دهان و دندانطب سنتیگیاهان دارویی

آشنایی با بدترین غذاها برای دندان های شما که آسیب زننده هستند.

ما در این مجله قصد داریم شما را با بدترین غذاها برای دندان ها آشنا کنیم که باعث آسیب جدی به دندان میشوند . در ادامه با ما باشید.

 

 بدترین غذاها برای دندان.

 

آشنایی با بدترین غذاها برای دندان :

غذاهای اسیدی :

اگر یک لیوان آب پرتقال در صبح بخورید مینای دندان های خود را از بین می برید. اسیدهای موجود در مرکبات مینای دندان را مختل می کنند و باعث آسیب برگشت پذیر می شوند. محققان دریافته اند که آب لیمو و آب گریپ فروت بدترین غذاها برای دندان هستند. محققان دریافتند که آب پرتقال از بدترین غذاها برای دندان است و سختی مینا را 84 درصد کاهش می دهد.

اگر نمی توانید نوشیدنی های مورد علاقه خود را کنار بگذارید، بعد از مصرف آن بلافاصله دندانتان را با آب بشویید.

همچنبن به نکات زیر توجه کنید.

قبل از مصرف آب لیمو، دندان هایتان را تمیز نکنید.
آب لیمو را با آب رقیق کنید.
بعد از نوشیدن آب لیمو دهان را با آب جوش بشویید.
بعد از نوشیدن آب لیمو، حداقل 30 دقیقه صبر کنید سپس مسواک کنید.

 بدترین غذاها برای دندان

 

نان سفید :

از مصرف نان سفید بخاطر کالری و کربوهیدرات های زیاد اجتناب کنید.  بعد از جویدن نان ، آنزیم های آن به شکر تبدیل می شوند و در معرض دندان ها قرار می گیرند و باعث آسیب به دندان می شوند.

 

ترشی :

سرکه در ترشی، که به آنها می دهد از بدترین غذاها برای دندان است . زیرا حاوی محتوای اسیدی است. اگر نمی توانید ترشی را ترک کنید، دهان خود را بلافاصله بعد از خوردن ترشی بشویید.

 

 بدترین غذاها برای دندان

 

میوه های خشک :

اگر میوه خشک می خورید، به سلامتی دندان ها لطمه می زنید. میوه های خشک از بدترین غذاها برای دندان ها هستند. زیرا حاوی شکر هستند و باکتری های مضر در دهان ما از شکر تغذیه می کنند.  میوه های خشک شده اغلب در دندان های شما گیر کرده و باکتری های بیشتری را به مهمانی دعوت می کنند. بهترین کار برای حفظ سلامت دندان این است که از میوه های تازه استفاده کنید.

 

مترجم یک دکتر

منبع : draxe.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا