درمان بیماری هادهان و دندان

دندان درد | آشنایی با علل و علائم و درمان دندان درد با راهکارهای خانگی

دندان درد یک مکانیسم حفاظتی میباشد. هنگامی که شما دچار دندان درد میشوید با توصیه های دوستانتان روبه رو میشوید که قصد کمک به شما را دارند .” یک حبه سیر روی دندانت بگذار” یا “روغن گل میخک بر روی دندان بزن ” , در حالی که این روش ها در کوتاه مدت میتوانند به شما کمک کنند و بهترین راه مراجعه به دندان پزشک میباشد.

دندان درد .

علل شایع دندان درد :

✔️ورم لثه
✔️تورم اطراف دندان
✔️حفره های دهانی- پوسیدگی دندان
✔️حساسیت به مایعات گرم و یا سرد
✔️ساییدگی دندان ها(لکه های سیاه روی دندان)
✔️ارتودنسی متحرک
✔️بارداری
✔️عقب رفتگی لثه
✔️پر کردن دندان آسیب دیده
✔️و …

علائم دندان درد :

✔️حساسیت پیدا کردن دندان به تغییرات دما
✔️ورم گونه یا لثه در اطراف دندان
✔️وجود ترشحات یا خونریزی لثه
✔️درد دائمی دندان
✔️درد با گزش یا جویدن
✔️بو یا طعم بد دهان
✔️گوش درد
✔️سردرد
✔️و…

دندان درد .

در اینجا شما را با درمان های خانگی آشنا میکنیم که در فاصله ای که زمان میبرد به دندان پزشکی برسید , از این روش ها استفاده کنید تا درد دندانتان تسکین پیدا کند:

 

1/ میخک:

روش های مختلفی برای استفاده از میخک جهت کاهش دندان درد وجود دارد. یکی از این روش ها آغشه کردن پنبه به مخلوط روغن میخک و روغن زیتون و قرار دادن پنبه روی دندان میباشد.

2/ نمک و فلفل سیاه:

نمک و فلفل سیاه دارای خواص آنتی باکتریال میباشند و باعث تسکین درد دندان میشوند. کافی است مقدار مساوی نمک و فلفل سیاه را با چند قطره آب ترکیب کنید , و خمیر حاصل شده را به طور مستقیم روی دندانی که درد میکند قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. این روش را چند بار در روز تکرار کنید.

 

3/ روغن نعنا:

10تا 15قطره از روغن نعنا را با دو قاشق غذاخوری روغن دانه انگور یا روغن زیتون مخلوط کنید و یک پنبه را آغشته به این محلول کنید و در اطراف دندانی که درد میکند قرار دهید.

4/ پراکسید هیدروژن:

3درصد پراکسید هیدروژن را با مقدار مساوی آب ترکیب کنید و 30ثانیه در دهانتان بگردانید و بیرون بریزید.
پراکسید هیدروژن ماده ای قوی میباشد و حتما آن را با آب ترکیب کنید تا دهانتان دچار سوزش نشود و مواظب باشید که این محلول را قورت ندهید زیرا باعث به وجود آمدن مشکلاتی در معده و روده ی شما میشود , هر بار بعد از گرداندن پراکسید هیدروژن در دهانتان , آب هم بگردانید و بیرون بریزید.

 

5/ یخ:

یک تکه یخ را درون پلاستیک و سپس داخل پارچه ای نازک قرار دهید و 15دقیقه روی دندانی که درد میکند بگذارید.
همچنین گفته میشود ماساژ دادن دست با یخ باعث میشود درد دندان تسکین‌پیدا کند , برای این کار یک تکه یخ کوچک را در پارچه ای نازک بپیچید و روی ناحیه گوشتیِ ببن انگشت شست و اشاره بمالید تا درد دندانتان تسکین پیدا کند.

 

6/ عصاره ی وانیل:

انگشتتان را با کمی عصاره ی وانیل تر کنید و به اطراف دندانی که درد میکند بمالید.
دقت داشته باشید عصاره ی وانیل دارای مقدار کمی الکل میباشد , پس از این روش برای دندان درد کودکان استفاده نکنید زیرا خطرات جدی به آنها وارد میکند.

7/ جوش شیرین:

یک قاشق پودر جوش شیرین را به یک لیوان آب گرم بیفزایید و سپس دهانتان را با این ترکیب شست و شو دهید.

 

کلام آخر:

هیچکدام از روش های خانگی نمیتواند , درد دندانتان را برای همیشه تسکین دهد , و فقط میتوانند تا زمان رسیدن به پزشک در تسکین درد دندانتان به شما کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا