را مهار می کند.

5/ بدن شما نمی تواند ویتامین C خود را تولید کند، بنابراین شما باید آن را از طریق رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنید. برخی از منابع طبیعی ویتامین C عبارتند از انواع توت ها، میوه های مرکبات و سبزیجات برگ سبز.

6/ مقدار مناسب ویتامین D3 می تواند به شما در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها، از جمله سرماخوردگی و سرطان کمک کند. ویتامین D3 به عنوان یکی از گیاهان شناخته شده است که از سیستم ایمنی بدن محافظت می کند و همچنین نقش مهمی در درمان آلرژی های فصلی دارد. بنابراین، لازم است که شما مکمل های ویتامین D3 را مصرف کنید.

7/ یکی دیگر از این داروهای خانگی برای آلرژی فصلی، روی است. روی برای حفظ سلامت بدن ضروری است.

8/ سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی است که سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند. این واقعا چیزی است که بیمار مبتلا به  آلرژی فصلی به آن نیاز دارد.

9/  عسل را روزانه مصرف کنید تا علائم آلرژی فصلی خود را از بین ببرد.

10/ 8 تا 10 لیتر آب را در روز بنوشید.

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید :

آلرژی شدید / تشخیص و درمان آلرژی شدید را در اینجا بخوانید.

قرمزی چشم / درمان های طبیعی خانگی موثر برای رفع قرمزی چشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا