سلامتی

علایم نارسایی کبد را بشناسید تا زود این بیماری را تشخیص دهید

مهم است که در مورد علایم نارسایی کبد یاد بگیریم، زیرا  می تواند در تشخیص این مشکل در مراحل اولیه و درمان آن کمک می کند. اغلب موارد آسیب کبدی علائم خاصی در مراحل اولیه نشان نداده و تنها پس از آنکه کبد به طور قابل ملاحظه ای آسیب دیده است، برجسته می شود.

 

علایم نارسایی کبد

 

نارسایی کبد یک وضعیت پیشرفته پزشکی است که در آن کبد به درستی عمل نمی کند . یک کبد می تواند کارهای متعددی مانند هضم غذا، حذف مواد شیمیایی سمی از جریان خون و تولید پروتئین در بدن انجام دهد.

با شکست این ارگان چند وظیفه، فرد مبتلا به این بیماری می تواند با ناراحتی زیادی روبرو شود . نارسایی کبدی ممکن است چند ماه یا چند سال طول بکشد تا بتواند عملکرد کلی کبد را در زندگی روزمره به وجود آورد.

برخی از علائم نارسایی کبدی شامل اختلالات خوردن، کاهش وزن، تشنگی بیش از حد، تغییر رنگ پوست، سوء هاضمه، درد در شکم و  خارش پوست است. در موارد شدید، زردی، کم خونی و اختلال روانی می تواند نشانه های قابل توجهی از نارسایی کبدی باشد.

 

علایم نارسایی کبد :

تغییر رنگ پوست :

تغییر رنگ پوست یکی از علائم نارسایی کبدی است. شما ممکن است تغییرات رنگ پوست غیر طبیعی را در این وضعیت پزشکی تجربه کنید. در مراحل اولیه نارسایی کبد، رنگ پوست شما به زرد تبدیل می شود. به طور عمده به علت اضافه شدن بیلی روبین، یک رنگدانه رنگ زرد رنگ است. کبد به پردازش بیلی روبین در بدن کمک می کند. هنگامی که کبد توانایی خود را برای پردازش این رنگدانه را از دست می دهد، سطح آن شروع به افزایش در خون می کند و در زیر پوست ایجاد می شود و رنگ پوست شما کمی زرد می شود.

 

علایم نارسایی کبد

 

پوست خارش دار :

خارش پوست نشانه ای شایع است که می تواند در شرایط مختلف پزشکی یافت شود. اما، این علایم نارسایی کبد نیز می باشد. هنگامی که کبد نتواند عملکرد مناسب خود را انجام دهد، پوست نیز کمی ناسالم می شود. وقتی که کبد شروع به آسیب می کند، ممکن استپوست خارش را بدون بثورات پوست تجربه کنید.

 

علایم نارسایی کبد

 

درد شکم :

درد شکمی یکی دیگر از نشانه های مهم نارسایی کبدی است. معمولا یکی از اولین علایم نارسایی کبد است. که ممکن است به دلیل افزایش غیر طبیعی اندازه کبد رخ دهد. درد شکمی ممکن است بسته به تورم کبد شدید یا ملایم باشد.

 

علایم نارسایی کبد

 

خستگی :

با پیشرفت نارسایی کبد، ممکن است دچار خستگی شدید شوید. اگر به طور مرتب احساس خستگی می کنید حتی بدون انجام کار زیاد،ممکن است یک نشانه مطمئن از بدتر شدن وضعیت کبد شما باشد. این وضعیت به تدریج تشدید می شود .

 

علایم نارسایی کبد

 

سوء هاضمه :

کبد نقش مهمی در هضم غذا دارد. هنگامی که کبد شروع به نارسایی می کند، بر روند گوارش که باعث سوء هاضمه می شود، تاثیر می گذارد.

 

علایم نارسایی کبد

 

ناهنجاری های قند خون :

مشکلات قند خون زمانی رخ می دهد که کبد قادر به کمک به پانکراس در متابولیسم کربوهیدرات ها نیست.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع :.natural-homeremedies.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا