مسائل جنسی

ترنس سکشوال | ترنس سکشوال ها چگونه مجوز تغییر جنسیت میگیرند؟

با توجه به آمارهای سازمان پزشکی , هر سال بیش از 270نفر , در ایران مجوز تغییر جنسیت را دریافت میکنند و بر این تعداد روز به روز افزوده میشود. باید دقت داشته باشید که ترنس سکشوال ها همجنس گرا نیستند و به عقیده ی آنان روح و جسمشان به یکدیگر تعلق ندارند.

 

ترنس سکشوال .

شما تا حدودی میتوانید بفهمید که فرزندتان در آینده یک ترنس سکشوال میشود یا خیر؟

به این صورت که با توجه به این که کودکان تقریبا از سن 3سالگی , هویت شکلی شان صورت میگیرد , میتوانید شما این موضوع را تشخیص دهید.

به طور مثال اگر شما دارای فرزند پسر میباشید اما فرزندتان به جای اینکه به سمت وسایل و اسباب بازی های پسرانه برود , عروسک را انتخاب میکند و یا اینکه شما دارای فرزند دختر هستید و فرزندتان به جای اینکه تمایل به استفاده از اسباب بازی های دخترانه داشته باشد , ترجیح میدهد با اسباب بازی هایی مانند تفنگ و یا ماشین جنگی بازی کند , و هر چه سنشان افزایش پیدا کند این تغییرات را بیشتر از خود نشان میدهند , میتوانید بفهمید که فرزندتان دچار مشکل شده است.

اما دقت داشته باشید اگر پسر شما گاهی اسباب بازی دخترانه را ترجیح میدهد (نه همیشه) و دخترتان گاهی اسباب بازی پسرانه را ترجیح میدهد(نه همیشه) جای نگرانی نیست و طبیعی میباشد.

همچنین دقت داشته باشید که به عنوان مثال پدر و مادری , تمایل داشته اند که صاحب فرزند پسر شوند اما اکنون به جای فرزند پسر , دارای فرزند دختر هستند و به دلیل علاقه ای که به فرزند پسر داشته اند تلاش میکنند تا طرز پوشش فرزند دخترشان را شبیه به پسران کنند مثلا برای فرزند دخترشان لباس های پسرانه و یا اسباب بازی های پسرانه میگیرند , هر چند این فرزند دختر از زمانی که متولد شده از لحاظ فیزیکی دختر بوده , اما به این علت که از طرف خانواده , لباس های پسرانه , اسباب بازی های پسرانه و… به او داده شده است با گذشت زمان او دارای هویت جنسی پسرانه میشود و زمانی که به نوجوانی میرسد این مسئله به نقطه ی اوج خود میرسد.

 

اما شاید برای شما این سوال پیش آید که علت ترنس سکشوال چیست؟

باید بگوییم در این مورد نظریه های گوناگونی وجود دارد و هر کدام هم به نحوی درست میباشند. مثلا در یک محدوده ی زمانی خاص گفته میشد که علت ترنس سکشوال , نحوه ی تربیت فرد است و در زمانی دیگر گفته میشد , علت ترنس سکشوال , ژنتیک است و… اما دقت داشته باشید این علت ها صددرصد درست نمی باشند و بیشتر متخصصان عقیده دارند علت اصلی ترنس سکشوال , مسائل مادرزادی میباشد.

تا چند سال قبل , مردان بیشتر تمایل داشتند که تغییر جنسیت دهند و به زن تبدیل شوند اما با گذشت زمان , تمایل زنان به تغییر جنسیت و تبدیل شدن به مرد بیشتر شد.

روند درمان :

ترنس سکشوال ها بعد از اینکه متوجه شدند که جسم و روح آنها به یکدیگر تعلق ندارند باید نزد روانپزشک بروند و حدود یک سال باید نزد روانپزشک دوره ی درمانی را بگذرانند.

در این دوره ی درمانی سعی میشود که نظر افرادی که قرار است تغییر جنسیت دهند تغییر کند و آنها با باید و نباید هایی که قرار است در آینده با آن روبه رو شوند آشنا شوند , بعد از گذشت یک سال اگر نظر فرد در مورد این مسئله عوض نشد و همچنان تمایل به تغییر جنسیت داشت و روانپزشک هم تشخیص داد که این فرد , ترنس سکشوال است , نامه ای از روانپزشک میگیرد و به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک میرود و نامه و تاییدیه خود را ارجاع میدهد , تقریبا ده روز طول میکشد تا کارهایش در مراجع قضایی تمام شود.

 

در ادامه :

 

دادگاه های خانواده در شهرستان ها و مجتمع قضایی در تهران وظیفه دارند کارهایی که مربوط به ترنس سکشوال ها میشود را انجام دهند و به این صورت ترنس سکشوال به دادگاه مراجعه میکند و سپس به پزشکی قانونی ارجاع داده میشود و با توجه به تاییدیه و نامه ای که از روانپزشک گرفته است , در کمیسیونی که برگزار میشود شرکت می نماید تا دوباره چند روانپزشک و متخصص پزشکی او را مورد بررسی قرار دهند تا دوباره به این اطمینان برسند که او یک ترنس سکشوال است , دقت داشته باشید که خانواده ی فرد هم باید در این کمیسیون حاضر شوند تا در جریان توضیحاتی که قرار است داده شود قرار گیرند.

سپس دوباره بعد از بررسی متخصصان پزشکی و روانپزشکان در کمیسیون و ثابت شدن اینکه فرد ترنس سکشوال است , دوباره نامه ای به او داده میشود و دوباره شخص باید به دادگاه مراجعه نماید تا قاضی مجوز تغییر جنسیت را صادر کند و در نهایت فرد به بیمارستان هایی که مشخص شده است ارجاع داده میشود تا تغییر جنسیت او انجام شود و سپس در نهایت مدارک شناسایی اش به صورت مجدد به دادگاه ارجاع داده میشود.

 

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که آیا با تغییر جنسیت امکان باروری برای فرد وجود دارد؟

ترنس سکشوال ها , بعد از تغییر جنسیت فقط در صورتی میتوانند بارور شوند , تخمک و یا اسپرمشان قبل از تغییر جنسیت فریز شود و بعدا با رحم اجاره ای فرزند دار شوند. و دیگر راهی که برای بچه دار شدن آنها وجود دارد این است که از بهزیستی بچه ای را قبول کنند.

 

حمایت , حمایت و باز هم حمایت

فردی که تغییر جنسیت داده است باید مورد حمایت خانواده و جامعه قرار گیرد , در غیر این صورت این فرد بار زیادی را به دوش باید بکشد و مشکلات بسیار زیادی برای او به وجود می آید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا