تغذیهسلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

بهترین فواید موز سبز برای حفظ سلامت بدن و زیبایی پوست

خوردن موز سبز ممکن است برای بسیاری از مردم غیر قابل درک باشد اما تعدادی از فواید موز سبز وجود دارد که ممکن است شما را متعجب کند.

 

موز سبز

 

موز سبز چیست؟ 

موزهای سبز موزهای زرد کال هستند که اکثر نشاسته مقاوم  آنها را به قندهای آسان تر قابل هضم تبدیل نمی کنند .

موزهای سبز  دارای پروپوکتین بالا هستند ، که باعث تولید گاز متیلن می شوند و نشاسته را در طول فرایند رسیدن به فیبر قابل هضم تبدیل می کنند .  موز زرد در این نوع خاص از نشاسته مقاوم است که باعث می شود بدن آنها را هضم کند.

گفته می شود فواید موز سبز منحصر به فرد است که ممکن است برای بعضی از مردم مفید باشد.

 

آمارهای تغذیه ای موزهای سبز :

موزهای سبز حاوی مقادیر زیادی از نشاسته مقاوم و اسید های چرب کوتاه مدت و همچنین سطوح مشابه ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی هستند. این مواد مغذی عبارتند از پتاسیم و سدیم ، و همچنین مقداری مناسب  از فیبر رژیمی و حتی مقدار کمی از پروتئین .

یک موز سبز متوسط ​​متوسط ​​حاوی 81 کالری است که آن را میوه ای پر از انرژی میکند.

 

موز سبز

 

بهترین فواید موز سبز :

مهمترین  فواید موز سبز عبارتند از: توانایی افزایش جذب مواد مغذی، بهبود هضم ، کمک به کاهش وزن ، کاهش فشار خون ، افزایش متابولیسم و کنترل قند خون.

 

بهبود جذب مواد مغذی :

موز سبز به دلیل اسید های چرب کوتاه مدت موجود در آنها می تواند سلامت روده کلی شما را بهبود بخشد. تحقیقات نشان داده است که این نوع اسید چرب می تواند توانایی بدن شما برای جذب مواد مغذی، به ویژه کلسیم را بهبود بخشد.

 

تنظیم فشار خون :

همانند موزهای نرمال زرد، موز سبز حاوی  پتاسیم بسیار زیاد است که یک ماده معدنی ضروری در بدن است. پتاسیم به عنوان یک وازودیلاتور عمل می کند به این معنی است که می تواند تنش و فشار روی  عروق خونی را کاهش دهد.  این کاهش فشار خون شما می تواند به جلوگیری از شرایط مانند آترواسکلروز ، حملات قلبی و سکته مغزی کمک کند.

 

موز سبز

 

کمک در هضم :

اگرچه سطح بالای نشاسته مقاوم در موزهای سبز باعث می شود که آنها به میزان کمی هضم شوند، مقدار زیادی فیبر در موز سبز وجود دارد . فیبر می تواند سطح باکتریایی در روده را متعادل نگه دارد ، جلوگیری از یبوست و نفخ  نیز از دیگر فواید این میوه  است .

 

تقویت متابولیسم :

مواد مغذی موجود در موز سبز می توانند به منظور بهینه سازی متابولیسم با ارائه یک پایه، پایه کربوهیدرات پیچیده برای انرژی کمک کنند. این میوه ها به جای کربوهیدرات های ساده، می توانند باعث افزایش سرعت کالری سوزی در بدن شوند.

 

کنترل دیابت :

ویتامین B6 در سطوح بالای موزهای سبز یافت می شود و این ویتامین خاص برای تنظیم قند خون کنترل می شود.  فیبر موجود در این موز همچنین می تواند  باعث سرکوب ترشح انسولین به خون شود.

 

موز سبز

 

تنظیم سطح کلسترول :

فیبرهای رژیمی موجود در موز سبز  ، کلسترول بیش از حد را از طریق شریان ها و رگ های خونی که می تواند خطر ابتلا به آترواسکلروز و حملات قلبی و همچنین بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد را از بین ببرد.

 

کاهش وزن :

نشاسته مقاوم در  موز سبز ممکن است برای هضم مفید باشد، اما شناخته شده است که سرعت فرایندهای چربی سوز را در بدن افزایش می دهد ، در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

 

 

منبع : organicfacts.net

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا