سلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

فواید شیر نارگیل برای مو ، پوست و بهداشت و سلامتی

فواید شیر نارگیل برای بدن بسیار زیاد است . شیر نارگیل را می توان به صورت خوراکی و موضعی مصرف کرد و از فواید شگفت انگیز آن بهره مند شد . همچنین می توان آن را به عنوان یک جایگزین برای شیر استفاده کرد. این یک گزینه مناسب برای کسی است که به لبنیات آلرژی دارد.

 

شیر نارگیل

 

روش تهیه شیر نارگیل در خانه :

  • نارگیل خرد شده را در مخلوط کن قرار دهید.
    آب گرم را در بالای نارگیل بریزید.
    اجازه دهید این مخلوط برای چند دقیقه  بماند تا نرم شود.
    مخلوط را با سرعت بالا مخلوط کنید تا شیری به نظر برسد. این کار معمولا چند دقیقه طول می کشد.
    مخلوط را داخل کیسه قرار دهید.
    کیسه را ببندید و به آرامی به داخل کاسه فشار دهید. فشردن را تا زمانی که شیر را تا حد امکان از خارج شود ، ادامه دهید.

این شیر به مدت 4 روز در یخچال و یا برای مدت 3 ماه در فریزر نگهداری می شود.

 

فواید شیر نارگیل برای بهداشت و زیبایی :

 

1. موهای خشک و آسیب دیده را درمان میکند :

شیر نارگیل مرطوب کننده عالی است.  می تواند برای درمان موهای خشک و آسیب دیده و نیز خارش پوست مورد استفاده قرار گیرد. به سادگی می توان شیر نارگیل شیرین را در یخچال قرار دهید تا سخت شود. در صبح،  موی خشک را به 3 تا 5 قسمت تقسیم کنید و سپس آن را از ریشه تا انتهای مو خود اعمال کنید.

این یک درمان عالی برای بازیابی موهای خشک و آسیب دیده است .

 

شیر نارگیل

 

2. جلوگیری از ریزش مو و تشویق رشد مو :

شیر نارگیل شامل تمام مواد مغذی ضروری برای موها است. این می تواند حتی فولیکول ها را تقویت کند و رشد مو را ترویج کند. برای این منظور، حدود یک چهارم فنجان شیر نارگیل با نیم فنجان آب مخلوط و استفاده کنید.

این کار گردش خون را بهبود می بخشد، و همچنین می تواند باعث رشد مو شود.

 

3. جلوگیری از پیری زودرس :

شیر نارگیل می تواند به بهبود ظاهر و سلامت پوست شما نیز کمک کند. همانطور که با ویتامین C لود می شود، به حفظ الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست کمک می کند، در حالیکه غنی از مس است، همچنین در جلوگیری از لکه های سنی ، تضعیف پوست و چین و چروک کمک می کند. با استفاده از نیم فنجان شیر نارگیل با یک قاشق غذاخوری عسل خام و پنج قطره روغن اوکالیپتوس آن را به عنوان یک ماده در یک ماسک صورت استفاده کنید .

آن را با استفاده از پد پنبه تمیز به صورت خود اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب آشامیدنی  بشویید. این کار به هیدراته شدن پوست شما کمک می کند .

 

شیر نارگیل

 

4. جلوگیری از آکنه :

اگر دارای پوست مبتلا به آکنه هستید، از شیر نارگیل به عنوان یک پاک کننده استفاده کنید زیرا دارای خواص ضد باکتری برای کمک به جلوگیری از جوش است .

 

5. کاهش وزن :

شیر نارگیل برای کاهش وزن عالی است ، کمک می کند تا عضله را بسازید و چربی کم کنید. پس از کار کردن، عضلات نیاز به مقدار زیادی مواد مغذی دارند، از جمله آنهایی که در شیر نارگیل مانند پتاسیم و منیزیم یافت می شوند، که کمک می کند تا بافت شکسته شده  را تقویت کند. همان طور که شیر نارگیل چربی های سالم زیادی دارد، به شما کمک می کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید،

 

شیر نارگیل

 

6. کاهش التهاب :

اسید چرب متوسط، یا MCTs، در شیر نارگیل شناخته شده است که به کاهش التهاب کمک می کند. اضافه کردن آن به رژیم غذایی شما می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.

 

7. حمایت از سلامت قلب :

شیر نارگیل یک راه عالی برای تقویت سلامت کلی بدن، از جمله بهبود سلامت قلب است. به این دلیل است که نارگیل یکی از بهترین منابع برای اسید لوریک است که خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی را فراهم می کند و همچنین یک اسید چرب سالم است که می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد.

همچنین  به کاهش فشار خون و ایجاد پلاک آزاد از عروق خونی و حتی کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی کمک میکند.

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : naturallivingideas.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا