طب سنتیگیاهان دارویی

فواید روغن رزماری و نحوه استفاده از روغن رزماری

روغن رزماری از زمان های قدیم برای بسیاری از مزایای بهداشتی استفاده شده و مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه، در بسیاری از داروهای گیاهی، با بسیاری از پیشنهادات بالقوه موجود است.

تنوع روغن اسانس رزماری به طور گسترده ای در آروماتراپی به عنوان عطر در بسیاری از ترکیبات استفاده می شود.

 

روغن رزماری

 

 

نحوه استفاده از روغن رزماری :

شما می توانید از روغن تازه رزماری بر روی سالاد خود به عنوان یک سس خوشمزه استفاده کنید. رزماری با کیفیت بالا دارای خواص ضد درد، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد عفونی، ضد قارچی، ضد عفونی، ضد التهابی، آنتی اکسیدان و دفع آفات است.

سرفه – یک تا دو قطره روغن رزماری را  بر روی قفسه سینه و گلو هر چند ساعت یکبار  ماساژ دهید.
سردرد – یک قطره این روغن را به طور موضعی به قسمت های سرتان که درد میکند اعمال کنید.
یادگیری و حافظه – روغن رزماری  را در تمام اتاق پخش کنید و بر بدنتان مالش دهید .
عفونت واژن –  یک تا دو قطره روغن رزماری را به طور موضعی استفاده کنید.

روغن رزماری را به شامپو و لوسیون خود  اضافه کنید. به طور منظم استفاده از روغن باعث تحریک فولیکول ها، کمک به رشد موی بلند و قوی می شود. شما همچنین میتوانید پوست خود را با روغن ماساژ دهید تا آن را تغذیه کرده و شوره سر را از بین ببرد .

روغن رزماری  یک ضد عفونی کننده است و اغلب به عنوان دهانشویه استفاده می شود که به رفع بوی بد دهان کمک می کند. با حذف باکتری های دهان، روغن رزماری می تواند حفره ها، پلاک ها و سایر مسائل دندان را از بین ببرد. عطر و بوی خوش طعم رزماری نیز قابل توجه است.

روغن رزماری در شمع ها، عطرها، روغن حمام، خوشبو کننده ها و لوازم آرایشی استفاده می شود و باعث افزایش انرژی ذهنی هنگام استنشاق می شود.

 

مزایای روغن رزماری :

روغن رزماری از زمان های قدیم برای بسیاری از مزایای بهداشتی استفاده شده و مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه، در بسیاری از داروهای گیاهی موجود است.

 

برخی از آنها عبارتند از :

 1.رفع مسمومیت –

روغن رزماری اغلب برای از بین بردن مسمومیت، گرفتگی معده، یبوست و نفخ استفاده می شود. روغن اسانس نیز در تحریک اشتها مفید است. تحقیقات نشان می دهد که اسانس رزماری می تواند به سم زدایی از کبد کمک کند و تنظیم و ایجاد ژل صفرا، یک بخش کلیدی از پروتئین گوارشی را تنظیم کند.

 

روغن رزماری

 

2.تسکین استرس –

روغن رزماری  سطح کورتیزول، یکی از هورمون هایی که در طول پاسخ بدن به استرس در بزاق آزاد میشود را کاهش می دهد. با توجه به مطالعات انجام شده  استنشاق روغن رزماری و اسطوخودوس برای پنج دقیقه به میزان قابل توجهی باعث کاهش سطح کورتیزول در بزاق افراد شده و به طور بالقوه خطرات تنش مزمن را کاهش داد.

 

3.تسکین درد –

اسانس رزماری برای از بین بردن درد استفاده می شود به طور گسترده ای در درمان سردرد، درد عضلانی و حتی آرتروز استفاده می شود. ویژگی های ضد التهابی آن راه خوبی برای مقابله با درد از گرفتگی ها و درد های مشترک است.

 

روغن رزماری

 

 4.تقویت سیستم ایمنی –

مطالعه سال 2007 که میزان کورتیزول کاهش یافته را بعد از ماساژ همزمان و استنشاق اسانس رزماری نشان داد که فعالیت رادیکال های آزاد در بدن افراد نیز به طور قابل توجهی افزایش می یابد. آنتی اکسیدان ها یک سلاح ارزشمند برای مبارزه با عفونت و بیماری هستند.

 

5. مشکلات تنفسی –

عطر و طعم روغن نشان داده شده است که از تنگی گلو، و در درمان آلرژی های تنفسی، سرماخوردگی، گلودرد و آنفولانزا کمک می کند. عمل ضدعفونی کننده آن همچنین روغن رزماری را برای عفونت های تنفسی مفید می کند. به علت اثر ضد اسپاسم، آن را نیز در برنامه های درمان خاص برای آسم برونش استفاده می کنند.

 

تنوع روغن اسانس رزماری به طور گسترده ای در آروماتراپی به عنوان عطر در بسیاری از ترکیبات استفاده می شود. این ترکیبات به خوبی با روغن هایی مانند اسطوخودوس، نعناع، ​​مریم گلی، ریحان، آویشن، سیترونلا، لیمونراز، بابونه و نعناع مخلوط می شوند .

 

روغن رزماری

 

روغن رزماری چگونه کار می کند؟

برای کمک به جابجایی بدن، خستگی ذهنی، تسکین درد، تضعیف دستگاه تنفسی و به عنوان یک عامل مراقبت از پوست و مو، میتوانید از روغن رزماری چندین روش استفاده کنید، از جمله از اسپری آن، ماساژ روغن مخلوط شده و یا در حمام، کرم ها ، لوسیون، و شامپو.

زنان باردار و شیرده باید از مصرف اسانس رزماری در طول حاملگی خود اجتناب کنند. علاوه بر این، ابتدا قبل از استفاده از روغن گیاهی برای کودکان، با پزشک مشورت کنید.

 

عوارض جانبی روغن رزماری

در بعضی موارد، روغن رزماری همچنین ممکن است واکنش های آلرژیک ایجاد کند، بنابراین برای استفاده مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

articles.mercola.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا