درمان بیماری هازیبایی

چگونه می توان تورم صورت را پس از جراحی زیبایی با درمان های خانگی کاهش داد

بعد از جراحی زیبایی، تورم صورت کاملا طبیعی است. اگر به تازگی چهره سازی کرده اید و صورت شما متورم شده است، بسیار مهم است که عصبی نباشید و بدانید که این بخشی از روند طبیعی درمان است. در این مقاله ما به شما برخی نکات را در جهت کاهش سریع تورم صورت پس از جراحی زیبایی با داروهای خانگی می گوییم. این طبیعی است که تورم صورت شما تا ۲ هفته پس از جراحی افزایش یابد. بعد از این دوره، ممکن است تورم صورت شما کمی تا دو ماه افزایش پیدا کند، اگر چه می توانید تورم چهره ای را با ایده های زیر کاهش دهید.

چگونه می توان تورم صورت را پس از جراحی زیبایی با درمان های خانگی کاهش داد

استفاده از یخ

تورم صورت بین ۱ تا ۲ روز پس از جراحی همراه با کبودی یا فشار روی صورت است.

در طول این زمان، بهترین چیزهایی که می توانید انجام دهید این است که از خوردن غذاهای شور اجتناب کنید زیرا نمک آب بدن شما را حفظ کرده و التهاب را افزایش می دهد.

همچنین توصیه می کنیم یخ را روی صورت خود قرار دهید .

 

گیاهان برای کاهش تورم صورت

دو گیاه دارویی هستند که از داروهای خانگی عالی برای تورم صورت هستند .

پیدا کردن و آماده شدن آنها آسان هستند. این گیاهان آویشن و مرزه می باشد. کافیست مقداری از گیاهان را در آب ریخته و بجوشانید سپس مایع را صاف کرده و آن را روزانه بنوشید.

این نوشیدنی برای کاهش تورم در مفاصل نیز مفید است.

روش دیگر برای کاهش تورم پس از جراحی در صورت ، استفاده از غذاهای مختلف است که خواص ضد التهابی آنها شناخته شده است. بهترین راه استفاده از این گیاهان گنجاندن  آنها در رزیم غذایی می باشد ، این گیاهان عبارتند از:

زنجبیل

فلفل تند

جعفری

بروملین

یکی دیگر از روشها برای کاهش تورم صورت، ماساژ ناحیه تورم با استفاده از لوسیون ملایم است .

ماساژ باید از مرکز چهره به سمت بیرون و از بالا به پایین باشد.

این حرکت باعث از بین رفتن تورم به ناحیه بیرونی صورت و سپس به گره های لنفاوی می شود.

نکته جالب دیگر برای از بین بردن تورم صورت این است که گره های لنفاوی را ماساژ دهیم زیرا آنها مسئول از بین رفتن التهاب در بقیه بدن هستند. این ماساژ باید ملایم باشد و به یاد داشته باشید که گره های لنفاوی در بالای گردن قرار دارند.

 

خواب خود را تا حد ممکن افزایش دهید

یک جنبه بسیار مهم این است که اگر بعد از عمل جراحی بینی سر درد دارید خواب خود را افزایش دهید.

سر خود را بر روی بالش و بالاتر از بدن خود قرار دهید .

پس از عمل جراحی صورت، فک و یا مغز، نگه داشتن سر بالاتراز بدن شما می تواند مانع از جابجایی مایعات بدن در بافت چهره شود. یک روش خوب این است که دو یا سه بالش زیر سر و پشت خود قرار دهید. این امر جریان خون را در چهره شما بهترخواهد کرد و برخی از درد هایی که به علت جراحی می باشد را کاهش می دهد.

 

یکی دیگر از روش بسیار معقول استفاده از یک دارو ضد التهابی (قرص یا کرم) است که از نظر پزشکی تجویز شده است تا تورم همراه با درد را کاهش دهد. اطمینان حاصل کنید که قبل از مصرف هر دارو پس از جراحی با دکتر خود مشورت کنید. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید که تورم نتیجه یک عفونت یا یک مشکل بهداشتی دیگر نباشد . اگر از یک عفونت یا بیماری رنج می برید، پزشک شما به شما کمک خواهد کرد که یک درمان مناسب تر پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید :

قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی چه باید کرد ؛ مراقبت های بعد از جراحی بینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا