سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

خواص کدو سبز / مزایا و روش استفاده از کدو سبز برای سلامتی

خواص کدو سبز برای سلامتی بدن بسیار زیاد است. کدو سبز در سراسر جهان به عنوان یک غذای خوشمزه و مغذی شناخته شده است. شامل ویتامین C، ویتامین B6، منگنز، ریبوفلاوین، پتاسیم، فولات و ویتامین K می باشد. مزایای  خواص کدو سبز عبارتند از: توانایی بهبود سلامت قلب، كنترل دیابت، هضم صحیح و… که در ادامه به آنها میپردازیم.

 

خواص کدو سبز

 

خواص کدو سبز :

1. آنتی اکسیدان ها را فراهم می کند :

مزایای کد. سبز عبارتند از: توانایی ارائه آنتی اکسیدان های ضد بیماری به بدن، از جمله ویتامین A و ویتامین C. ویتامین C نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون و مبارزه با التهاب دارد . آنتی اکسیدان ها باعث جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد و اکسیداسیون بدن می شوند که باعث بیماری می شود.

 

2. سلامت قلب را بهبود می بخشد :

خواص کدو سبز شامل بهبود سلامت قلب است. فیبر در کدو سبز با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی به طور طبیعی باعث کاهش کلسترول و بهبود سلامت قلب و عروق می شود. مواد غذایی با فیبر بالا همچنین می توانند بدن را از دیابت و مقاومت به انسولین محافظت کنند.

 

3. پتاسیم بدن  را فراهم می کند :

با توجه به پتاسیم آن، مزایای کدو سبز شامل توانایی کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است. پتاسیم همچنین با کاهش اثرات رژیم غذایی با سدیم، خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. سطوح پتاسیم پایین می تواند خطر مشکلات قلبی را افزایش دهد و موجب عدم تعادل با سایر مواد معدنی در بدن شود.

 

خواص کدو سبز

 

4. بهبود هضم :

مزایای کدو سبز شامل هضم بهبود غذا است. به حل مشکلات گوارشی به علت الکترولیت ها، فیبر و سایر مواد مغذی که در آن وجود دارد کمک میکند.دارای مزایای ضد التهاب است که می تواند به کاهش علائم مربوط به یبوست ، سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

 

5. کم کالری و کربوهیدرات :

کدو سبز  کم کالری و کربوهیدرات است. برای کسانی که به دنبال کاهش وزن یا حفظ وزن سالم هستند، کدو سبز یک گزینه عالی است. فیبر در کدو سبز باعث افزایش احساس سیری می شو.

 

6. کمک به حفظ سلامت چشم :

مزایای کدو سبز شامل توانایی ارتقاء سلامت چشم است. این گیاه حاوی فیبرهای غذایی شامل ویتامین C، بتا کاروتن، لووتیان و زاکسنتین است که به محافظت چشم از آسیب کمک می کند. آنتی اکسیدان کاروتینوئید در کدو سبز کمک می کند تا از چشم ها از بیماری های مرتبط با سن مانند آب مروارید، گلوکوم و دژنراسیون ماکولا محافظت کنند.

 

خواص کدو سبز

 

7.  ویتامین های B بدن  را فراهم می کند :

کدو سبز ویتامین های مورد نیاز بدن  از جمله فولات، ریبوفلاوین و ویتامین B6. ویتامین B را فراهم میکند.

 

8. می تواند به کنترل دیابت کمک کند :

خواص کدو سبز شامل توانایی کمک به کنترل دیابت می باشد . زکدو حاوی پکتین است که نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد.

 

9. می تواند عملکرد تیروئید و آدرنال را متعادل کند :

مزایای کدو سبز شامل توانایی تعادل عملکرد تیروئید و آدرنال می باشد. پلی فنل ها و اسید آسکوربیک در کدو سبز تاثیر مثبتی بر تنظیمات تیروئید، آدرنال و انسولین دارند.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : davidwolfe.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا