گیاهان دارویی

دارچین – 10 خاصیت فوق‌العاده‌ی دارچین همراه با چگونگی مصرف آن

دارچین از قدیم الایام در دنیا بکار میرفته است. در مصر حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلف مصرف میشده است. اسم آن Cinnamon  از کلمه عربی Kinnamon  مشتق شده است. در کتاب مقدی به آن اشاره شده است. در مراسم مذهبی یونانیان به کار رفته است.

دارچین پوست درختی است. که تا 10 متر ریشه می کند. برگ این درخت سبز سیر و دارای گل هایی به رنگ سفید می باشد. پوست این درخت را کنده و معمولا پودر می کنند. در غذا یا به عنوان چای از آن استفاده می کنند.

 

خواص دارچین :

  •  تقویت کننده معده، مقوی قوه باء ، تقویت عمومی بدن، تقویت اعصاب ، از بین بردن بوی بد دهان ، ضد سرفه های مرطوب، از بین برنده وحشت و خفقان و ترس می باشد.

 

نحوه استفاده :

  • پس از هر غذا نصف استکان عرق دارچین را میل کنید.

 

خواص دارچین

 

خواص دارویی عرق دارچین :

1/ دارچین رمز جوانی است. مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگه می دارد.

2/ بوی بد دهان را از بین می برد.

3/ برای سنگ کلیه مفید است.

4/ تقویت کننده بدن است.

5/ گیاهی انرژی زا می باشد.

6/  برای زیاد شدن و بازیافتن نیروی جنسی نیز بکار می رود.

7/ کلیه را گرم می کند.

8/ ضعف کمر و پاها را از بین می برد.

9/ کم خونی را درمان می کند.

10/ دارچین بهترین دارو برای دردهای عضانی است. جدیدا در آمریکای شمالی و کانادا کرم هایی به بازار آمده است . که دارای این گیاه می باشد. برای رفع درد بکار می رود.

 

عوارض جانبی :

در صورتی که به صورت کوتاه مدت و در خوراکی ها و انواع غذاها مصرف شود معمولا بی خطر است و عوارض جانبی چندانی در پی ندارد .

مصرف زیاد و بیش از حد این گیاه به دلیل وجود کومائین ، می تواند منجر به آسیب های کبدی شود . همچنین کسانی که دچار بیماری دیابت هستند و از دارو برای کنترل بیماری خود استفاده می کنند. باید در مورد مصرف با پزشک خود مشورت کنند .  کسانی که دارای مشکلات و بیماری های کبدی هستند در مورد مصرف دارچین باید احتیاط کنند و طبق دستور پزشک رفتار کنند .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا