درمان بیماری ها

ناخن خوردن ، روش های درمانی برای ترک جویدن یا خوردن ناخنهایتان

ناخن خوردن  به طور معمول در دوران کودکی شروع می شود و می تواند تا بزرگسالی ادامه داشته باشد. جویدن ناخن می تواند پوست اطراف ناخن را حساس کند و باعث تغییر شکل ناخن شود . همچنین می تواند به بافتی که باعث رشد ناخنها می شود آسیب برساند. همچنین خوردن ناخن ها باعث انتقال میکروب ها به درون بدن و ایجاد بیماری و عفونت در فرد می شود.

ناخن خوردن .

 

برای کمک به متوقف کردن ناخن خوردن ، متخصصین پوست  نکات زیر را توصیه می کنند:

ناخن های خود را کوتاه نگه دارید: 

  • داشتن ناخن کوتاه کمتر وسوسه کننده است . که بخواهید ناخن خود را بجوید.

انجام مانیکور ناخن به طور منظم:

  • صرف پول برای جذاب نگه داشتن ناخن هایتان می تواند مانع جویدن ناخن شود. . همچنین شما می توانید ناخن ها را با نوار یا برچسب بپوشانید یا پوشیدن دستکش برای جلوگیری از این کار مفید است.

عادت خوردن ناخن را با یک عادت خوب جایگزین کنید: 

  • هنگامی که احساس میکنید که میخواهید ناخنهای خود را بخورید.، سعی کنید به جای آن با یک توپ استرس یا بتمن احمقانه بازی کنید. اینباعث می شود دست های خود را مشغول و دور از دهان خود نگه دارید.

شناسایی عوامل انجام این کار:

  • عوامل فیزیکی و یا سایر عوامل مانند خستگی، استرس یا اضطراب می تواند باعث این کار شود.. شناسایی این عوامل باعث می شود تا بفهمید چگونه از این وضعیت ها خلاص شوید و برنامه ای برای توقف آن ایجاد کنید.

سعی کنید به تدریج جویدن ناخن را متوقف کنید: 

  • بعضی از پزشکان توصیه می کنند که از  یک روش تدریجی برای از بین بردن این عادت استفاده کنید.

ناخن خوردن برای برخی افراد ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی روانی یا عاطفی باشد. اگر بارها سعی کرده اید که این کار را انجام دهید اما نتوانسته اید. و مشکل همچنان ادامه دارد، با یک پزشک مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا