تغذیهدرمان بیماری ها

کمبود کلسیم / 5 نشانه شایع کمبود کلسیم در بدن را بشناسید.

نقش کلسیم در عملکرد سیستم عصبی و عضلانی نقش مهمی دارد. موسسه ملی بهداشت دفتر از رژیم غذایی مکمل بیان می کند که تقریبا 99 درصد از کلسیم موجود در بدن در دندان ذخیره می شود. کمبود کلسیم در جریان خون ممکن است بر سلامت فرد مبتلا تأثیر منفی داشته باشد و حتی ممکن است منجر به مرگ شود. در زیر برخی از علائم شایع در ارتباط با کمبود کلسیم را برایتان آورده ایم.

 

 کمبود کلسیم

 

نشانه های رایج کمبود کلسیم :

هیپوکالمی :

 

 کمبود کلسیم

هیپوکالمی یک بیماری است که به علت سطح پایین کلسیم در جریان خون ایجاد می شود.  این وضعیت ممکن است باعث علائمی مانند گرفتگی عضلانی ، از دست دادن اشتها ، نرخ غیر طبیعی قلب، تشنج، بی حسی و از دست دادن انرژی شود .

 

پوکی استخوان :

 کمبود کلسیم

 

پوکی استخوان شرایطی است که با کاهش توده استخوان همراه با کمبود کلسیم همراه است. پوکی استخوان به دلیل عدم توانایی بدن برای تولید کلسیم اتفاقی می افتد.  از دست دادن تراکم استخوان ناشی از پوکی استخوان ممکن است منجر به شکستگی استخوان ها شود . بعد از 30 سال، توده استخوانی به آرامی کاهش می یابد؛ بنابراین، مهم است که کلسیم را به میزان کافی مصرف کنید تا استخوانها را قوی نگه دارد.

 

علائم عاطفی :

 کمبود کلسیم

 

کمبود کلسیم در خون نیز ممکن است تاثیر منفی بر عملکرد مغز داشته باشد و منجر به علائم افسردگی ، اضطراب ، زوال عقل ، تشنج و عقب ماندگی ذهنی شود .  همچنین  اگر سطح کلسیم کم باشد، ممکن است منجر به تشنج شود. با توجه به سطح پایین کلسیم، بزرگسالان و نوزادان در معرض خطر ابتلا به تشنج هستند.

 

دشواری در تنفس :

 

 کمبود کلسیم

 

کسانی که مبتلا به کمبود کلسیم هستند. که ممکن است بیشتر دچار اسپاسم های عضلانی در گلو شوند . این ممکن است افراد مبتلا را در تنفس دچار مشکل کند. این علامت یک اثر بسیار جدی کمبود کلسیم است و باید در ابتدا به پزشک شما گزارش شود.

 

ناخن های شکننده، پوست خشک و موهای زبر :

 

 کمبود کلسیم

 

کمبود کلسیم ممکن است روی پوست تاثیر بگذارد . ممکن است ناخن ها را نیز شکننده کند. کودکان مبتلا به کمبود کلسیم نیز ممکن است دچار اختلالات در دندان هایشان شوند . مطالعات انجام شده نشان داده است که افزایش میزان کلسیم در رژیم غذایی یکی از دلایل کاهش این علائم منفی استو

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : natural-homeremedies.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا