درمان بیماری هاسلامتی

سلامتی ریه ها | برای سلامتی ریه ها چه موادغذایی بخوریم؟

هنگامی که ریه ها سالم باشند بسیاری از مشکلات تنفسی از بین میروند. با توجه به افزایش عناصر سمی و آلودگی محیط زیست اختلالات مربوط به ریه روزبه روز در حال افزایش است , به همین دلیل متخصصان توصیه میکنند غذاهایی را مصرف کنید که سلامتی ریه ها را تضمین کنند.

 

سلامتی ریه .

در این مجله به معرفی غذاهایی میپردازیم که میتوانند موجب سلامتی ریه ها شوند و یا اینکه سلامتی ریه ها را به خطر اندازند.

برای سلامتی ریه ها چه مواد غذایی بخوریم؟

1/ هویج:

هویج نه تنها برای چشم مفید میباشد بلکه بتاکاروتن موجود در آن به سلامتی ریه ها کمک میکند. بتاکاروتن به ویتامینA تبدیل میشود و از بیماری های تنفسی مانند آسم جلوگیری میکند به همین دلیل متخصصان توصیه میکنند افرادی که مشکلات ریوی دارند هویج تازه مصرف کنند.

 

سلامتی ریه

 

2/ سیب:

بر اساس مطالعات اخیر , در صورتی که به طور مرتب سیب بخورید تا 32 درصد خطر ابتلا به آسم کاهش می یابد. علاوه بر این سیب حاوی فلاونوئیدها میباشد که میتواند مسیرهای هوایی بدن را بدون هیچ گونه مشکلی باز کند.

 

سلامتی ریه

 

3/ دانه های کتان:

غذاهای غنی شده با اسیدهای چرب امگا3 , برای سلامتی ریه ها موثر میباشند , دانه های کتان میتوانند منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا3 باشند. به غیر از دانه های کتان شما میتوانید ماهی قزل آلا را مورد استفاده قرار دهید.

سلامتی ریه

4/ سیر:

سیر دارای خواص ضد التهابی میباشد به همین به بیمارانی که مبتلا به آسم هستند توصیه میشود سیر را با مشورت پزشک به رژیم غذایی خود بیفزایند.

 

سلامتی ریه

 

5/ آووکادو:

آووکادو یکی از مهم ترین موادغذایی است که به طور قابل توجهی باعث بهبود مشکلات تنفسی میشود و میتواند سلامتی ریه ها را به شما هدیه دهد. آووکادو حاوی آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون است که مسئول مبارزه با رادیکال های آزاد میباشد , در صورتی که روزانه یک عدد آووکادو بخورید میتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

سلامتی ریه

6/ زردچوبه:

زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی میباشد که میتواند از ریه های شما در مقابل التهاب های مختلف که توسط موادسمی ایجاد میشوند محافظت کند , بنابراین فراموش نکنید که زردچوبه را به میزان بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید.

سلامتی ریه
7/ توت:

مصرف توت به ویژه توت هایی که تیره هستند نقش موثری در جلوگیری از مشکلات ریوی دارند. توت ها حاوی آنتی اکسیدان هستند و علاوه بر رفع مشکلات ریوی , میتوانند با سلول های سرطانی مبارزه کنند و التهاب را کاهش دهند.

 

در این قسمت به معرفی مواد غذایی میپردازیم که میتوانند سلامتی ریه ها را به خطر اندازند.

1/ تخم مرغ:

تخم مرغ میتواند در به وجود آمدن مشکلات ریه مانند آسم موثر باشد و منجر به آلرژی های مختلف شود. پزشکان توصیه میکنند افرادی که آلرژی شدید دارند از مصرف تخم مرغ و محصولاتی که تخم مرغ در آنها به کار رفته است خودداری کنند.

 

سلامتی ریه

 

2/ بادام زمینی:

هرچند بادام زمینی دارای مزایای فراوانی برای بدن میباشد اما افرادی که مبتلا به آسم هستند نباید از بادام زمینی و محصولاتی که بادام زمینی در آنها به کار رفته است استفاده کنند زیرا بادام زمینی ممکن است واکنش های آلرژیک ایجاد کند.

 

سلامتی ریه

 

3/ نمک:

هر چند بیشتر افراد تمایل دارند غذای خود را همراه نمک میل کنند اما استفاده از نمک به نفع همه نیست. اگر از مشکلات تنفسی رنج میبرید توصیه میشود مصرف نمک را محدود کنید.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا