سلامتیکودکان

رشد قد | چگونه رشد قد فرزندانمان را محاسبه کنیم؟نکاتی برای افزایش قد

بسیاری از والدین تمایل دارند با راهکارهایی آشنا شوند که بتوانند , قد فرزندانشان را افزایش دهند. دختران تا سن 17سالگی و پسران تا سن 18سالگی برای افزایش قد , زمان دارند. رشد قد , از زمانی که جنین درون رحم مادر قرار دارد , آغاز میشود و کودکان در دو سال اول زندگی , بیشترین رشد قدی را دارند. هنگام بلوغ , دختران و پسران , جهش رشد قد دارند و سبب میشود 20تا25سانتی متر به قد دختران و 25تا30سانتی متر به قد پسران افزوده شود.

بین 15تا17سالگی برای دختران و 16تا18سالگی برای پسران , صفحه ی رشد بسته میشود و رشد قد ندارند. و تبلیغاتی که در جهت افزایش قد بعد از بلوغ دیده میشود , پایه ی علمی ندارند.

رشد قد .
چگونه رشد قد فرزندانمان را محاسبه کنیم؟

تا حدی میتوانیم , قد هر فردی را محاسبه کنیم. برای محاسبه ی قد پسران , مجموع قد پدر و مادر را به سانتی متر با عدد 13جمع و حاصل را بر عدد 2تقسیم میکنیم.عدد به دست آمده قدِ حدودی به سانتی متر میباشد.

برای محاسبه ی قد دختران , مجموع قد پدر و مادر را به سانتی متر به دست می آوریم و 13سانتی متر از آن کم میکنیم و سپس حاصل را بر 2تقسیم میکنیم.

برای افزایش قد چه نکاتی را رعایت کنیم؟

1/ توجه به ساعت خواب:

نوجوانان حداقل به 8 ساعت خواب در شبانه روز احتیاج دارند. اینکه خواب مناسبی داشته باشیم , اهمیت زیادی دارد زیرا هنگام خواب بدن رشد میکند و بافت جدیدی را تولید میکند.

هنگامی که در حالت اموج آهسته و چرخه های عمیق خواب هستیم , مغز ما , هورمون رشد انسانی(HGH)را ترشح میکند. اگر شما خواب کافی نداشته باشید , هورمون HGH کمتر ترشح میشود و مانع رشد قدی شما میگردد. قبل از اینکه به رختخواب بروید , از نوشیدنی هایی که دارای کافئین هستند خودداری کنید. نوشیدن چای بابونه قبل از خواب و حمام گرم به شما کمک میکند خواب راحتی داشته باشید.

 

رشد قد.

2/ تغذیه ی سالم:

اگر شما تغذیه ای سالم و مناسب داشته باشید , مواد غذایی که باعث رشدتان میشود به بدنتان میرسد.

ویتامینD:

در رژیم غذایی خود , ویتامین D بگنجانید زیرا ویتامین Dسلامتی استخوان های شما را تأمین میکند.
تخم مرغ , ماهی , قارچ , لبنیات ودقایقی قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث میشود ویتامین D شما تأمین شود.

کلسیم:

برای اینکه استخوان ها رشد کنند , به کلسیم نیاز دارند. ماهی ساردین , سبزیجات , دانه های سویا , پنیر و لبنیات سرشار از کلسیم میباشند.

روی:

اگر روی کمی مصرف کنید , رشد شما با کندی روبه رو میشود. مارچوبه , حبوبات , تخم مرغ سرشار از روی میباشند.

 

3/ بارفیکس:

بارفیکس باعث کشیده شدن و رشد ستون فقرات میشود. اگر تمایل دارید از این روش استفاده کنید , 10ثانیه در وضعیت یکسان , آویزان بمانید و چندین بار این حرکت را تکرار کنید.

روش مناسب تر این میباشد که پاهایتان را جمع کنید و در حالت موازی با زمین نگه دارید. سعی کنید این تمرین را چند بار در هفته انجام دهید.

 

3/ پرش:

بیشتر کودکان تمایل به پرش دارند. شما با پرش , باعث کشیده شدن بدنتان میشوید و این مورد باعث افزایش رشد شما میشود.

 

4/ وزنه مچ پا:

یک راه مناسب برای افزایش قد کودکان , استفاده از وزنه های ورزشی میباشد که سبب میشود غضروف های زانو , با انجام این فعالیت کشیده شوند. با افزایش سن کودکتان , وزنه ها را میتوانید بیشتر کنید تا به نتیجه ی بهتری برسید.

 

5/ رساندن نوک انگشت های دست به انگشت های پا:

زمانی که تلاش میکنید نا نوک انگشت های دستتان را به انگشت های پایتان برسانید , ستون فقرات شما کشیده میشوند.
این تمرین را هم در حالت نشسته و هم در حالت ایستاده میتوانید انجام دهید.

 

6/کشش:

ابتدا صاف بایستید و دستهایتان را تا جایی که ممکن است به سمت بالا بکشید.
خم شدن به سمت عقب هم , کشش ایجاد شده را میتواند بیشتر کند.اگر این تمرین و روش رساندن انگشت های دست به انگشت های پا را به صورت ترکیبی انجام دهید , نتیجه ی بهتری میگیرید و مناسب ترین حالت این میباشد که حرکت را 4تا7ثانیه انجام دهید و سپس به سراغ حرکت بعدی بروید.

 

7/ طناب زدن:

طناب بازی باعث میشود کمر و ستون فقراتتان کشیده شوند و زمانی که روی زانوهایتان خم میشوید , ماهیچه های ساق پا به صورت عمودی کشیده میشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا