تغذیه

خواص بادمجان برای حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از بیماری

بادمجان به عنوان سبزیجات دارای طیف منحصر به فرد از مزایای بهداشتی شناخته شده است، از جمله خواص بادمجان توانایی کمک به ساختن استخوان های قوی و جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش علائم کم خونی است. بادمجان باعث بهبود سلامت قلب و عروق می شود و از سیستم گوارش نیز محافظت می کند. همچنین برای کاهش وزن ، کنترل دیابت، کاهش استرس، محافظت ی نوزادان از نقایص مادرزادی و حتی جلوگیری از سرطان مفید است.

 

 بادمجان

 

خواص بادمجان چیست ؟

کمک به هضم :

بادمجانها مانند بسیاری از سبزیجات دیگر منبع خوبی از فیبر رژیمی هستند که یک عنصر ضروری در رژیم غذایی متعادل هستند.  فیبر برای سلامت دستگاه گوارش و همچنین برای حرکت منظم روده ضروری است. فیبر همچنین ترشح آب و جذب مواد مغذی و پردازش مواد غذایی را تسهیل می کند.

فیبر همچنین با کاهش بیماری های قلبی نیز مرتبط است، زیرا کلسترول بد LDL را می کاهد ، که منجر به آترواسکلروز ، حملات قلبی و سکته مغزی می شود.

 

کاهش وزن :

افزایش فیبر غذایی به 25 گرم در روز ممکن است به کاهش شیوع چاقی در سطح ملی کمک کند.

از آنجایی که بادمجان حاوی مقادیر کم چربی یا کلسترول است،  غذای بسیار سالم برای افرادی است که سعی در از دست دادن وزن و یا چاقی دارند.

 

 بادمجان

 

بهبود سلامت استخوان :

بادمجان برای افرادی است که در معرض خطر بالای تخریب استخوان و پوکی استخوان هستند ترکیبات موجود در بادمجان به کاهش علائم پوکی استخوان کمک میکند. بادمجان همچنین مقادیر قابل توجهی از آهن و کلسیم را که بر سلامت استخوان و قدرت کلی اثر می گذارد، تامین میکند. در نهایت، مقدار پتاسیم در بادمجان ها به جذب کلسیم کمک می کند و برای پوکی استخوان و سلامت استخوان مفید می باشد.

 

جلوگیری از کم خونی :

کمبود آهن ممکن است برای سلامتی کلی بسیار خطرناک باشد و می تواند به شکل کم خونی ظاهر شود. آنمی با سردرد و میگرن، خستگی، ضعف، افسردگی و سوء عملکرد شناختی مشخص می شود. بنابراین، خوردن غذاهایی با آهن زیاد می تواند با کم خونی مبارزه کند.  همچنین بادمجان غنی از مس، یکی دیگر از اجزای مهم گلبول قرمز (RBCs)، درست مثل آهن است. بدون این دو ماده معدنی، تعداد گلبول های قرمز در بدن کاهش می یابد، زیرا آنها به طور مداوم از بین می روند.

 

 بادمجان

بهبود عملکرد مغز :

بادمجانها منابع شگفت انگیز از مواد مغذی هستند که برای تقویت فعالیت های شناختی و سلامت روان عمومی شناخته شده اند. آنها نه تنها در مقابل فعالیت های رادیکال آزاد دفاع می کنند و بدن و مغز خود را از سموم و بیماری ها محافظت می کنند، بلکه جریان خون را به مغز می افزایند. با تحویل خون غنی از اکسیژن به مغز، آنها راه های عصبی را برای توسعه، تقویت حافظه و افکار تحلیلی تحریک می کنند. پتاسیم در بادمجان همچنین به عنوان یک وازودیلاتور و تقویت کننده مغز عمل می کند، به طور کلی، آنها قطعا باید “غذای مغزی” نامیده شوند.

 

مدیریت دیابت :

با توجه به محتوای فیبر بالا و مقادیر کم کربوهیدرات محلول ، بادمجان یک غذای ایده آل برای مدیریت دیابت است. خواص بادمجان آن را به عنوان تنظیم کننده فعالیت گلوکز و انسولین در بدن مفید می دانند. هنگامی که سطح انسولین پایدار است و بدن در معرض غوطه ور شدن شدید و قند خون نیست، بنابراین می توان از عوارض بالقوه خطرناک دیابت جلوگیری کرد.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : http://organicfacts.net

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا