سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

زردچوبه چیست؟ آشنایی با خواص فوق العاده رزماری برای سلامت بدن

زردچوبه ، گاهی اوقات ادویه طلایی نامیده می شود، یک گیاه بلند است که در آسیا و آمریکای مرکزی رشد می کند.

زردچوبه که در قفسه ها و در کابینت های ادویه دیده می شود از ریشه های گیاه تهیه میشود. رنگ زرد روشن زردچوبه الهام بخش بسیاری از فرهنگ ها برای استفاده از آن به عنوان یک رنگ است. همچنین یک عنصر مهم در پودر کاری است. کپسول، چای ، پودر و عصاره ها بعضی از محصولات زردچوبه موجود در بازار هستند.

کورکومین ماده فعال در زردچوبه است و دارای خواص بیولوژیکی قوی است. طب سنتی آن را به عنوان یک عامل کاهش دهنده و بهبود دهنده درد  می داند.

 

زردچوبه

 

عوارض جانبی مثبت زردچوبه

ضد التهابی است.

بنیاد آرتروز نقل مطالعات متعددی که در مورد زردچوبه است را سبب کاهش التهاب دانسته .این توانایی ضد التهابی ممکن است موجب تشدید بیماری شود که افراد مبتلا به آرتریت در مفاصلشان احساس می کنند. این بنیاد پیشنهاد می کند که کپسول های 400 تا 600 میلی گرم تا سه بار در روز برای تسکین التهاب استفاده شود.

 

زردچوبه

می تواند درد را کاهش دهد.

بسیاری از افراد، از جمله پزشکان ،این ادویه را به عنوان یک ضد درد در نظر می گیرند. ادویه برای کاهش درد آرتریت نیز مشهور است. مطالعات به نظر می رسد از این ادویه برای تسکین درد حمایت می کند.

 

عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

اثر آنتی اکسیدانی زردچوبه به نظر می رسد بسیار قدرتمند است که می تواند باعث جلوگیری از آسیب کبد  شود. این می تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که داروهای قوی برای دیابت یا سایر شرایط بهداشتی دارند که ممکن است استفاده طولانی مدت از داروها به کبد آن ها آسیب برسانند.

 

زردچوبه

 

ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.

کورکومین به عنوان یک درمان سرطانی است. مطالعات نشان می دهد که اثر محافظتی در برابر سرطان لوزالمعده ، سرطان پروستات و میلوم چندگانه دارد .

 

می تواند به هضم شما کمک کند.

این ادویه می تواند نقش مهمی در هضم آن غذا داشته باشد.علاوه بر علت خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی، می تواند به هضم سالم کمک کند.

زردچوبه حتی به عنوان یک درمان برای سندرم روده تحریک پذیر نیز مورد استفاده قرار می گیرد .

 

زردچوبه

 

عوارض جانبی منفی زردچوبه

می تواند معده شما را ناراحت کند.

معده را برای تولید اسید معده بیشتر تحریک می کند.

ممکن است انقباضات را تحریک کند.

شما ممکن است شنیده باشید که خوردن غذاهایی که در معرض کاری قرار دارند می تواند انقباضات را تحریک کند. اگر چه داده های بالینی کمی برای حمایت از این ادعا وجود دارد، مطالعات نشان می دهد زردچوبه می تواند علائم PMS را کاهش دهد.

می تواند باعث خونریزی شود.

مصرف زیاد آن ممکن است باعث خونریزی شود به همین علت تنها، زنان باردار باید از مکمل های زردچوبه اجتناب کنند.

 

خلاصه

ادویه طلایی سلامت سیستم ایمنی را تامین می کند، به کاهش درد کمک می کند و می تواند به هضم کمک کند.

 

 

www.healthline.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا