سلامتی

بحران میانسالی را چگونه بهتر سپری کنیم؟

بحران میانسالی

بحران میانسالی

لیست علائم بحران میانسالی که در ادامه می آید بر اساس کار حرفه ای و مستقیم یک مشاور برای صدها نفر از مردم در بحران میانسالی تهیه شده است. حتی اگر شما بیشتر علائم ذکر شده در این لیست را داشتید، نگران نباشید. مهمترین حقیقت این است که این رویداد (دوران میانسالی) نباید بحرانی باشد. میانسالی یک دوره از  زندگی است که تغییراتی در پی دارد. اجازه ندهید که این دوره مبتنی بر ترس باشد.

علائم بحران میانسالی

حقیقی ترین شاخص ها نشانه هایی هستند که تغییرات شیوه زندگی را در زندگی یک فرد نشان می دهند. اغلب به طور معمول دوستان و همکاران شما هستند که پیش از آنکه خودتان متوجه بحران شوید، بحران میانسالی را در شما تشخیص داده اند.

نشانه های مهم در بحران میانسالی

میخواهید یک شغل خوب را ترک کنید

هنگامی که کاری را انجام می دهید که قبلا شما را خوشحال می کرد، الان دپرس می شوید.

تغییر یا بررسی دین، کلیسا یا فلسفه سنی جدید.

تغییر عادات؛ فعالیت هایی که قبلا لذت بخش بود، اکنون خسته کننده است. قادر به تکمیل کردن و یا تمرکز بر روی وظایفی که انجام می داده اید، نمی باشید.

خرید بیش از حد لباس های جدید و گذاشتن زمان زیادی برای وارسی ظاهری خود.

تمایل به رفتن به جاهای جدید

تمایل وسواس گونه برای رسیدگی به ظاهر فیزیکی.

تحریک پذیری یا خشم غیر منتظره.

ترک (ذهنی یا فیزیکی) خانواده یا احساس به تله افتادن در روابط خانوادگی .

اگر به تازگی چیزی به شدت استرس زا را تجربه کرده باشید می تواند دگرگونی در میانسالی شما را ایجاد کند. بعضی از این نمونه ها عبارتند از: تغییر شغل، طلاق، مرگ نزدیکان، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی / سم زدایی بدن و یا بیماری های شدید.

بحران میانسالی چقدر طول می کشد؟

بدون کمک گرفتن، ۳ تا ۵ سال طول می کشد. معمولا، شروع آن با  اشتباهات فرد در شغل خود همراه می باشد تا زمانی که فرد به ثبات برسد. تقریبا یک سوم از این افراد به پایان دادن به زندگی خود در این دوران فکر می کنند. تقریبا یک چهارم این افراد این بحران را هفت سال بعد بدون کمک گرفتن تکرار خواهند کرد.

با آموزش و هدایت بیمار، یک بحران میانسالی می تواند طی شش ماه تا دو سال حل شود. کمک کارشناسان مهمترین عامل در این است که چگونه سرعت و روند این تغییرات جریان داشته باشد. دلیل ساده این تفاوت عظیم به مسائل اجتماعی و مسائل فردی برمی گردد.

مواجه با بحران میانسالی

یک بحران میانسالی تلاش برای تجدید حیات است تا بتواند حال فرد را بهتر سازد. با توجه به تعهدات افراد این یک راه سخت برای حل و فصل تعارضات درونی است که شخص احساس می کند.فردی که در بحران میانسالی است، مغشوش و درهم تلاش می کند تا تناقضاتی را که احساس می کند و اکنون در زندگی خود دارد حل کند. همچنین بسیاری از این افراد تلاش می کنند که زندگی خود را بهبود ببخشند، در حالی که نمی دانند چرا به گونه ای دیگر رفتار می کنند. ترکیبی از اقدامات آگاهانه و ناخودآگاه را یک فرد در بحران میانسالی خود انجام می دهد.

مدیریت علائم بحران میانسالی

بحران میانسالی چیزی نیست که شما برای درمان به پزشک بروید؛ بلکه این نشان دهنده یک دوره ای از زندگی است که یک فرد به دنبال آموزش برای بهبود زندگی خود است. یک بحران میانسالی یک فرایند بیولوژیکی و روانشناختی بالغ برای فرد است. در حالی که برخی از علائم ممکن است یک فرآیند مخالف بلوغ را نشان دهند: در برخی موارد، فرد باید عقبگرد کند به گذشته ها تا بتواند حرکت کند.

بهبود بحران میانسالی

یکی از سخت ترین مسائل این است که کسانی که بحران میان سالی را تجربه می کنند، اغلب احساس جدایی، سوء تفاهم و تنهایی دارند.

حقیقت این است که زمانی که در بحران میانسالی زندگی می کنید شما مجبور نیستید تنها باشید. آرامش را با کسانی که تغییرات شما را قضاوت نمی کنند تجربه کنید.

در این سن افراد به سکون و آرامش بیشتری نیاز دارند، بنابراین معمولا مدیتیشن به آنها پیشنهاد می شود.

تغییرات فیزیکی که معمولا در طول سالها اتفاق می افتد افزایش وزن، چین و چروک پوست، شل شدن پوست، ریزش مو است. ورزش منظم و حفظ یک رژیم غذایی مغذی ممکن است برای حفظ سلامت جسمی و روحی خود در طول این دوره گذار کمک کننده باشد.

تغییرات مهمی که در اوایل زندگی ایجاد شده اند، ممکن است باعث بروز بحران میانسالی متفاوت تری شود. تحقیق انجام شده توسط دکتر Susan Krauss Whitbourne نشان می دهد که افرادی که قبل از سال های میانی عمر شغل خود را عوض کردند، هنگامی که به میانسالی زندگی رسیدند، بیشتر احساسات هیجان انگیزتری داشتند. آنها همچنین احساس انگیزه بیشتری نسبت به رد شدن از رکود و میل به کمک به رشد نسل جوان داشتند.

در نهایت مراجعه به یک مشاور مجرب در گذراندن بهتر این دوران به فرد کمک خواهد کرد.

منبع:

personaltao

wikipedia

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا