سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

بهترین فواید کاهو برای پوست، مو و سلامتی

فواید کاهو بسیار زیاد است زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است، به همین دلیل است که یکی از محبوبترین سبزیجات در ایالات متحده است.

کاهو با نام علمی Lactuva sativa، گیاه است که متعلق به خانواده Asteraceae است. این سبزی اغلب در سالادها و سایر انواع غذاها مانند ساندویچ ها، سوپ ها و مژه ها استفاده می شود. همچنین می توان آن را کبابی کرد.

این گیاه یک منبع غنی از ویتامین های K و A است.

 

کاهو

 

مشخصات غذای کاهو چیست؟

کلسترول 0 میلیگرم

کل چربی 0.2 گرم

چربی اشباع شده 0 گرم

چربی نوشابه 0.1 گرم

چربی غلیظ 0 گرم

کالری 15

سدیم 28 میلی گرم

پتاسیم 194 میلی گرم

کل کربوهیدرات 2.9 گرم

فیبر غذایی 1.3 گرم

شکر 0.8 گرم

پروتئین 1.4 گرم

ویتامین A
148٪
ویتامین سی
15٪
کلسیم

اهن

ویتامین B-6

ویتامین B-12

منیزیم

 

یک فنجان کاهو (36 گرم) فقط شامل 5 کالری و 10 گرم سدیم است. این شامل کلسترول و هر نوع چربی نیست. دیگر مواد مغذی مهم عبارتند از:

5 گرم فیبر
5 میکروگرم ویتامین K
2665 واحد ویتامین A

5 میلی گرم ویتامین C
7 میکروگرم فولات
3 میلی گرم آهن
1 میلی گرم منگنز
ویتامین A در کاهو به شکل کاروتنوئید  A است که بدن برای به دست آوردن مزایای آن به رتینول تبدیل می شود.

 

فواید کاهو چیست؟

این گیاه از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و سایر مواد مغذی مثل ویتامین A و K و پتاسیم غنی است. این سبزی برگ سبز به مبارزه با التهاب و بیماری های مرتبط با آن مانند دیابت و سرطان کمک می کند.

مزایا فقط در صورت استفاده از کاهوهای مختلف Romaume بهبود می یابند – همانطور که تمام کاهوها با هم برابر نیستند. همچنین، کاهو تیره تر است، مواد مغذی آن بیشتر است.

 

1. مبارزه با التهاب :

برخی از پروتئین ها در کاهو  مانند لیپوکسیژناز کمک می کنند تا التهاب را کنترل کنند.

این در یک مطالعه ایرانی ثابت شده است. طبق این مطالعه، کاهو در طب سنتی برای کاهش التهاب و استئودینای (درد در استخوان ها) مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به بنیاد آرتروز، سبزیجاتی که غنی از ویتامین K هستند، به طور چشمگیری باعث کاهش التهاب می شوند. شما معمولا می توانید به صورت منظم دو فنجان سبزی برگ سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید. سایر سبزیجات حاوی ویتامین K شامل کلم، کلم بروکلی، اسفناج می باشد.

 

2. کمک به کاهش وزن :

یکی از دلایل اصلی که کاهو می تواند یک کالای غذایی مطلوب برای کاهش وزن باشد این است که فقط 5 کالری دارد. علاوه بر این، کمک می کند تا شکاف های ریزمغذی را که به سختی در رژیم غذایی کم کالری قرار دارند، بردارید.

سالاد نیز بسیار کم چربی است و از این رو برای کاهش وزن مفید است. اضافه کردن یک برگ بزرگ کاهو رومی به ناهار شما می تواند یک ایده خوب برای کاهش وزن باشد .

 

کاهو

 

3. باعث افزایش سلامت مغز می شود

موارد شدید آسیب مغز منجر به مرگ سلول های عصبی می شود که منجر به بیماری های شدید مغزی مانند آلزایمر می شود. عصاره کاهو،  مرگ سلول های عصبی را به دلیل نقش آن در GSD یا محرومیت گلوکز / سرم کنترل می کند.

 همچنین غنی از نیترات رژیم غذایی است که باعث تسریع عملکرد اندوتلیال می شود. کاهش عملکرد اندوتلیال باعث کاهش شناختی و سایر اختلالات عصبی مرتبط با پیری می شود . مصرف کاهو این کار را متوقف میکند.

 

4. تقویت سلامت قلب

کاهو یک منبع خوب فولات است که یک نوع ویتامین B است. همچنین یک منبع غنی از ویتامین A و C است که هر دو به کلسترول اکسید شده و تقویت شریان ها کمک می کنند. این دو ماده غذایی همچنین جریان خون را بهبود می بخشد و از حملات قلبی جلوگیری می کند.

همچنین حاوی پتاسیم است که فشار خون را کاهش می دهد و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. مصرف کاهو همچنین می تواند HDL (کلسترول خوب) را افزایش دهد .

مصرف این گیاه همچنین با متابولیسم کلسترول بهبود یافته در هر مطالعه دیگری همراه است. این نیز وضعیت آنتی اکسیدان را در بدن افزایش می دهد. همه این بدان معنی است که مصرف منظم کاهو می تواند از بیماری قلبی و عروقی جلوگیری کند.

 

کاهو.

 

5. کمک به مبارزه با سرطان

مصرف کاهو با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده مرتبط است، به ویژه در بخش هایی از ژاپن که سبزیجات به طور منظم مصرف می شوند.

یک گزارش از صندوق تحقیقات سرطان جهانی نشان می دهد که سبزیجات غیر نشاسته مانند کاهو می توانند از انواع مختلف سرطان محافظت جلوگیری کنند.

مطالعه دیگری در ژاپن در سیگاری های مبتلا به سرطان ریه انجام شد و یافته ها نشان داد مصرف کاهو می تواند اثرات محافظتی داشته باشد.

 

6. کاهش خطر ابتلا به دیابت

مطالعات نشان داده اند که سبزیجات، به ویژه کاهوها، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهند. این را می توان به شاخص گلیسمی پایین (اثر یک غذای خاص بر میزان قند خون خود) از کاهو نسبت داد، که به معنی افزایش زیاد قند خون است.

همچنین یک فنجان کاهو حاوی حدود 5 کالری و 2 گرم کربوهیدرات است. این واقعیت نیز علاوه بر سالم بودن رژیم غذایی مناسب دیابت را نیز کاهش میدهد.

کاهو همچنین شامل لاکتوکاکسانتین، کاروتنوئید ضد دیابتی است که سطح قند خون را کاهش می دهد و می تواند درمان بالقوه ای برای دیابت باشد.

 

کاهو

 

7. بهبود سلامت پوست و مو :

ویتامین A در کاهو پوست را احیاء می کند و این باعث افزایش گردش خون می شود. پتاسیم در کاهو گردش خون را بهبود می بخشد، بنابراین اکسیژن و سایر مواد مغذی را به پوست عرضه می کند. ویتامین C در سبزی  می تواند پوست را از اشعه UV محافظت کند. همچنین علائم پیری را به تاخیر می اندازد. 

شستن صورت با عصاره کاهو در صبح می تواند سلامت پوست شما را بهبود بخشد.

ویتامین K در کاهو مزایای متعددی برای مو دارد. این باعث افزایش قدرت مو می شود و می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : stylecraze.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا