سلامتیمسائل جنسی

تسکین درد قاعدگی با استفاده از روش های خانگی

به عنوان یک زن همه ما  همه ما درد قاعدگی را تجربه کرده ایم و به دنبال راه هایی برای تسکین درد قاعدگی هستیم. که در این مطلب به آن ها میپردازیم.

 

تسکین درد قاعدگی

 

 

با توجه ساختار بدن رحم شما برای کمک به خارج کردن پوشش آن در طول دوره شما قرار داده شده است. در این زمان هورمون هایی مانند پروستاگلاندین ها که درگیر درد و التهاب هستند باعث انقباض عضله رحم می شوند. بنابراین، سطح بالای پروستاگلاندین ها با گرفتگی های شدید قاعدگی همراه است.برای برخی از زنان، گرفتگی قاعدگی آنها حتی ممکن است با کار، مدرسه و فعالیت های روزانه آنها تداخل پیدا کند. حدود سه نفر از چهار زن دچار درد قاعدگی هستند .

 

تسکین درد قاعدگی با استفاده از روش های خانگی :

 

1. ورزش برای تسکین درد قاعدگی :

این ممکن است به نظر کمی دیوانه وار باشد که با درد شدید بتوانید ورزش کنید . با این حال، پیاده روی سریع و یا هر نوع فعالیت بدنی می تواند به کاهش درد شکم کمک کند. وقتی شما هر نوع ورزش هوازی را انجام می دهید، بدن شما خون بیشتری را پمپاژ میکند که کمک می کند تا اندورفین ها را آزاد کنید تا ضد پروستاگلاندین ها را کاهش دهید و گرفتگی های خود را کاهش دهید. ورزش سه تا چهار بار در هفته برای سلامتی کلی بدن شما مفید است اما به خصوص در موارد شدید درد شکم قاعدگی بسیار مهم است.

 

2. حرارت را اعمال کنید :

حرارت به تسکین درد قاعدگی کمک می کند تا عضلات پوسیدگی در رحم شما را آرام کند. بسیاری از پچ ها و پد های ضد گرما مانند ThermaCare، Bengay یا برق، قابل استفاده مجدد هستند. یا حتی با داشتن یک بطری پلاستیکی آب داغ و استفاده از آن به شکم شما یک امر موثر است.

 

تسکین درد قاعدگی

 

3. نوشیدن چای بابونه :

چای بابونه یک داروی ضد التهابی است که به تسکین درد قاعدگی کمک می کند. زیرا داروهای ضد التهابی به کاهش تولید پروستاگلاندین کمک می کنند، بنابراین کمخونی های قاعدگی را کاهش می دهند.

 

4. اطمینان حاصل کنید که ویتامین D کافی دریافت می کنید

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، به همین دلیل ویتامین D کافی را برای تسکین درد قاعدگی مصرف کنید. یک مطالعه نشان داد که دوزهای بالا ویتامین D3 منجر به کاهش قابل توجهی در گرفتگی عضلات قاعدگی می شود. همانطور که توسط Health.com گزارش شده است ، “40 زن ایتالیایی به دو گروه تقسیم شدند: یک نفر یک دوز خوراکی 300000 واحد ویتامین D3 دریافت کرد و دیگری پنج روز قبل از شروع قاعدگی شروع شد”. درد آنها به میزان 41 درصد کاهش پیدا کرد، در حالی که گروه دارونما در مقیاس درد خود تغییری نداشتند.

 

تسکین درد قاعدگی

 

5. یک ارگاسم داشته باشید

بله، این درست است – ارگاسم برای از بین بردن انواع درد، از جمله تسکین درد قاعدگی کمک می کند. قبل از ارگاسم، رحم بیشتر آرام است و در لحظه ی اوج، جریان خون افزایش می یابد، کمک به تخفیف گرفتگی. Orgams درد را از طریق آزادی اندورفین ها کاهش می دهد، که به شما کمک می کند فورا  احساس بهتر بودن کنید. آنها همچنین کمک می کنند تا تمام بدن خود را آرام کنید و موجب خواب میشود ، بنابراین شما به هیچ وجه احساس درد نمی کنید.

 

6. طب سوزنی برای کاهش درد قاعدگی :

طب سوزنی جزء طب سنتی چینی است که شامل چسباندن پوست با سوزن های کوچک جهت تحریک بدن در موارد خاص است. محققان بیمارستان شرقی در مرکز پزشکی دانشگاه Kyung Hee در کره جنوبی دریافتند که طب سوزنی ممکن است تأثیرات مثبتی بر روی گرفتگی عضلات قاعدگی داشته باشد. این مطالعه  بر اساس 10 آزمایش با 944 شرکت کننده انجام شد. با توجه به این مطالعه، بهبود در کاهش درد از طب فشاری در مقایسه با کنترل پلاسبو وجود دارد.

 

تسکین درد قاعدگی

 

 

مترجم یک دکتر

منبع : www.medicaldaily.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا