درمان بیماری هازیباییطب سنتی

کشیدن پوست گردن / راه های ساده برای کشیدن پوست گردن

از اولین نواحی که علائم پیری در آن نمایان می‌شود، گردن است. از آنجایی که پوست گردن نرم است، زودتر از پوست قسمت‌های دیگر بدن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و می‌تواند یک شخص را پیر، خسته و فرتوت نشان دهد.

چروک و افتادگی پوست سر گردن چیزی است که همه ما با آن روبرو می شویم، اما پس از آن، راهی برای خلاص شدن از این امر به جز روش های جراحی وجود دارد . در این مطلب با ما باشید تا راه های ساده برای کشیدن پوست گردن و زیبا کردن گردن را به شما معرفی کنیم.

 

 

 

 

 

زیبا سازی پوست گردن با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روشهای درمانی غیر تهاجمی است که برای لیفت پوست گردن، چانه و پیشانی استفاده می‌شود. در هایفوتراپی به کمک امواج متمرکز اولتراسوند، به تدریج پوست شل شده گردن کشیده شده و قوام خود را مجدداً به دست می‌آورد، این روش نیازی به بستری شدن ندارد.

هایفوتراپی توسط امواج اولتراسوند از دو طریق به لیفت پوست گردن کمک می‌نماید:

  • توسط امواج اولترا سوند لایه‌های زیر سطح پوست قابل رویت می‌شود، این امر باعث می‌شود پزشک بتواند بر اساس شرایط هر بیمار، برنامه درمانی منحصر به فرد او را طرح ریزی نماید.
  • امواج اولتراسوند از سطح پوست عبور کرد و در عمق موردنظر ما اقدام به درمان بافت‌ها خواهند نمود.

انرژی متمرکز اولتراسوند شده از پوست عبور کرده و بدون هیچ گونه اسیبی به سطح یا بافت‌های اطراف، باعث گرم شدن ناحیه مد نظر پزشک می‌شود. در اثر این گرمای ایجاد شده، فرایندهای طبیعی‌ترمیم بدن فعال شده و تولید کلاژن‌ها تحریک می‌شود، در نتیجه به تدریج و در طول زمان پوست کشیده شده و قوام خود را دوباره به دست می‌آورد. نتیجه درمان تدریجی است و در ظرف 2 الی 3 ماه آشکار می‌شود. روند بهبودی و ترمیم می‌تواند تا ماه‌ها پس از عمل (تا 6 ماه) ادامه داشته باشد.

 

درمان افتادگی پوست از طریق تزریق بوتاکس

با استفاده از تزریق بوتاکس و و ژل‌ها پوستی، می‌توان پوست شل شده در اطراف گردن را سفت نمود. در اثر افزایش سن، برخی افراد دچار غبغب می‌شوند، به کمک این روش می‌توان ظاهر غبغب را اصلاح نمود، همچنین اگر حجم این ناحیه از دست رفته باشد، می‌توان به کمک این روش حجم از دست رفته را جبران کرد.

با تزریق بوتاکس در اطراف زیر آرواره (در ماهیچه‌ای ظریف به نام ” پلاتیسما”)، عضلات وارد فاز استراحت می‌شوند. در پی این امر، عضلات در قسمت بالای صورت قوی‌تر می‌شوند. درنتیجه بدون نیاز به جراحی پوست، گردن به سمت بالا کشیده می‌شود.

درمان ابا تزریق کایبلا 

کایبلا (اسید داوکسی کولیک) (Kybella)، یک روش جدید و کمتر تهاجمی است که جایگزین مناسبی برای لیپوساکشن محسوب می‌گردد. اگر افزایش حجم گردن در اثر تجمع چربی‌ها ایجاد شده باشد، این روش درمانی کمک شایانی می‌کند. تقریباً تمام افراد بالای 18 سال می‌توانند از مزایای روش درمانی کایبلا بهره‌مند شوند. تزریق کایبلا به‌طور مؤثری چربی‌های اضافی زیر چانه را حذف می‌کند. در مقایسه با روش‌های مانند لیپوساکشن و یا لیفت پوست گردن، زمان بستری به حداقل میزان ممکن تقلیل می‌یابد. به‌واسطه این روش حجم زیر چانه شما اصلاح می‌گردد.

هنگامی‌که کایبلا به لایه‌های چربی در منطقه هدف یعنی زیر چانه تزریق می‌شود، سلول‌های چربی سریعاً تخریب‌شده و جذب بدن می‌گردند، همچنین از تجمع چربی‌ها در آینده نیز جلوگیری به عمل می‌آید. پس از درمان، چربی‌های ناحیه موردنظر از طریق فرایندهای طبیعی سوخت‌وساز بدن، حذف خواهند شد. اگر کایبلا به‌درستی تزریق شود، فقط سلول‌های چربی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و سایر سلول‌های اطراف دست‌نخورده باقی می‌مانند. ممکن است برای دست‌یابی به نتیجه مطلوب تا 6 جلسه نیز نیاز به تزریق باشد که میان هر جلسه درمانی تقریباً یک ماه فاصله وجود خواهد داشت.

درمان افتادگی پوست با لیزر

برای لیفت یا کشیدن پوست گردن از لیزر نیز کمک گرفته می‌شود. در این روش از طریق لیزر رسوبات چربی موجود در زیر چانه حذف شده و قوام کیفیت پوست نیز افزایش می‌یابد. در فن‌آوری‌های جدید از یک فیبر بسیار نازک کمک گرفته می‌شود، این فیبر در مکان دلخواه و در زیر سطح پوست قرار می‌گیرد. انرژی لیزر بافت موردنظر را تحت گرما قرار می‌دهد، درنتیجه الیاف “کلاژن و الاستین” منقبض شده و سلول‌های چربی نیز ذوب می‌گردند. فرایند بهبودی 6 الی 12 هفته همچنان ادامه خواهد داشت. بدون نیاز به ایجاد برش بر روی پوست خود، شما شاهد تغییرات چشمگیر و سریعی در ناحیه گردن خود خواهید بود.

درمان افتادگی پوست گردن با کمک عمل جراحی

گاهی اوقات نارضایتی از ظاهر گردن یا چانه می‌تواند بیشتر ناشی از شل شدن پوست و عضلات گردن باشد تا تجمع و رسوب بافت‌های چربی.  در طی فرایند جراحی، برش‌هایی در پشت گوش و یا زیر چانه ایجاد می‌شود. سپس عضلات گردن (پلاتیسما یا platysma) از پوست جدا شده و با کمک بخیه تنگ‌تر می‌شوند. در مرحله بعد، پوست دوباره به محل قبلی خود بازمی‌گردد و مقادیر اضافی آن حذف می‌شود. معمولاً زمان بهبودی این روش 10 الی 14 روز طول خواهد کشید، هرچند بازگشت به فعالیت‌های سنگین‌تر، معمولاً 4 الی 6 هفته زمان نیاز دارد.

چگونگی کشیدن پوست گردن با روشهای طبیعی – نکات ساده :

1. ماساژ داغ:

ماساژ داغ به پوست گردن باعث رطوبت، اصلاح چین و چروک و خشکی گردن میشود.  پوست را سفت می سازد و باعث می شود مرطوب و نرم باشد. ماساژ داغ همراه با مزایای تشکیل کلاژن باعث  افزایش نوسازی و تعمیر سلول می شود. در نتیجه، پوست گردن صاف تر از قبل می شود.

 

2. تمرین:

تمرینات کششی در هنگام ترکیب با تمرینات ورزشی، تغییر قابل توجهی در پوست گردن ایجاد می کنند. این  ورزش ها شامل کشش و آرام کردن بافت و عضلات صورت است. که باعث می شود عضلات و سلول های اطراف گردن فعال شوند.در نتیجه، تشکیل کلاژن در اطراف ناحیه گردن رخ می دهد. در نتیجه علائم کمتری از پیری مانند چین و چروک دیده میشود.

 

3. مدیریت وزن:

مدیریت وزن یک درمان پیشگیرانه است. بدین ترتیب، مدیریت وزن مطلوب، یک برداشت مطمئن برای جلوگیری از چروک  پوست است که به دلیل افزایش سریع وزن و کاهش وزن اتفاق می افتد.

 

4. ماسک خیار:

ماسک خیار یک عامل مرطوب کننده و آبرسانی عمیق است.  سلول های کاهش یافته گردن  را احیاء می کند و آنها را مجددا بازسازی می کند. از این رو، پوست به طور صاف می شود.

  • خیار را خرد کرده و آن را در یک کاسه قرار دهید.
    روغن بادام را به آن اضافه کنید.
    خمیر را خوب مخلوط کنید.
    آن را روی منطقه گردن اعمال کنید و 30 دقیقه خشک کنید.
    با آب گل رز و پنبه تمیز کنید.

 

 کشیدن پوست گردن

 

5. ماساژ روغن بادام :

به غیر از ماساژ گرم، ماساژ روغن بادام نیز می تواند باعث سفتی پوست شود. روغن بادام یک منبع غنی از ویتامین E است که با خواص ضد پیری برخورد می کند. ویتامین E سبب گردش خون در ناحیه گردن می شود. این امر باعث تولید فرآیند تشکیل کلاژن می شود .

 

 

6. آب بنوشید:

آب آشامیدنی یک درمان مؤثر برای بسیاری از مشکلات پوستی است .  آب معدنی می تواند تعادل شیمیایی بدن را بازیابی کند. بعضی اوقات عدم تعادل هورمونی و شیمیایی منجر به پیری زودرس می شود. که باعث چروک شدن و افتادن پوست در گردن می شود. از این رو، آب معدنی را در مقادیر زیاد مصرف کنید تا گردن خود را جوان، زیبا نگه دارید.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : stylecraze.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا