طب سنتیگیاهان دارویی

مزایای آب نارگیل برای سلامتی، پوست، مو و نحوه استفاده از آن

آب نارگیل در هند بسیار محبوب است. در جنوب هند، روغن نارگیل بهترین روغن برای مو است که باعث می شود دختران موهای سالم تر و قوی تر داشته باشند. نارگیل دارای طعم شیرین ظریف و با طعم و ماندگی است. همچنین یک نوشیدنی انرژی دهنده است که می تواند جایگزین شگفت انگیز برای آب باشد، اما در واقع مزایای نارگیل بسیار زیاد است.

ما در این مطلب درباره مزایای سلامتی آب نارگیل برای پوست و مو صحبت می کنیم.

 

 آب نارگیل

 

مزایای بهداشتی آب نارگیل :

باعث کاهش وزن می شود  :

مزایای استفاده از آب نارگیل در کاهش وزن به طور طبیعی به دلیل آن است که کالری بسیار کمی دارد که به کاهش وزن کمک می کند. همچنین اشتها را محدود می کند و بنابراین باعث می شود که شما کمتر بخورید. همچنین دارای مواد معدنی بالا، ویتامین ها و محتوای آب بسیاری است.

 

 آب نارگیل

 

بدن را هیدراته می کند :

همانطور که آب نارگیل حاوی مواد مغذی بسیار بالا است برای افزایش هیدراتاسیون بدن مفید است. این می تواند در طول روز به جای آب مصرف شود.  همچنین به بهبود عملکرد کلی بدن کمک می کند و با حفظ سطح انرژی بدون ایجاد احساس تنبلی، بدن شما را شاداب می کند.

 

در فشار خون مفید است :

آب نارگیل دارای سدیم و پتاسیم است که به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند تا به حفظ فشار خون کمک کند و برای افرادی که فشار خون بالا دارند مفید است.

 

 آب نارگیل

 

انرژی زا است :

با وجود اینکه محتوای آب در آب نارگیل بسیار زیاد است، همچنین این نوشیدنی حاوی مقدار خوب ویتامین ها، مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم است که برای پروسه های زیست شناختی بدن بسیار مورد نیاز است.

خستگی را رفع می کند :

آب نارگیل با الکترولیت های غنی شده است که فورا خستگی را رفع می کند. مصرف روزانه آن باعث می شود که احساس تازه و شاداب تر داشته باشید.

 

 آب نارگیل

 

ایمنی بدن را بهبود میدهد :

آب نارگیل دارای ترکیبات و مواد مغذی است که در بهبود ایمنی بدن بسیار مفید است.

 

دیابت را کنترل می کند :

استفاده منظم از آب نارگیل به تنظیم میزان قند خون عمدتا افزایش سطح قند خون بعد از غذا کمک می کند . صبح بهترین زمان برای نوشیدن آب نارگیل است.

 

 آب نارگیل

 

باعث حفظ سلامت قلبی عروقی  میشود :

افرادی که فشار خون بالا دارند سطح پتاسیم کم و میزان بالای سدیم دارند و به همین دلیل توصیه می شود که نمک زیاد در غذا مصرف نکنند. مزایای آب نارگیل در کاهش فشار خون بالا به دلیل داشتن محتوای غنی از پتاسیم است که به حفظ فشار خون کمک می کند.

 

هضم را بهبود میبخشد :

آب نارگیل  در هضم و برای دستگاه گوارش مفید است . همچنین دارای الیاف رژیمی است که به درمان یبوست و تنظیم حرکات مناسب روده کمک می کند. داشتن مقدار زیادی آب نیز یکی از راه هایی است که به حفظ سلامتی دستگاه گوارش کمک می کند.

 

 آب نارگیل

 

 برای پوست مفید است :

آب نارگیل دارای ویژگی های روشن کننده پوست است و همچنین سفید کننده ملایم فوق العاده برای پوست است. به همین علت می توان آن را برای ایجاد چهره روشن استفاده کرد و جوش را به راحتی در خانه حذف کرد. علاوه بر این برای درمان آکنه پوست نیز استفاده می شود.

 

 برای مو مفید است :

آب نارگیل نه تنها دارای مزایای بهداشتی و مزایای پوست است، بلکه دارای مزایای بسیار خوبی برای مو نیز می باشد. استفاده از آن نتایج خوبی در صاف کردن مو نشان می دهد. همچنین اگر به طور منظم استفاده شود شوره سر را رفع می کند. برای درمان شوره سر  از آن برای ماساژ روی پوست و مو استفاده کنید. بعد از یک ساعت بشویید.

 

مترجم یک دکتر

منبع : tipsandbeauty.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا