تغذیهدرمان بیماری هازنان و زایمانسلامتی

دردقاعدگی | درمان های سنتی برای کاهش درد قاعدگی را بشناسید.

هر چند امروزه مصرف قرص های مسکن برای کاهش دردقاعدگی افزایش پیدا کرده است , اما میتوان از جایگزین های مناسب و طبیعی به جای مسکن های شیمیایی استفاده کرد.

دردقاعدگی .

دردقاعدگی چیست؟

بروز درد شدید هنگام عادت ماهانه که مانند دل پیچه است و بیشتر در زیر و وسط شکم ایجاد میشود را درد قاعدگی میگویند. گاهی اوقات این درد تا ناحیه ی زیر شکم و کلیه های فرد پیش میرود.

درمان های سنتی برای کاهش دردقاعدگی :

1/ زنجبیل:

برای آرام کردن درد قاعدگی میتوانید از زنجبیل استفاده کنید. برای این کار کافیست یک قاشق مرباخوری زنجبیل را به یک فنجان آبجوش اضافه نمایید و روی فنجان را به مدت 10دقیقه بپوشانید و بعد صاف کرده و بنوشید.

2/ عرق رازیانه و بابونه:

یک هفته تا 10 روز قبل از شروع قاعدگی تا دو سه روز اول قاعدگی میتوانید روزی یک استکان مصرف کنید تا درد شما تسکین پیدا کند.

3/ ماساژ با روغن های گرم:

برای کاهش درد قاعدگی , یک تا دو روز قبل از شروع قاعدگی روغن زنجبیل به محل درد بمالید. همچنین ماساژ روغن بابونه در زیر ناف , چهار پنج روز قبل از شروع عادت ماهانه , روزانه دو نوبت , باعث کاهش درد میشود.(ماساژ با روغن بابونه در دوران عادت ماهانه توصیه نمیشود و قبل از شروع عادت ماهانه از این روش استفاده کنید)

4/ کیسه ی آب گرم:

برای اینکه شدت درد کاهش پیدا کند , کیسه ای از آب گرم روی شکم یا پایین کمرتان قرار دهید. همچنین میتوانید به جای کیسه , حوله ای را درون آب داغ غوطه ور کنید و آب اضافه اش را بگیرید و روی شکمتان قرار دهید.
دوش آب گرم نیز باعث کاهش دردقاعدگی میشود.

دردقاعدگی .

5/ دارچین:

چند روز قبل از شروع عادت ماهانه , برای کاهش درد چای دارچین بنوشید. همچنین میتوانید دارچین را روی نان تست یا کیک صبحانه تان بپاشید و میل کنید.

6/ رازیانه:

ابتدا یک قاشق چایخوری رازیانه را بکوبید و پودر به دست آمده را به یک فنجان آب جوشیده اضافه کنید. اجازه دهید 5دقیقه دم بکشد و این دم کرده را به صورت ولرم میل کنید.

7/ تخم کتان:

یک قاشق چایخوری پودر تخم کتان را به یک فنجان ماست بیفزایید و سپس میل کنید. پاشیدن پودر تخم کتان روی سالادتان نیز روش موثری برای کاهش درد میباشد.

8/ دانه ی کنجد:

اگر کم خونی داشته باشید , دچار مشکلات زیادی در دوران قاعدگی تان میشوید. برای رفع این مشکل کافی است یک یا دوقاشق چایخوری دانه ی کنجد را به آب بیفزایید و بجوشانید. سپس بعد از خنک شدن آن را صاف کرده و روزی دو بار بنوشید.

9/ رایحه درمانی:

30گرم روغن بادام یا هر روغن دیگری که دوست دارید را با 15قطره روغن نعناع فلفلی , 10قطره روغن سرو و 5 قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و درون ظرف شیشه ای تیره رنگ و تمیز بریزید و با این ترکیب به آرامی شکمتان را ماساژ دهید.

 

دردقاعدگی .

10/ هویج:

اگر روزهای قاعدگی تان یک لیوان آب هویج میل کنید مطمئن باشید احساس بهتری به شما دست میدهد.

11/ روغن اسطوخودوس:

شکمتان را با این روغن به مدت 10تا15 دقیقه ماساژ دهید تا دردتان کاهش پیدا کند.

12/ بابونه:

دو قاشق چایخوری گل بابونه ی خشک را به یک لیوان آب جوشیده بیفزایید و 5 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد و سپس بنوشید.
چای بابونه را دو سه روز قبل از شروع قاعدگی تان بنوشید . نوشیدن دو فنجان چای بابونه در روز کافی میباشد.

13: مکمل منیزیم:

یک هفته قبل از پریود , شروع به مصرف روزانه 500میلی گرم منیزیم به علاوه 50میلی گرم ویتامین B6 کنید تا درد و گرفتگی های زیر شکمتان کاهش پیدا کند. (زیر نظر پزشک)

14/ تخم گشنیز:

15تا20عدد تخم گشنیز را به یک لیوان آب جوش بیفزایید و اجازه دهید تا بجوشد. بعد از اینکه نصف آب تبخیر شد , این ترکیب را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود و سپس بنوشید. طعم این ترکیب تلخ میباشد , در صورت تمایل کمی شکر به آن بیفزایید. این ترکیب علاوه بر اینکه دردتان را برطرف میکند , باعث کاهش خونریزی های شدید نیز میشود.

نکته: در دوران قاعدگی بادمجان , سیب زمینی , کدو زرد نخورید و برای کاهش دردهای قاعدگی , به قرص مسکن با معده ی خالی روی نیاورید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا