داروهادرمان بیماری هاسلامتیمغز و اعصاب

سردرد و میگرن / غذاهایی که باعث ایجاد سردرد و میگرن می شوند

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی 70 درصد افراد در طی یک سال از سردرد رنج می برند. درد اغلب باعث می شود فرد احساس ناراحتی کند. . علاوه بر این، بیماری نیز در تمام سنین رخ می دهد، اما بیشتر در بین افراد بین 25 تا 30 سال و بین 30 تا 39 سال است. بسیاری از مطالعات علمی نیز نشان می دهد که زنان بیشتر از افراد دیگر مبتلا به سردرد و میگرن هستند.

 

سردرد و میگرن .

غذای هایی که باعث سردرد و میگرن می شوند عبارتند از :

1. شراب :

شراب اولین غذای رایج در فهرست 10 غذای رایج است که باعث سردرد و میگرن می شود. شراب، به ویژه شراب قرمز، یکی از عوامل سردر و میگرن محسوب می شود. طبق بررسی محققان برزیلی، بیماران میگرنی گزارش دادند که الکل ممکن است در 30٪ موارد  باعث بروز سردرد شود.

بعضی از کارشناسان معتقدند که مواد موجود در شراب، مانند تانن ها و فلاونوئیدها وجود دارد. شراب قرمز حاوی مقدار زیادی از تانن ها است که باعث میگرن می شود.. علاوه بر این، نوشیدنی های الکلی همچنین باعث کم آبی بدن می شوند، که می تواند باعث سردرد شود.

 

2. کافئین :

کافئین اثر بیش از حد در  ایجاد سردرد و میگرن دارد. کافئین ماده ای است که سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند. استفاده مکرر از کافئین باعث ایجاد وابستگی فیزیکی خفیف میشود.اما کافئین سلامت جسمی، اجتماعی و یا اقتصادی دیگر داروها را تهدید نمی کند.

 

3. پنیر :

پنیر حاوی مقادیر بالای پروتئین است. مواد غذایی با پروتئین بالا، تیرامین را افزایش می دهد که باعث ایجاد سردرد می شود.

 

4. مونونوسیدیم گلوتامات (MSG) :

که این عامل 2.5٪ از سردردها را ایجاد می کند. اگر می خواهید از MSG جلوگیری کنید، به یاد داشته باشید که نه تنها در غذاهای آماده و خوراکی یافت  می شود بلکه در غذاها مانند گوجه فرنگی و پنیر نیز وجود دارد.

 

5. مرکبات :

مرکبات  حاوی فنیل اتیلامین هستند، که باعث سردرد می شود.

 

6. شکر :

شکر  برخی از اعصاب را تحریک می کند، باعث تنش و درد مستقیم می شود.

 

7. موز :

موز حاوی یک ترکیب تیرامین است که می تواند باعث سردرد و تشدید سردرد شود.

 

8.  شکلات :

شکلات حاوی کافئین است که باعث میگرن می شود. اگر شما آلرژی کاکائو داشته باشید، اگر فقط یک شکلات بخورید، ممکن است احساس سردرد کنید.

 

9. گوشت :

وشت فرآوری شده یا غذاهای سریع مانند  سوسیس، ساندویچ ژامبون و … می تواند باعث میگرن شود.

 

10.  بستنی :

بستنی غذای محبوب بسیاری از مردم است.با این حال، بسیاری از ما نمی دانیم که این یکی از مواد غذایی است که باعث سردرد می شود. سردرد ناشی از بستنی  به عنوان مغز یخ زده شناخته می شود، سردرد ناشی از تحریک سرد، از مصرف بیش از حد سریع غذا یا آب سرد حاصل می شود.

 

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید :

سردرد در بارداری : نکاتی در مورد علت و درمان سردرد و خستگی

سردرد / درمان طبیعی سردرد با استفاده از طب سنتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا