تغذیه

زمان مصرف مواد غذایی / زمان طلایی خوردن هر غذا را بدانید.

همانطور که همه ما می دانیم، داشتن یک رژیم متعادل برای بدن سالم بسیار حیاتی است و خوردن غذای سالم با مواد مغذی ضروری بدن ما را تغذیه می کند. اما آیا میدانید زمان مصرف مواد غذایی بسیار مهم است. مصرف مواد غذایی در زمان اشتباه باعث آسیب به بدن می شود.  بنابراین، بسیار مهم است که چه زمانی را برای مصرف مواد غذایی انتخاب کنید. و بدانید برای حفظ سلامتی مطلوب، چه چیزی بخوریم.

برای دانستن مطالب بیشتر در مورد بهترین  برای زمان مصرف مواد غذایی مطلب زیر را بخوانید.

 

زمان مصرف مواد غذایی .

بهترین زمان مصرف مواد غذایی :

1. برنج :

متخصصان تغذیه همیشه پیشنهاد می کنند که از خوردن برنج در شب هنگام بخاطر داشتن نشاسته زیاد اجتناب کنید. اگر برنج را در شب بخورید، ممکن است احساس نفخ  داشته باشید.

همچنین گفته شده است که خوردن برنج در شب باعث افزایش وزن می شود، زیرا طول می کشد تا هضم شود.بهترین زمان برای خوردن برنج در طول روز است. زیرا میزان متابولیسم بدن ما در طول روز بالاتر است.

 

2. شیر :

شیر حاوی پروتئین و سایر مواد مغذی است. بنابراین یک نوشیدنی سالم است. با این حال، کارشناسان ادعا می کنند که نوشیدن آن در طول روز می تواند به شما احساس آرامش بدهد، زیرا مدت زیادی طول می کشد تا هضم شود.

بهترین زمان برای نوشیدن شیر در شب است زیرا بدن شما را شل میکند و مواد مغذی به طور مؤثر جذب می شود.

 

3. پنیر :

خوردن پنیر در شب باعث تولید گرما در بدن می شود و می تواند باعث اسیدیته و سایر اختلالات گوارشی شود. همچنین می تواند باعث ایجاد سرفه و سرما شود.

خوردن پنیر در طول روز برای سلامتی مفید است زیرا باعث تسکین روند هضم و کمک به بهبود سلامت روده می شود.

 

4. چای سبز :

همه ما چای سبز را دوست داریم چون دارای مزایای فراوانی است، اما شما می توانید این مزایا را فقط در صورتی که در زمان مناسب نوشیدید دریافت کنید. خوردن آن در اوایل صبح می تواند به دلیل محتوای کافئین آن باعث اسیدی شدن و کم آبی بدن شود.

هر زمانی از روز به جز صبح زود می توانید چای سبز بخورید.

 

5. سیب :

سیب غنی از اسید آلی است. که باعث افزایش سطح اسیدیته در معده می شود. بنابراین، خوردن آن در شب باعث ایجاد ریفلاکس اسید می شود.

از آنجایی که سیب یک منبع عالی پکتین است، یعنی فیبرهایی که در خنثی کردن عملکرد روده و حذف مواد سرطان زا از بدن کمک می کند. بهتر است در طول روز سیب مصرف کنید.

 

6. موز :

خوردن موز در شب می تواند باعث ایجاد سرفه و سرماخوردگی شود. بنابراین، از خوردن آن در شب و با معده خالی اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث اختلالات معده نیز شود.

موز غنی از فیبر  است.خوردن آن در طول روز می تواند باعث حفظ سطح انرژی در طول روز شود.

 

 

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید :

کبد | چه غذاهایی سازگار یا زیان آور برای کبد میباشند؟

تاثیر غذاها بر سلامتی / رابطه ی بین انواع خوراکی و سلامتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا