سلامت روان

فواید مدیتیشن برای حفظ سلامتی بدن

محققان بیشتر در حال بررسی و درک مزایای سلامت مدیتیشن هستند. در حالی که اغلب آنها در افراد مختلف متفاوت است ، مطالعات بسیاری نشان داده است که افزایش تمرکز مثبت در عمل، هم برای سلامت ذهنی و هم برای سلامت جسمی مفید است . در اینجا پنج مزیت بالقوه ی که باید در مورد آنها بدانید را برایتان بیان میکنیم.

 

مدیتیشن.

 

مدیتیشن

فواید مدیتیشن :

1. رفع بی خوابی

کسانی که بی خوابی و خستگی مرتبط را تجربه می کنند ممکن است مداخله ای داشته باشند که قرص های خواب آور را شامل نمی شود.

مدیتیشن می تواند به کاهش استرس در بدن کمک کند، که اغلب به عنوان عامل کلیدی در ارتباط با اختلالات خواب است. بنسون از یک تمرکز آرام (مانند عبارت یا یک کلمه) به روش تکراری برای کمک به ایجاد این پاسخ توصیه میشود.

 

2. کاهش درد :

کارشناسان خاطرنشان می کنند که مدیتیشن می تواند در مواجهه با سایر داروهای سنتی مصرف دارو موثر باشد و به عنوان جایگزینی برای درمان افیوئید کار کند. بر خلاف خطر اعتیاد به دومی، این تمرین ممکن است با کمترین عوارض جانبی توسط تعدادی از مطالعات نشان داده شود، امداد رسانی کند.

به عنوان مثال، یافته های یک مطالعه 2011  در مجله علوم اعصاب نشان می دهد که مدیتیشن می تواند در کاهش فعال شدن درد در مغز کمک کند. در مجموع، شرکت کنندگان کاهش شدید درد و ناراحتی را از 11 تا 70 درصد و از 20 تا 93 درصد کاهش دهند.

 

مدیتیشن

 

3. رفع اختلالات خلقی

مطالعات نشان داده اند که مدیتیشن با تمرکز حواس می تواند به همان اندازه رفتار درمانی شناختی یا داروهای ضد افسردگی برای برخی افراد که اضطراب یا افسردگی را تجربه موثر است.

“این به این معنی است که [مداخلات مبتنی بر ذهن آگاهی] می تواند به عنوان یک جایگزین برای داروهای ضد افسردگی برای کسانی که مردد هستند استفاده شود.

 

4. هوش هیجانی

در یک مطالعه جدید که بر کارکنان دانشگاهی متمرکز بود، مدیتیشن متعالی باعث بهبود هوش هیجانی و کاهش استرس در محل کار  میشود.

از آنجایی که استرس روانشناسی یک مشکل بسیار شایع در میان کارکنان در سراسر جهان است، محققان معتقدند که مدیتیشن باید به عنوان یک برنامه سلامت کارگاه اختیاری معرفی شود.

 

5. بهبود روابط

مدیتیشن Dyadic اشاره به تمرین دو نفره همراه با تفکر می کند. اعتقاد بر این است که این امر می تواند به بهبود روابط با یک شریک با ترویج نزدیکی و ارتباطات  کمک کند .

 

 

منبع : www.medicaldaily.com

مترجم یک دکتر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا