درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

درمان گرفتگی عضلات | چگونه گرفتگی عضلات را رفع کنیم؟

افراد در هر سنی ممکن است گرفتگی عضلات را تجربه کنند. روش هایی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا در صورت مواجه شدن با گرفتگی عضلات , سریع تر از این گرفتگی رهایی یابید. در این مطلب روش های  سنتی و گیاهی درمان گرفتگی عضلات با ما باشید.

درمان گرفتگی عضلات .

درمان گرفتگی عضلات :

1/ رزماری:

برای درمان گرفتگی عضلات , میتوانید از رزماری استفاده کنید. رزماری اثر گرمایی دارد و به شما آرامش میدهد.
برای استفاده از این روش کافیست , یک مشت برگ رزماری را به مدت 30دقیقه اجازه دهید درون یک کاسه آب بجوشد و سپس حوله ای را در این ترکیب قرار دهید و به مدت 15دقیقه روی نقاطی که دچار گرفتگی شده است , قرار دهید.

2/ گل میخک:

روغن میخک به شما کمک میکند تا گرفتگی عضلاتتان بسیار کاهش پیدا کند , ابتدا کمی روغن میخک را گرم کرده و روی نقاطی که دچار گرفتگی شده است قرار دهید و به مدت 5دقیقه ماساژ دهید. این روش را چند بار تکرار کنید.

3/ روغن خردل زرد:

برای درمان گرفتگی عضلات , میتوانید از خردل زرد استفاده نمائید. کافیست یک قاشق چایخوری خردل زرد را با یک لیوان شیر گرم ترکیب کنید و میل کنید.

4/ سرکه سیب:

سرکه سیب حاوی پتاسیم میباشد , پتاسیم موجب کاهش گرفتگی عضلات میشود.
یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و روزی یکبار این ترکیب را بنوشید.
همچنین میتوانید , یک قاشق چایخوری سرکه سیب و کمی عسل و یک قاشق غذاخوری کلسیم لاکتات را در نصف لیوان آب ترکیب کرده و نیم ساعت قبل از اینکه به رختخواب بروید بنوشید.

5/ عسل:

اگر هنگام نوش جان کردن غذا ,2قاشق غذاخوری عسل همراه با غذا استفاده نمایید تا حد زیادی از گرفتگی عضلات ساق پایتان جلوگیری میکنید.

درمان گرفتگی عضلات .

6/ چای بابونه:

اگر در روز حداقل 5فنجان چای بابونه بنوشید , به آرامش عضلاتتان کمک زیادی خواهید کرد.

7/ کشش عضلات:

ابتدا انگشت پایتان را رو به بالا قرار دهید و پاهایتان را به سمت سرتان بکشید. به مدت 30دقیقه در همین حالت بمانید. انجام این تمرین باعث میشود , عضلات کمرتان شل شود. اگر گرفتگی عضلات در جلو ران هایتان دارید , پاهایتان را به سمت سرتان بکشانید و 30دقیقه در این حالت بمانید.

علاوه بر روش هایی که به آنها اشاره کردیم حتما قبل و بعد از ورزش کمی استراحت داشته باشید و قبل از اینکه بخوابید یک لیوان شیر گرم بنوشید تا به گرفتگی عضلات دچار نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا