زیبایی

برای همیشه از شر موهای زائد با روش های خانگی خلاص شوید

چگونه موهای زائد بدن را در خانه از بین ببریم ؟

زنان برای بدست آوردن زیبایی خود بسیار تلاش می کنند . یکی از تنش های بسیاری از زنان و همچنین مردان رشد موهای زائد است. موهای زائد درمردان و زنان به علت عدم تعادل هورمون های بدن، استفاده از برخی از داروهای مضر و… می باشد. درمانهای خانگی می تواند بهترین  راه برفع انها باشد، زیرا هیچ عوارض جانبی ندارد. در زیر برخی از درمان های خانگی در مورد چگونگی حذف موهای زائد به طور طبیعی را به شما میگوییم.

برای همیشه از شر موهای زائد با روش های خانگی خلاص شوید

موم شکر

این یک درمان خانگی بسیار آسان و موثر برای خلاص شدن از موهای زائد صورت است.

دو قاشق چای خوری شکر (قهوه ای یا سفید) و یک قاشق چای خوری از عسل و آب را مخلوط کنید. مخلوط را در مایکروویو یا اجاق گاز حرارت دهید تا حباب و قهوه ای ایجاد شود. اجازه دهید ماده خنک شود. سپس ماده را بر روی قسمتی که میخواهید موهای ان برطرف شود قرار دهید با انگشتان دست خود را در جهت رشد مو ماساژ دهید. در نهایت، در جهت مخالف رشد مو، آن را پاره کنید و از روی پوست بردارید.

 

آرد نخود

دو قاشق غذاخوری نخود، یک و نیم قاشق شیر خوری شیر و سه قاشق چایخوری زردچوبه را با هم مخلوط کنید. این چسب ضخیم را روی صورت خود قرار دهید وبرای مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که خشک شود، صبر کنید سپس با استفاده از یک پارچه نرم و آب آنرا پاک کنید. این کار را حداقل سه یا چهار بار در هفته برای حدود یک ماه انجام دهید.

 

لیمو برای روشن شدن موهای صورت

لیمو ضد باکتری است و همچنین خواص ضد التهابی دارد.

یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه وکمی عسل را مخلوط کنید. آن را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس با آب گرم بشویید. حداقل دو بار در هفته اینکار را انجام دهید.

 

تخم مرغ

تخم مرغ به عنوان یک ماسک پوست طبیعی عالی برای حذف موی صورت و ناخالصی های پوست شما عمل می کند.

یک سفیده ی تخم مرغ  را خوب هم بزنید و کمی قند وآرد ذرت به آن اضافه کنید. این خمیر را روی صورت خود قرار دهید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و سپس پوست را با اب سرد بشویید. این کار را دو بار تا سه بار در هفته تکرار کنید.

 

عدس و سیب زمینی

سیب زمینی و عدس بهترین و موثرراه برای حذف موهای زائد است. سیب زمینی به عنوان یک عامل سفید کننده عمل می کند

عصاره آب سیب زمینی خرد شده  را باعدس خمیر شده مخلوط و آب لیمو و عسل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی صورت و سایر قسمتهای بدن بگذارید و بعد از بیست دقیقه پاک کنید .این کار را۲ تا ۳ بار درهفته انجام دهید که کمک می کند تا از شر موهای زائد به طور کامل خلاص شوید.

 

پاپایا خام

پاپایا غنی از یک آنزیم به نام پاپائین است که به حذف موهای زائد یا موهای صورت کمک می کند. پاپایا خام قادر به شکستن فولیکول مو است و رشد مو را متوقف می کند. پاپایا پوست شما را مرطوب می کند و به بهبود بافت پوست کمک می کند. پاپایا خام بهترین راه برای از بین بردن موی زائد به صورت دائمی است . یک پاپایا خام را بردارید و پوست آن را خالی کنید. آن را برش بزنید و به صورت خمیر درآورید . ۱ – ۲ قاشق غذاخوری خمیر پاپایا خام و ۱/۲ قاشق چای خوری زردچوبه را مخلوط کنید و صورت خود را به آرامی با آن ماساژ دهید ف حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید سپس آن را با آب بشویید. برای نتیجه بهتر این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

بیشتر بخوانید :

چگونه نزد همسر خود زیبا و جذاب شویم ؛ آموزش ترفند های زنانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا