روانشناسیسلامت روانسلامتیمغز و اعصاب

آلزایمر ، علائم هشدار دهنده که به شما میگوید دارید به آلزایمر مبتلا میشوید

هنگامی که  آلزایمر به سراغ شما می آید تشخیص زود هنگام  آن مهم است. در اینجا 10 نشانه هشدار اولیه ابتلا به آلزایمر وجود دارد. این اطلاعات جایگزین مشاوره پزشکی حرفه ای نیست. اما می تواند به شما در تشخیص کمک کند.

علائم هشدار دهنده که به شما میگوید دارید به آلزایمر مبتلا میشوید:

 آلزایمر .

1. از دست دادن حافظه که زندگی روزمره را مختل می کند

از دست دادن حافظه کوتاه مدت یکی از شایع ترین نشانه های بیماری آلزایمر  است. افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند، ممکن است سؤالات مشابه را مطرح کنند و اغلب تاریخ و رویدادهای مهم را فراموش کنند. آنها ممکن است شروع به تکیه بر اعضای خانواده، دوستان برای یادآوری بیاورند.

 

2. چالش ها در برنامه ریزی یا حل مشکلات

افراد مبتلا به آلزایمر اولیه اغلب با تمرکز و کار با اعداد مشکل دارند. آنها ممکن است به سختی بتوانند برنامه ای را دنبال کنند و یا دستورالعملی آشنا را پیدا کنند یا راه حل هایی برای مشکلات رایج پیدا کنند.

 

3. دشواری تکمیل کارهای آشنا در خانه یا در محل کار

افراد مبتلا به آلزایمر اولیه ممکن است به دشواری وظایف روزمره را انجام دهند، وظایفی که آنها می توانستند تقریبا بدون تفکر انجام دهند. ممکن است نتوانند رانندگی کنند.

 

4. سردرگمی با زمان یا مکان

اشتباه در مورد گذشت زمان، علائم هشداردهنده آلزایمر است. افراد مبتلا به آلزایمر اولیه ممکن است از تاریخ و فصول گذشته آگاه نباشند و ممکن است دچار مشکل در درک چیزهایی باشند که در آینده اتفاق می افتد . آنها ممکن است فراموش کنند که کجا هستند و چگونه به آنجا آمده اند.

 

5. مشکل با دید و روابط فضایی

بیماری آلزایمر اولیه ممکن است باعث مشکلات بینایی شود. در بعضی موارد، افراد مبتلا به بیماری دچار مشکلات خواندن، قضاوت در فاصله یا تعیین رنگ یا کنتراست می شوند. ادراک نیز می تواند تحت تاثیر قرار گیرد .

 

6. مشکلات با کلمات در صحبت کردن یا نوشتن

افراد مبتلا ممکن است دچار مشکل در گفتگو شوند. آنها اغلب کلمات خود را تکرار می کنند و یا با واژگان مبارزه می کنند. مشکل پیدا کردن کلمه مناسب و یا استفاده از کلمات اشتباه ،توفق در صحبت کردن و فراموشی حرف های خود نشانه های دیگر این بیماری است.

 

7. همه چیز را نابود کنند

افراد مبتلا ممکن است اشیا را در مکان های غیر معمول قرار دهند . به عنوان مثال کلید ماشین در یخچال و فریزر. آنها اغلب قادر به پیدا کردن وسایل خود نیستند  و بخاطر چیزهایی که از دست داده اند ممکن است دیگران را به سرقت متهم کنند.

 

8. از دست دادن قدرت قضاوت

ناتوانی در قضاوت خوب و تصمیم گیری خوب می تواند یک نشانه هشدار اولیه باشد.

 

9. اخراج از کار یا فعالیت های اجتماعی

تغییرات در عملکرد ذهنی می تواند برای افراد مبتلا به بیماری دشوار باشد تا در همان سطح مشارکت در پروژه های کار، فعالیت های اجتماعی، فعالیت های تفریحی و سرگرمی ها ادامه یاند. خروج از فعالیت ها می تواند نشانه ای از علائم اولیه باشد.

 

10. تغییرات در خلق و خوی و شخصیت

در مراحل اولیه آلزایمر افراد اغلب دچار اضطراب، اشتباه، افسرده، ترس و مشکوک می شوند. ممکن است به راحتی باعث ناراحتی و تحریک پذیری شوند.

 

منبع : healthcommunities.com

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید :

همه چیز درباره ی بیماری فراموشی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا