داروها

داروهای مسکن و تب بر ، هر آنچه باید درباره داروهای مسکن و تب بر بدانید

اکثر مردم با داروهای مسکن و تب بر از جمله آسپرین و تایلنول آشنا هستند. این ها نام تجاری داروی رایج آ اس آ و استامینوفن می باشند. این داروها برای درمان درد و تب به کار می روند. آ اس آ خاصیت ضد التهابی دارد. اما خاصیت ضد التهابی استامینوفن کم است.

یکی از داروهای دیگر که می توان بدون نسخه از داروخانه خرید بروفن یا ایبوبروفن است.این دارو به همان دسته دارویی متعلق است. که آ اس آ تعلق دارد. این دسته دارویی ضد التهابی غیر استروئیدی خوانده می شود.

این دارو ها می توانند درد را رفع کنند. تب را کم کنند و التهاب را کاهش دهند. ممکن است فکر کنید این داروها بهترین هستند. چون هم درد را رفع می کنند و هم تب را کاهش می دهند. اما متاسفانه این دارو ها می توانند در بعضی از بیماران زخم معده، مشکلات کلیوی و کاهش گذرای پلاکت ایجاد کنند. برای کاهش مشکلات گوارش بهتر است این داروها پس از غذا خورده شوند.

 

 

داروهای مسکن و تب بر .

نکاتی درباره ی داروهای مسکن و تب بر :

آسپرین نباید به افراد زیر 20 سال که بیماری ویروسی دارند تجویز شود زیرا می تواند بیماری کبدی به نام سندرم رای ایجاد کند. از این دارو می توان به تنهایی یا در کنار استامینوفن برای تب و درد در بیمارانی که به خوبی به استامینوفن جواب نمی دهند ، استفاده کرد.

 

به یاد داشته باشید ، هنگامی که از این داروها برای رفع درد یا کنترل تب استفاده می کنید. بیشترین موفقیت زمانی به دست می آید که دارو را در فواصل منظم استفاده کنید. اگر صبر کنید تا درد واقعا زیاد شود یا تب خیلی بالا رود. مدت زمان بیشتری طول می کشد ، تا علایم تحت کنترل درآیند.

در کودکان و نوزادان تب می تواند علامت یک بیماری جدی باشد. بنابراین حتمآ با پزشک مشورت کنید و درمان را بدون تجویز پزشک با این دارو ها انجام ندهید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا