دهان و دندانسلامتی

سلامت دهان و دندان |کدام مواد غذایی باعث سلامت دهان و دندان میشوند؟

سلامت دهان و دندان امری مهم میباشد , هنگامی که افراد دارای دندان های سفید و دهانی خوشبو باشند علاوه بر افزایش اعتماد به نفس , انگیزه ای بیشتر برای صحبت کردن دارند.

 

سلامت دهان و دندان.

 

بدون شک همه ی ما به دنبال راه هایی هستیم تا سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنیم , به همین دلیل لازم است رژیم غذایی مناسبی را برای سلامت دهان و دندان خود انتخاب نماییم در این مجله فهرستی از غذاهایی که برای دهان و دندان مفید هستند را آورده ایم.

 

کدام مواد غذایی باعث سلامت دهان و دندان میشوند؟

1/ پنیر:

همه ی ما آگاه هستیم که محصولات لبنی یک منبع غنی از کلسیم هستند اما بعضی از ما نمیدانیم که این محصولات دارای خواص فوق العاده برای سلامت دهان و دندان هستند و میتوانند سطح اسید در دهان را کاهش دهند و از ایجاد پلاک جلوگیری کنند. مصرف پنیر , شیر و ماست جهت کاهش مشکلات مربوط به دندان موثر میباشد.

2/ کرفس:

کرفس یک سبزی است که برای بهداشت و سلامت دهان و دندان مناسب است. برای استفاده از کرفس , کرفس خام را انتخاب کنید زیرا دارای ساقه های فیبری شکننده هستند و میتوانند به شما کمک کنند تا بزاق بیشتری تولید کنید و باکتری هایی که باعث ایجاد حفره در دندان هایتان میشوند مانند: استرپتوکوک موتانس را خنثی کنید.

سلامت دهان و دندان.

3/ کشمش:

کشمش حاوی اسیداولئانولی میباشد که میتواند از تولید باکتری در دهان و دندان جلوگیری کند به همین دلیل توصیه میشود به رژیم غذایی خود کشمش اضافه کنید.

 

4/ پیاز:

پیاز به عنوان یک عنصر مهم آشپزی شناخته میشود و اغلب در تهیه ی سالاد مورد استفاده قرار میگیرد. هر چند پیاز دارای بوی تند و قوی میباشد اما دارای املاح ضد باکتری و گوگرد میباشد که میتواند برای سلامت دهان و دندان مفید باشد.

5/ قارچ:

قارچ ها غذاهایی هستند که نه تنها دارای طعم فوق الهاده ای میباشند بلکه مزایای زیادی برای سلامت دهان و دندان دارند و میتوانند از تشکیل پلاک بر روی دندان جلوگیری کنند. به همین دلیل توصیه میشود قارچ را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

سلامت دهان و دندان.
6/ چای سبز:

چای سبز حاوی فلوراید و پلی فنل است که در از بین بردن باکتری های دهان به شما کمک میکند و بررسی ها نشان میدهند افرادی که به صورت منظم چای سبز مصرف میکنند کمتر احتمال دارد که به بیماری های پریودنتال مبتلا شوند.

 

7/ کیوی:

کیوی حاوی ویتامینCزیادی میباشد به همین دلیل مصرف آن برای سلامت دهان و دندان توصیه میشود و از میکروارگانیسن هایی که باعث بیماری پریودنتال میشوند جلوگیری میکند.

 

سلامت دهان و دندان .

 

8/ سبزیجات برگ سبز:

سبزیجاتی که برگ سبز دارند مانند: کلم بروکلی , جعفری , کرفس , اسفناج و… دارای ویتامین و مواد معدنی سودمند میباشند که میتوانند سلامت دهان و دندان شما را تضمین کنند.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا