درمان بیماری هادهان و دندانطب سنتی

جرم دندان | چگونه جرم دندان هایمان را در منزل کاهش دهیم؟

به لایه های رسوبی که بر روی دندان و لثه به وجود می آید و سلامت دندان را به خطر می اندازد جرم دندان میگویند.

شما در طول روز با افراد زیادی برخورد میکنید که رنگ دندان هر کدام از این افراد با یکدیگر متفاوت میباشد. بعضی افراد به بهداشت دندان و دهانشان اهمیتی نمی دهند و بعد از صرف غذا , مسواک نمی زنند , و به تدریج لایه ای از مواد غذایی روی دندانهایشان به وجود می آید( جرم دندان ) که در نهایت باعث ایجاد حفره در دندان میشوند.

کسانی که سیگار و موادمخدر مصرف میکنند و افرادی که چای زیاد مینوشند , بیش از دیگران دچار جرم دندان میشوند.

جالب است بدانید ما حتی اگر غذا هم نخوریم , باز هم دندانهایمان دچار جرم میشود , زیرا خود بزاق دهان باعث زیاد شدن جرمِ روی دندان ها میشود.

جرم دندان  .
نحوه ی جرم گیری :

دو نوع جرم گیری داریم.

1/ جرم گیری دستی در این نوع جرم گیری , دندانپزشک با یک ابزار و به صورت دستی جرم های دندان را از بین میبرد. از این نوع جرم گیری فقط افرادی میتواتند استفاده کنند که دندان هایشان جرم کمی دارد.

2/ اما روش دیگری هم وجود دارد که در این روش جرم گیری دندانپزشک با استفاده از اسپری آب و دستگاه جرم های دندان را از بین میبرد. در این روش شما دردی احساس نمی کنید.

روشهایی که به شما کمک میکند تا جرم دندان هایتان را کاهش دهید:

1/خمیر دندان حاوی فلوراید:

استفاده کردن از خمیر دندان حاوی فلوراید , مینای دندان را تقویت میکند و باعث میشود مینای دندان , در برابر غذاهای اسیدی و انواع نوشیدنی مقاوم تر باشد.

جرم دندان  .

2/ جوش شیرین:

جوش شیرین در از بین بردن جرم های دندان بسیار مؤثر میباشد. کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و نمک را مخلوط کنید و روی مسواک خیس بمالید و دندانهایتان را به آرامی با این ترکیب مسواک بزنید و در نهایت با آب ولرم بشوئید.

اگر میخواهید زودتر یه نتیجه برسید یک روز در میان از این ترکیب استفاده کنید. و زمانی که جرم دندان از بین رفت هر 7تا10روز یک مرتبه از این روش استفاده کنید.

 

3/ آلوئه ورا و گلیسیرین:

4قاشق چای خوری گلیسیرین گیاهی , 1قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا , 4قاشق غذاخوری جوش شیرین , 10قطره اسانس لیمو و یک فنجان آب را ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را روی دندانهایتان بمالید و بعد از چند دقیقه دهانتان را کاملا بشوئید تا همه ی خمیر از روی دندانهایتان پاک شود.

از این روش روزی یک مرتبه استفاده کنید و زمانی که جرم دندانهایتان از بین رفت هر 3-4روز یکبار از این روش میتوانید استفاده کنید. اما دقت داشته باشید , در مصرف گلیسیرین زیاده روی نکنید زیرا استحکام دندان ها را کاهش میدهد.

 

4/ جویدن دانه های کنجد:

ابتدا یک قاشق غذاخوری از دانه های کنجد را خوب بجوید اما قورت ندهید و در دهانتان نگه دارید , سپس با مسواک خشک دندان هایتان را مسواک بزنید. این روش را 2بار در هفته تکرار کنید.

 

جرم دندان  .

5/ پوست پرتقال:

2-3دقیقه تکه ای از پوست پرتقال را به صورت مستقیم روی دندان هایتان بگذارید و اجازه دهید تا آبی که در پوست پرتقال وجود دارد 2-3دقیقه روی دندان هایتان بماند و در نهایت دندان هایتان را با آب بشوئید. از این روش 2تا3بار در هفته استفاده کنید .

 

6/ نخ دندان:

بعد از اینکه غذایتان را نوش جان کردید , از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان باعث پاک شدن فضای بین لثه ها و دندان ها میشود و در نتیجه سلامتی دندان هایتان را تضمین میکند.

7/ لیمو:

دندانهایتان را طبق معمول مسواک بزنید و دهانتان را بشوئید , کمی آبلیمو بر روی لثه و دندانهایتان بمالید و بگذارید کمی بیشتر از یک دقیقه بماند , سپس با آب گرم دهانتان را بشوئید. از این روش هر روز استفاده کنید تا به نتیجه برسید . و زمانی که جرم دندانهایتان از بین رفت هر 10روز یکبار از این روش استفاده کنید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا