درمان بیماری هاسلامتی

عرق | توصیه هایی شگفت انگیز جهت کاهش بوی بد عرق

هوا که گرم می شود خواه ناخواه بدن همه عرق می کند. البته در عده ای شدیدتر و در عده ای کمتر. باید گفت عرق کردن یک پدیده حیاتی زندگی است که بدین وسیله ضمن تازه نگه داشتن پوست , مقداری از سموم بدن , مخصوصاً مواد زائد و سمی از طریق سلولهای پوستی و سطحی بدن خارج می شود. بدین لحاظ است که نمی توان و نباید جلوی عرق کردن گرفته شود ؛ زیرا حیات انسان به مخاطره می افتد و پوست دچار خشکی و شکنندگی و بالاخره چین و چروک خواهد شد.

اما مسئله و موضوع مهم در اینجا آن کسانی هستند که عرقشان بدبو و ناخوشایند است و هر قدر هم از محصولات خوشبو استفاده کنند و یا هر قدر شستشو نمایند , با پوشیدن لباس و کوچکترین حرکت این بوی نامطبوع بدنشان احساس می شود.

هر چند عرق کردن یک عمل طبیعی میباشد اما عرق بدبو سرشت و غریزه یا یک امر طبیعی در بدن نیست , بلکه نشانه ای از نارسایی کبد و کلیه هاست که بدن برای حفظ تندرستی و جلوگیری از بیماری , سمومی را که از راه کبد تجزیه و از راه کلیه ها دفع نشده است , از طریق پوست خارج می نماید.

هنگامی که احساس می شود بوی نامطبوعی از لباس یا بدن متصاعد می‌شود و یا عرق شخص بد بو است , باید به فکر چاره بود و قبل از آنکه این عارضه نامحسوس شدت یابد و یا اینکه موجب رنج و بیماری گردد , در صدد درمان و رفع علت بیماری برآمد.

عرق

در اینجا شما را با درمان‌های ساده و تغذیه ای عرق کردن آشنا میسازیم:

1/ کسانی که دچار عرق بدبو هستند و در هر حال بوی بدی از بدنشان احساس میشود , باید از خوردن مشروبات الکلی , ادویه , زردچوبه , فلفل , خردل . سس گوجه فرنگی , تخم مرغ , روغن سرخ شده , کالباس , سوسیس , ژامبون و اغذیه نظیر آن خودداری فرمایید.

2/ به طور حتم با غذایشان از سبزیجات تازه و میوه استفاده نمایند.

3/ خوردن شیر و همچنین ماست برایشان مفید است.

4/ دقت نمایند که مزاجشان مرتب باشد , به طوری که روزی یک نوبت به خوبی تخلیه شود و در صورت لزوم با خوردن میوه جات و سبزیجات و حتی شیره انجیر و آلوی خیس کرده به این امر کمک نمایند.

5/ دم کرده برگ بُلدو یا هربوزان هر روز 2 فنجان کمک بزرگی به درمان آنها می نماید.

6/ یک داروی قدیمی به نام عرق کاسنی در این مورد بسیار موثر است.

7/ و بالاخره می توانند هر روز صبح یک قاشق سوپخوری سولفات دومنیزی را در یک لیوان آب حل نموده , ناشتا میل نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا