تغذیهسلامتیطب سنتیگیاهان دارویی

خواص سالاد چیست و چرا سالاد را به رژیم غذایی خود بیفزاییم؟

خواص سالاد _ کارشناسان سلامت مردم را تشویق میکنند که حداقل روزانه یک کاسه سالاد مصرف کنند. به این ترتیب نه تنها سلامت خود را بهبود میبخشند بلکه میتوانند از شروع بیماری های مزمن و حاد جلوگیری کنند. در این مجله خواص سالاد را بررسی خواهیم کرد.

خواص سالاد
خواص سالاد چیست؟

1/ متابولیسم را افزایش میدهد:

سالاد سرشار از مواد مغذی میباشد که میتواند متابولیسم را افزایش دهد. شما به منظور افزایش سوخت و ساز بدن به دوز منظم پتاسیم , روی , منیزیم , ویتامینC , فولات و منگز نیاز دارید , بنابراین دفعه بعد که سالاد آماده میکنید فراموش نکنید که سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند را به آن اضافه کنید زیرا اینها با مواد مغذی فوق , بسته بندی شده اند.

خواص سالاد
2/ سلامت قلب و عروق را بهبود میبخشد:

چربی های اضافی در رگ های خونی منجر به مشکلات قلبی میشوند. شما باید غذاهایی بخورید که سلامت قلبتان را ارتقا میبخشند , به همین دلیل کارشناسان بهداشت توصیه میکنند که سالاد مصرف کنید. یکی از خواص سالاد , فراهم کردن ویتامین ها و موادمعدنی برای تقویت قلب میباشد. به علاوه سالادها دارای چربی نیستند از این رو از تجمع چربی در رگ های خونی جلوگیری میشود.

3/ منبع آنتی اکسیدان میباشد:

هرگز نباید مزایای آنتی اکسیدان ها را نادیده بگیرید زیرا آنها از عوارض جانبی رادیکال های آزاد جلوگیری میکنند. سالاد میتواند به مقدار کافی مواد مغذی در اختیار بدن شما قرار دهد به همین دلیل شما میتوانید سبزیجات بسته بندی شده با ویتامینC ( که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل میکنند) را به سالادهایتان بیفزایید. فراموش نکنید که یک عدد لیمو به منظور افزایش ویتامینC به سالادهایتان اضافه کنید.

4/ هضم را بهبود میبخشد:

تقریبا تمام سبزیجات دارای مقدار قابل توجهی فیبر رژیمی هستند که میتوانند فرایند هضم را بهبود بخشند بنابراین دفعه بعد که تصمیم گرفتید سالاد درست کنید افزودن گوجه فرنگی , هویج , تربچه و آووکادو را به سالادهایتان فراموش نکنید.

5/ برای افراد چاق فوق العاده است:

افرادی که دارای اضافه وزن هستند باید مواد غذایی کم کالری مصرف کنند تا در کاهش وزن نتایج مثبتی به دست آورند. یک کاسه سالاد چندین ماده مغذی ضروری را در اختیار شما قرار میدهد که موجب کاهش اشتها میشود و در نهایت کالری مصرفی شما را کاهش میدهد , این مواد مغذی متابولیسم را افزایش میدهند و شما را در رسیدن به اهداف لاغری یاری میکنند.

خواص سالاد
6/ بافت پوست را بهبود میبخشد:

هنگامی که بدن دچار کم آبی شود منجر به خشکی بافت پوست میشود. اگر به دنبال راهی آسان و کم هزینه برای تقویت بافت پوست هستید سالاد مصرف کنید زیرا یکی از خواص سالاد تقویت بافت پوست میباشد. شما میتوانید سبزیجاتی مانند خیار و کلم که حاوی آب زیادی هستند را به سالاد خود بیفزایید.

 

7/ عضله ها را تقویت میکند:

ویتامینK میتواند تراکم استخوان ها را افزایش دهد. در صورتی که سالاد شما دارای اسفناج باشد میتواند منبعی طبیعی برای دریافت ویتامینK محسوب شود. به این ترتیب شما دلیل خوبی برای اضافه کردن برگ های تازه اسفناج به سالاد خود دارید.

 

8/ سطوح قند را کنترل میکند:

افرادی که مبتلا به دیابت هستند میتوانند روزانه یک کاسه سالاد مصرف کنند.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا