درمان بیماری هاسلامتی

درمان بیماری پارکینسون / درمان طبیعی برای درمان بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون عمدتا ناشی از کاهش سطح هورمون دوپامین است. تطبیق رژیم غذایی که غنی از آنتی اکسیدان ها، امگا 3 و خواص ضد التهابی است، می تواند در تولید دوپامین بسیار مفید باشد و باعث درمان بیماری پارکینسون شود.

 

درمان بیماری پارکینسون .

 

بیماری پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون دژنراسیون عصبی، یک اختلال مزمن است که با تعادل ضعیف، سفتی عضلانی، راه رفتن مشکل و لرزهای مکرر مشخص می شود.

گزارش شده است که علائم از فرد به فرد متفاوت است، اما با گذشت زمان، وظایف ساده مانند اینکه لباس خود را به تنهایی به یک چالش واقعی تبدیل می شود. این بیماری بیشتر افراد سالمند را تحت تاثیر قرار می دهد و در مردان بیشتر از زنان است. هر دو عامل محیطی و همچنین عوامل ژنتیکی مسئول ایجاد و پیشرفت بیماری هستند.

برخی از علائم هشدار دهنده اولیه بیماری پارکینسون عبارتند از استحکام (سختی در بدن)، لرزش، وضعیت بدی که همچنین به عنوان بی ثباتی موضعی و برادیکینزی (کندی حرکت) شناخته می شود. برخی از بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون در حین پیاده روی یا به طور کامل در حرکاتشان توقف می کنند. علائم همراهی ممکن است شامل یبوست و مسائل مربوط به گوارش، مشکلات ادراری، مشکلات معمول در انجام اعمال عادی مانند صحبت کردن، خوردن یا پیاده روی، افسردگی، خستگی، الگوی خواب مشکل، اختلال عملکرد جنسی، تغییرات در صدای و مسائل مربوط به پوست باشد.

بعضی از داروها و رژیم های طبیعی اثبات شده برای درمان بیماری پارکینسون مفید است. ب

 

 

درمان طبیعی برای درمان بیماری پارکینسون :

1. مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و خام :

میوه های تازه خام و سبزیجات آلی به طور گسترده ای  شامل آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، آنزیم ها، مواد معدنی، ویتامین ها، فلاونوئیدها، اسیدهای آمینه، خواص ضد التهابی و فیبر هستند.

 

2. سم زدایی بدن :

برای سم زدایی بدن،، به مواد مغذی برای پاکیزگی کامل دستگاه گوارش و کبد نیاز دارید.

3. غذاهای فرآوری شده را به عنوان پروبیوتیک ها بخورید :

روده خود را با باکتری های مفید تقویت کنید و تفاوت هایی که در سلامت کلی شما ایجاد می شود را مشاهده کنید. این نوع از باکتری ها را می توان از چای سویا تخمیر شده (Tempeh) و  توت فرنگی دریافت کرد . این خوراکی ها به بدن کمک می کنند تا فلزات سنگین را جدا کنند و سموم محیطی را به نحوی کارآمد از بین ببرید.

4. جلوگیری از مصرف بیش از حد آهن :

مسمومیت فلزات سنگین یکی از علل اصلی بیماری پارکینسون است. سرماخوردگی و غش کردن  علائم فشار خون پایین است و همچنین  مسمومیت با فلزات سنگین است.

به همین دلیل است که مردان بیشتر نسبت به زنان مبتلا به بیماری پارکینسون هستند، زیرا بر خلاف زنان، آنها هیچ راهی برای انتشار خون بیش از حد از بدنشان ندارند.

 

 

5. غذاهای خوب را انتخاب کنید :

پارکینسون اغلب نتیجه کمبود دوپامین است و دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که عمدتا مسئول خلق و خوی خوب است. خوردن غذاهایی که باعث تولید دوپامین در مغز می شوند، در کاهش علائم پارکینسونی بسیار مهم است. تخم مرغ ،روغن نارگیل ، آجیل و غذاهای غنی شده با امگا -3  مواد فوق العاده ای هستند که به بهبود سلامت مغز کمک می کند.

 

6. ویتامین B را بیشتر مصرف کنید.

میزبان مشکلات روانشناختی شامل اضطراب، افسردگی و روانپزشکی ناشی از کمبود فولات ( ویتامین B9 ) و کبالالین ( ویتامین B12 ) است.

 

7.  منیزیم را بیشتر مصرف کنید.

ضروری است که از مصرف سموم جلوگیری شود تا مکمل ها بتوانند به سطح مطلوب خود برسند.  منیزیم یک مکمل ایده آل است که علائم بیماری پارکینسون را کاهش می دهد. رسوب سموم، فلزات سنگین و کلسیم ناشی از مصرف کم منیزیم است. مقدار کافی منیزیم فلزات سنگین را در روده کوچک جذب نمی کند و مانع از اثرات مرگبار جیوه و آلومینیوم می شود .

 

8. مصرف امگا 3 را افزایش دهید :

امگا 3 در افزایش سطح دوپامین و کاهش سطح التهاب در مغز بسیار مهم است. غذاهای دریایی بهترین منبع امگا -3 هستند و باید حداقل سه بار در هفته مصرف شود تا علائم بیماری پارکینسون کاهش قابل توجهی داشته باشد. آجیل و دانه ها منابع ثروتمند دیگر امگا 3 هستند و همچنین علائم پارکینسون را به میزان زیادی کاهش می دهند.

 

9. به سراغ چای سبز بروید :

چای سبز دارای تمام فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های پلی فنول است که در مبارزه با رادیکال های آزاد بدن بسیار ضروری هستند. 3 فنجان چای سبز را در روز برای درمان بیماری پارکینسون مصرف کنید.

10. محدود کردن مصرف پروتئین :

سطح پیشرفته مصرف پروتئین باعث افزایش سفتی و استحکام عضلات بدن می شود.

 

 

منبع : .naturalfoodseries.com

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا