دهان و دندان

لمینت دندان | انواع لمینت دندان چیست؟قیمت لمینت هر دندان چگونه است؟

به لایه ای که همرنگ دندان ها میباشد و برای اصلاح طرح دندان ها و اصلاح رنگ دندان ها به کار برده میشود , لمینت دندان میگویند . افراد زیادی برای زیبایی دندان هایشان , از لمینت دندان استفاده میکنند.

لمینت دندان .
انواع لمینت دندان چیست؟

دو نوع لمینت دندان وجود دارد:
1/ لمینت سرامیکی دندان(روش غیر مستقیم)
2/ لمینت کامپوزیتی دندان(روش مستقیم)

لمینت سرامیکی از جنس سرامیک یا همان جنس چینی میباشند و دوام رنگ بیشتری دارد و اگر بخواهیم با لمینت های کامپوزیتی مقایسه کنیم , مقاومت بیشتری را دارا میباشند. اما از لحاظ قیمت در مقایسه با لمینت کامپوزیتی , قیمت بالاتری دارند.

در لمینت کامپوزیتی , تراش کمی به دندان وارد میشود و حتی اگر شرایط دندان های فرد , مناسب باشد , تراش داده نمیشود.
در لمینت کامپوزیتی , تنوع رنگ بیشتری داریم و دندانی که لمینت شده امکانش میباشد که کاملا همرنگ دندان های دیگر باشد. همچنین باید بدانید در لمینت کامپوزیتی , میزان براق شدن سطح دندان و عبور نور بیشتر میباشد.

 

لمینت دندان

چه افرادی میتوانند از لمینت دندان استفاده کنند؟

✔️ افرادی که دارای دندان هایی بد رنگ میباشند و این بد رنگی به علت مصرف سیگار , نوشیدن بیش از حد قهوه و یا ضرب دیدگی دندان یا عصب کشی به وجود آمده است.

✔️کسانی که فاصله ی دندان هایشان از یکدیگر زیاد میباشد و یا به اصطلاح به هم ریختگی دندان دارند میتوانند برای یکدست کردن دندان هایشان از لمینت استفاده کنند. افرادی که دارای فرو رفتگی یا برامدگی در دندان هایشان میباشند , نیز میتوانند از لمینت استفاده نمایند.

✔️افرادی که لبه های دندانشان شکسته و یا دارای ترک خوردگی میباشد.

 

چه افرادی نباید از لمینت دندان استفاده نمایند؟

✔️افرادی که در دندان هایشان پوسیدگی زیادی وجود دارد, اما اگر این افراد پوسیدگی دندان و یا لثه هایشان را برطرف کنند میتوانند از لمینت دندان استفاده نمایند.

✔️ افرادی که دچار سایش مینای دندان شده اند و این سایش شدید میباشد و بافت مینای دندان آنها کافی نمیباشد. این افراد میتوانند به جای لمینت دندان از روکش دندان استفاده نمایند.

قیمت لمینت هر دندان در سال 97 -تهران

افرادی که تمایل دارند از لمینت کامپوزیتی دندان استفاده کنند , باید هزینه ی 350تا800هزار تومان برای هر دندان را در نظر بگیرند.
و افرادی که تمایل دارند از لمینت سرامیکی استفاده نمایند باید هزینه ی بیشتری بپردازند که این هزینه حدود 600هزار تا یک میلیون و پانصد هزار تومان برای هر دندان میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا