درمان بیماری هاسلامتی

گرفتگی عضلات ، گرفتگی ناگهانی عضلات در هنگام پیاده روی

اگر بعد از پنج دقیقه پیاده روی یا بیشتر، ساق پای شما دچار گرفتگی عضلات و درد شد. ولی سایر اوقات اینگونه نبود. نشان می  دهد. شما دچار لگنی پا به صورت متناوب هستید. که در اثر نرسیدن خون کافی به پاها اتفاق می افتد. هنگام پیاده روی، اگر سرخرگ هایی که خون را به سمت پاها می برند. دچار گرفتگی شوند. دیگر نمی توانند مقدار زیادی خون را به سمت پاها عبور دهند. در نتیجه عضلات ساق پای شما دچار آسیب و درد می شود.هنگام پیاده روی، عضلات پاهای شما نیاز به مقدار زیادی خون دارند. بنابراین اگر سرخرگ هایی که خون را به سمت پاهای شما می برند. دچار گرفتگی شوند.دیگر نمی توانند مقدار زیادی خون را به سمت پاها عبور دهند. در نتیجه عضلات ساق پاای شما دچار آسیب و درد می شود.

 

درمان گرفتگی عضلات

 

اگر6 هفته بطور منظم و با برنامه ورزش کنید. می توانید بدون احساس هیچ دردی، سه برابر حالت عادی پیاده روی کنید. ولی افرادی که علی رغم این 6 هفته ورزش منظم، باز هم دچار گرفتگی و درد ساق پا می شوند. حتما دچار گرفتگی سرخرگ ها در سایر قسمت های بدن خود هستند. بنابراین قبل از شروع برنامه ورزشی نزد پزشک بروید تا از سلامتی خود مطمعن شوید.

آسیب های عضلات پشت ساق پا شایع است. می توانند هر فردی از جمله نوجوانان، ورزشکاران و سالمندان را مبتلا کنند. این آسیب ها اغلب افرادی را گرفتار می کنند. که قبل از ورزش و فعالیت شدید بدنی، بدن خود را گرم و  آماده نمی کنند.

 

پیشگیری از گرفتگی عضلات بدن :

  • قبل و بعد از ورزش،بتدریج و با ملایمت عضلات را تحت کشش قرار دهید.تحت کشش قرار دادن عضلات ساق پا و پا، علاوه بر کمک در پیشگیری از صدمات آنها، خطر آسیب های کمر را نیز کاهش می دهد.
  • برای انجام این کار بر روی زمین بنشینید.
  • یک ساق پایتان را به حالت کشیده قرار دهید.
  • کف پای دیگرتان را بر روی سطح داخلی ساق پای کشیده قرار دهید.
  • اندکی به جلو خم شوید.
  • در حالی که پنجه پای کشیده تان را به آرامی به طرف بالا نگه داشته اید.آن را با انگشتان دست لمس کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا