زیبایی

قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی چه باید کرد ؛ مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی به دو صورت باز و بسته انجام میشود. در جراحی بسته پوست بینی از بیرون برش داده نمیشود و بینی از داخل حفره ان ترمیم میشود. در این روش جراح دید مستقیم به بینی ندارد. این جراحی بیشتر در کشورهای اروپایی انجام میشود.

در جراحی زیبایی بینی به صورت باز یک برش بر روی پوست بینی ایجاد میشود. جراح به طور مستقیم بر استخوان بینی دید دارد. این نوع جراحی بینی بیشتر در امریکا انجام میشود. در این روش بینی پس از جراحی تورم بیشتری نسبت به روش جراحی باز دارد.

اهمیت جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از عمل های زیبایی بسیار بغرنج و پیچیده است. این جراحی نیاز به  دقت و تبحر فراوان از جانب جراح دارد. بینی از اجزاء مختلفی مانند استخوان، غضروف، یاخته های نرم و گوشت تشکیل شده است. این قسمتها باید به خوبی در کنار یکدیگر به شیوه ای خاص باشند تا بخوبی عمل کنند. هر نوع تغیری در این ساختار باید به گونه ای باشد که توازن و تعادل این عضو از بدن را بهم نزند.

توصیه های لازم در مراقبت های پس از جراحی بینی

جراحی بینی ممکن است برای انجام زیبا سازی و شکیل کردن بینی انجام شود.  در این قسمتهایی از گوشت، پولیپ یا چربی و استخوان بسته به شرایط بینی جدا شده و حتی بینی کمی تراشیده میشود تا حالت عروسکی بگیرد. این نوع جراحی را جراحی زیبایی فانتزی یا عروسکی میگویند.

همچنین جراحی بینی ممکن است برای طبیعی کردن شکل بینی، ترمیم یا درمان مشکل تنفسی انجام شود. این جراحی را جراحی بینی طبیعی می گویند.انواع  جراحی مانند ترمیم یک شکستگی در ناحیه بینی، جای زخم، انحراف بینی، برداشتن پولیپ ، برداشتن قوس بینی که بینی شکل طبیعی بگیرد از این جمله است.

شما هر نوع جراحی که انجام بدهید برای دستیابی به نتایج موفق حتما باید به تذکرات و سفارشات پزشک جراح برای قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی توجه کنید.

انجام ورزش حرفه ای یا تمرینات ورزشی :

تا شش ماه بعد از جراحی بینی باید از ورزش های پر زد و خورد و ورزشهایی که احتمال برخورد شی یا دست و پا به صورت وجود دارد پرهیز کرد. تا سه ماه بعد از عمل باید از انجام ورزش هایی که نیاز به حرکت شدید بدن مانند بالا پایین پریدن و دویدن دارند پرهیز کرد.

آمادگی روانی بیمار برای پس از عمل جراحی بینی

بیمار تا قبل از اینکه عمل جراحی زیبایی بینی انجام دهد انتقادات اطرافیان او را آذر نمیدهد. اما پس از عمل جراحی به زیر ذره بین اطرافیان میرود.  در این حالت کوچکترین ایراد در فرم بینی بسیار پر رنگ شده و به چشم می اید. شخص حالت قبل از عمل را از یاد میبرد و تمام تمرکزش را بر ایرادات عمل جراحی میگذارد.

واکنش اطرافیان بر نظر بیمار تاثیر میگذارد. در چنین شرایطی بیمار حتما باید جلسات مشاوره با پزشک جراح خود داشته باشد تا این بحران روحی را پشت سر بگذارد. پیش از عمل بیمار باید خود را آماده پذیرش فرم جدید بینی خود بکند و همه جوانب را بپذیرد. ایده ال فکر کردن موجب نارضایتی شدید پس از عمل جراحی خواهد شد.

پیش از عمل شخص باید بداند دقیقا چه بینی را میخواهد داشته باشد. حتما عکس یک سلبریتی یا نمونه به همراه داشته باشد. بیمار باید از پزشک بخواهد تصویر بعد از عمل او را با کامپیوتر شبیه سازی کنند. او باید تصویر بعد از املش را پیش از عمل ببیند و از انجام عمل جراحی زیبایی بینی مطمئن باشد.

پزشک متبحر، دقیق و راستگو

افراد پاسخ و واکنش بهتری به پزشکی میدهند که از ابتدای کار با راستی و صداقت آنچه در مراحل جراحی زیبایی بینی در پیش رو دارند را با آنها در میان بگذارد. حتی لازم است پزشک مراحل کامل عمل جراحی از لحظه ورود به اتاق عمل تا لحظه خروج را برای بیمار توضیح دهد. چنانچه نیاز باشد توضیحی در باره وسایل مورد استفاده بدهد. پیش از عمل پزشک باید بیمار را آرام کند و از خاطر جمعی بیمار مطمئن شود.

یک هفته پس از عمل جراحی

به بیشتر بیماران سفارش میشودکه یک هفته پس از عمل جراحی مدرسه و کار را تعطیل کنند. بیمار باید به مدت یک هفته تحت مراقبت باشد. در این هفته بیمار احساس ناراحتی بسیار میکند اما در پایان هفته این ناراحتی رفع میشود. بسته به نوع عمل ممکن است در اطراف بینی کبودی یا تورم هم باشد که پس از گذشت  چند هفته کاملا بر طرف میشود.

دارو های مسکن

حتما از پزشک خود بخواهید برای کاهش درد شدید در صورت شما برای شما مسکن تجویز کند. مصرف ارنیکا برای رفع کبودی و تورم بسیار موثر است.میوه آناناس حاوی پروتئینی است که موجب کاهش تورم و کبودی میشود. بنابر این برای پس از عمل جراحی بینی مصرف آناناس هم سفارش میشود .

رفتار خود را در سه هفته اول کنترل کنید.

در سه هفته اول از خوردن هر گونه غذای پر ادویه تند و شور پرهیز کنید. مراقب باشد به هیچ عنوان آتش نکنید. در حالت عطسه هوا را از دهان بیرون بدهید. بهیچ عنوان از طریق بینی هوا را داخل یا به بیرون ندهید. بینی شما در مدت شش ماه ترمیم شده و به حالت اول باز میگردد. اما در این شش ماه شما باید مراقبت شدیدی از صورت خود بکنید. در طی این مدت از بینی خود محافظت کنید. خود را در شرایط خطر برای بینی خود قرار ندهید.

صبور باشد

هنگامی که بانداژ ها و پوشش و بخیه ها از بینی برداشته شود بینی شما همچنان کمی تورم خواهد داشت. پس از سه هفته اول بیشتر تورم رفع خواهد شد. اما باز هم تورم برای چندین ماه باقی خواهد ماند. اگر کسی به شما خلاف این را بگوید با شما راستگو نیست.

منبع : zwivel

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا