درمان بیماری هاطب سنتی

آنفلوانزای مرغی چیست ؟ آیا درمانی برای این نوع آنفولانزا وجود دارد ؟

آنفلوانزای مرغی ناشی از نوع ویروس آنفلوانزا است. این به طور مستقیم بر انسان تاثیر نمی گذارد، اما زمانی که آن را انجام می دهد، آن را مانند یک بیماری همه گیر گسترش می یابد و حتی می تواند مرگبار باشد. افراد مبتلا به این ویروس معمولا در نزدیکی پرندگان آلوده قرار دارند . علائم آنفلوانزای مرغی به تدریج ایجاد می شود و سرفه، استفراغ، حالت تهوع، اسهال، تب، ضعف عضلانی و عفونت چشم مشاهده می شود.

 

آنفلوانزای مرغی

 

این امر می تواند ناشی از تماس نزدیک با مدفوع، ادرار و تخلیه مایع آلوده از بینی و چشم پرندگان آسیب دیده مانند مرغ ها، غازها، بوقلمون ها و اردک ها باشد. خوردن گوشت و تخم مرغ  پرندگان آلوده خطرناک نیست، زیرا آن پخته شده است و بیشتر مواد مضر را می کشد.اگر آنفلوانزای مرغی بلافاصله درمان نشود، می تواند منجر به عوارض بیشتری مانند پنومونی، نارسایی تنفسی و کلیه و برخی مشکلات قلبی عروقی شود. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید آنفولانزای مرغی را در خانه درمان کنید.

 

درمان آسان خانگی برای آنفلوانزای مرغی :

چای سبز :

چای سبز دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتری است. در طول عفونت آنفولانزای مرغی، آنزیم شناخته شده به نام نورامینیداز توسط عوامل عفونی آزاد می شود . چای سبز به مهار انتشار این آنزیم کمک می کند و به نوبه خود مانع از رشد و تکثیر عامل عفونی می شود.

شما باید حداقل 6 تا 7 فنجان چای سبز را روزانه بخوانید تا نتایج را شاهد باشید.

 

آنفلوانزای مرغی

 

ویتامین C :

ایمنی شما باید در زمان عفونت زیاد باشد . اطمینان حاصل کنید که مکمل های ویتامین C کافی دریافت کنید. اگر با مکمل ها راحت نیستید، برخی از قطره های آب لیمو را به چای سبز خود اضافه کنید و آن را در طول روز بخورید.

مرکبات و آب میوه نیز منبع خوبی برای تقویت ایمنی شما هستند. اطمینان حاصل کنید که غذاهای مناسب را می خورید .

 

هیدراته بودن بدن :

اگر از استفراغ و اسهال رنج می برید، در طول روز خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید. نوشیدن حداقل 10 لیوان آب برای جبران از دست دادن آب در هنگام استفراغ. سعی کنید آب و یا سوپ های گرم نیز داشته باشید. آنها با توجه به تغذیه و محتوای آب خوب هستند.

 

remedies-for-bird-fluآنفلوانزای مرغی

 

سیر :

سیر یکی از بهترین داروهای خانگی برای آنفلوانزای مرغی است. دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است که در درمان بیماری آنفلوانزای پرندگان که توسط یک ویروس ایجاد می شود، موثر است. بهترین راه مصرف سیر در ابتلا به آنفلوانزای مرغی این است که ابتدا آن را بشویید و سپس آن را خام مصرف کنید.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : natural-homeremedies.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا