زیبایی

بهترین رنگ موی گیاهی و فواید آن

رنگ موی گیاهی می تواند بر خلاف تمامی رنگ های شیمیایی باعث شود تا موهای شما بهتر، پرپشت تر و درخشنده تر باشند هم چنین رنگ موهای گیاهی می تواند به جلوگیری از موخوره و ریزش مو کمک کند.

رنگ موی گیاهی

چرا باید از رنگ موی گیاهی استفاده کنیم؟

امروزه محصولات مختلفی برای موها در بازار وجود دارد که همه این محصولات نیز با مواد شیمیایی پر شده‌اند. استفاده از این محصولات اگرچه رنگ موی عالی برای شما به همراه خواهد داشت ولی وجود مواد شیمیایی در آن اسیب جدی به مو وارد می‌کند.به همین خاطر نیز باید به سراغ محصولات طبیعی بروید. این مواد امن تر هستند و مواد شیمیایی یا سمی در خود ندارند. این گونه مواد برای افرادی مناسب اند که به مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها حساسیت دارند. با استفاده از رنگهای گیاهی می‌توانید موهای سالم تر و شاداب تری داشته باشید.

فواید استفاده از رنگ های گیاهی مو:

در ادامه با برخی از مزایای رنگهای طبیعی و گیاهی آشنا خواهید شد.

  1. این رنگ‌ها آسیبی به مو وارد نمی‌کنند:

یکی از مزایای مهم این رنگ‌ها این است که آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند. این موضوع به خاطر نبود مواد شیمیایی در رنگ‌های گیاهی است.

  1. ساختار اصلی مو را حفظ می‌کند:

رنگ موهای شیمیایی که به طور مکرر مورد استفاده قرار می‌گیرد موجب شکسته شدن مو می‌شود و به تدریج از سلامت آن می‌کاهد. خوشبختانه، رنگ موهای گیاهی حاوی این اثرات نیستند. این رنگ موها بافت و ساختار اصلی مو را تغییر نمی‌دهند.

  1. مو را نرم تر می‌کنند:

با وجود مواد تشکیل دهنده طبیعی در رنگ‌ها، شما می‌توانید انتظار موهای نرم تری را داشته باشید. موادی که در این نوع رنگ‌ها وجود دارد باعث نرمی و شادابی مو می‌شود.

  1. استفاده از این رنگ‌ها در دوران بارداری بی ضرر است:

برای بیشتر زنان باردار، رنگ کردن مو یکی از نگرانی های بزرگ محسوب می‌شود زیرا مواد شمیایی موجود در آن می‌تواند به جنین آسیب وارد کند. با وجود رنگ‌های گیاهی، دیگر جای هیچ گونه نگرانی نیست. از آنجایی که این رنگ‌ها مواد شیمیایی ندارند استفاده از آن در طول دوران بارداری بی خطر است.

ترکیب رنگ گیاهی برای بدست آوردن رنگ مناسب

رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

یک قاشق چای خوری چای را در ۲۰۰ میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. خمیر را روی موها ی تان بمالید و ۴۰ دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی کنید.

• آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد. مواد را از روی حرارت بردارید و بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و بعد مواد را به آن بمالید. یک ساعت و نیم بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر چند بار این عمل را تکرار کنید رنگ آن خیلی روشن می شود.

 

رنگ موی طبیعی قهوه ای  روشن

سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موهای تان را آبکشی کنید.

دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالید. اجازه دهید دو ساعت بماند و بعد آن را بشویید.

۳۰ گرم بابونه را در آب بجوشانید و با ۱۵ گرم حنا (یا روناس)، ۳۰ گرم قهوه و ۲۰ گرم اقطی مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. بعد از دو ساعت آن را بشویید.

منبع : یک دکتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا