درمان بیماری هازنان و زایمان

تنگی واژن چیست ؟ / با علت تنگی واژن و درمان آن آشنا شوید .

تنگی واژن یا تنگ شدن و یا از دست دادن انعطاف پذیری واژن بخاطر یک عارضه جانبی از پرتودرمانی و یا جراحی دستگاه تناسلی اتفاق می افتد. در اغلب موارد، با خشکی و از دست دادن انعطاف پذیری بافت اسکار همراه است.

 

تنگی واژن .

 

پرتو درمانی به طور کلی در ناحیه لگن برای درمان سرطان مثانه، راست روده، غدد لنفاوی یا رحم استفاده می شود. هر گونه پرتودرمانی – توسط پرتوهای پرتو خارجی یا با استفاده از ایمپلنت های داخلی – اثرات متعددی بر واژن دارد. شايع ترين موارد عبارتند از خشک کردن و نازک شدن پوشش واژن، فيبروز ، کوتاه شدن و تنگ شدن واژن، کاهش رطوبت واژن و کاهش اندازه و تعداد عروق خونی کوچک در واژن است.

بیماران می توانند این اثرات را از طریق رعایت نکات شخصی به خوبی جلوگیری یا کاهش دهند.

 

چگونه می توان اثرات تنگی واژن را کاهش داد؟

1. در طولانی مدت، تنگی واژن ممکن است  باعث مشکلات جنسی و مشکل در مقاربت شود.

2. به منظور کاهش این اثرات، به استثنای مشاوره جنسی حرفه ای هر دو طرف، به بیماران توصیه می شود تا از یک سرم واژینال استفاده کنند. با این حال، دستورالعمل های استفاده برای دیلاتور  واژینال بستگی به برنامه درمان فردی دارد. گاهی اوقات، پزشکان توصیه می کنند که از کرم های استروژن و تمرینات برای افزایش گردش خون در ناحیه واژن استفاده کنید.

3. لازم به ذکر است که بیماران ممکن است مجاز به داشتن رابطه جنسی در حین درمان نباشند. این به طور کامل به برنامه درمان  بستگی دارد و این که آیا پزشک متخصص اجازه دهد که مقاربت ادامه یابد یا خیر.

4. حتی اگر مقاربت مجاز باشد، بیماران ممکن است در طول پرتودرمانی و بعد از آن، اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. این جایی است که مشاوره حرفه ای می تواند کمک کند، و همچنین دانش که سرطان مسری نیست و نمی تواند از طریق مقاربت جنسی منتقل شود. یکی دیگر از جنبه های مهمی است. که هر کس باید بداند .

فعالیت جنسی از بازگشت سرطان جلوگیری نخواهد کرد و شرکا پس از تأثیرات پرتودرمانی بیمار از هیچ عارضه ای رنج نخواهند برد.

5. استفاده از روان کننده های آب برای تسهیل نفوذ و محافظت از بافت های واژن لازم است. همچنین توصیه می شود موقعیت های خود را تنظیم کنید تا راحتی زن را افزایش دهید و از بافت واژن شکننده محافظت کنید. ی

6. در بعضی موارد، ممکن است رابطه جنسی به علت التهاب وریدی و واژینال در پایان درمان دردناک باشد. در این زمان به بیماران توصیه می شود از رقیق کننده واژن استفاده کنند یا فقط صبر کنید تا بافت آسیب دیده بهبودی یابد و فعالیت جنسی طبیعی خود را ادامه دهید.

 

7. به بیماران تحت درمان با تنگی واژن که توصیه می شود از رقیق کننده های واژینال سیلیکون استفاده کنند .

 

منبع : www.soulsource.com

مطالب پیشنهادی یک دکتر برای شما :

فلور واژن به سلامت جنسی زنان کمک می کند.

خشکی واژن / علل ، علایم و درمان خشکی واژن

روش های خانگی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی زنان ( رفع تیرگی واژن )

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا