زیباییسلامتی

چروک در پوست ، علل ، علایم و درمان چین و چروک پوست

چین و چروک در پوست یک علامت  افزایش سن است. با افزایش سن سطح کلاژن پوست کاهش پیدا می کند. در نتیجه پوست فرد دارای چین و چروک می شود.

 

چین و چروک در پوست

 

 

علت ایجاد چین و  چروک در پوست و درمان آن ها :

1- فعالیت و انقباض بیش از اندازه ماهیچه های زیر پوستی:

تقریبا در زیر تمامی پوست صورت ماهیچه های ظریفی قرار گرفته اند. که با انقباض خود حالات مختلف احساسی مثل خنده، گریه، خشم، ناراحتی و شادی را به صورت می دهند. به تدریج افزایش سن و فعالیت مستمر آنها در بین فیبر های ماهیچه پوست چروک می خورد . و اگر این حالت ادامه یابد با تحلیل بافت های زیر پوستی چروک ها عمیق تر و تبدیل به چین می شود.

بوتاکس با از کار انداختن موقت این ماهیچه ها چروک ها را بازتر و پوست را صافتر می کند. چنانچه چروک ها عمیق تر و تبدیل به چین شوند به درمان با بوتاکس پاسخ نمی دهند. به همین دلیل است که بهترین کاندیداها کسانی هستند که یا چروک ندارند.  که در حقیقت برای پیشگیری تزریق می کنند، یا کسانی هستند که چروک و خطوط کم عمقی دارند.

البته  افراد با چین های عمیق هم با تزریق بوتاکس از عمق چین هایشان کاسته خواهد شد.  و لی نباید انتظار داشته باشند که به کلی از بین برود. در اینها هم تزریق بوتاکس موجب پیشگیری از عمیق تر شدن چین ها می گردد.

2- دلیل دیگر چین و  چروک پوست افتادگی پوست بافت های زیر آن است:

افتادگی پوست و بافت های زیر آن که به دلایل گوناگون از جمله افزایش سن است. از این نمونه میتوان از خط خنده و خط کنار چانه نام برد .

که درمان اینها استفاده از ژل ها و جراحی است.

عوامل دیگر شامل :

  •  الگوی خواب نادرست
  • اضطراب و استرس
  • رانندگی  زیاد
  • غذا خوردن زیاد  و کم غذایی
  • عوامل ژنتیکی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا