پوست و مو

راهکارهای طبیعی رفع بوی بدن

بدن همه ی افراد بزرگسال گاهی اوقات دچار بوی نامطبوعی میشود و هیچکس نیست که بتواند ادعا کند هیچگاه بوی بدن را تجربه نکرده است. کودکان اغلب دچار بوی بدن نمی شوند زیرا بوی بدن به وسیله ی هورمون هایی که در دوران بلوغ تولید میشوند ایجاد میشود.

اما نگران نباشید داروهای خانگی وجود دارند که میتوانند به شما در رفع بوی بدن کمک کنند.

راه های رفع بوی بدن

1. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به طور موثری میتواند بوی بدن را کاهش دهد. شما میتوانید چند قطره روغن اسطوخودوس به وان حمام اضافه کنید و درون آن قرار بگیرید. دقت داشته باشید بعضی افراد به روغن اسطوخودوس آلرژی دارند در ابتدا از عدم حساست خود مطمئن شوید و سپس از این روش استفاده کنید.

2. لیمو

آب لیمو تازه میتواند به رفع بوی بدن کمک کند زیرا حالت اسیدی دارد و میتواند رشد باکتری ها را دشوار کند. شما میتوانید چند دقیقه قبل از حمام چند عدد لیمو را برش بزنید و به قسمت هایی از بدن که دچار بوی بد میشوند بمالید.

3. روغن نخودفرنگی

روغن نخودفرنگی اسانس دیگری است که میتواند به رفع بوی بدن کمک کند زیرا قادر است رشد باکتری ها را متوقف کند کافی است این روغن را بر قسمت هایی از بدن که دچار بوی بد هستند بمالید.

4. چای سبز

همه ی ما از فواید چای سبز و مزایای آن برای سلامتی آگاهی داریم. اما آیا میدانید چای سبز بوی بدن را کاهش میدهد؟ چای سبز میتواند سموم را از بدن رفع کند و موجب کاهش عرق شود به همین دلیل یکی از درمان های موثر برای رفع بوی بدن میباشد.

5. رزماری

رزماری گیاهی است که دارای خواص ضد باکتریایی میباشد و میتواند رشد باکتری ها را متوقف کند. شما میتوانید چند قطره روغن رزماری را به صورت مستقیم به مناطقی از بدن که در معرض بوی بد هستند بمالید.

6. سرکه سیب

سرکه سیب یکی از داروهای مورد استفاده در منزل برای رفع بوی بدن میباشد زیرا میتواندPHسطح پوست را تغییر دهد. شما میتوانید قبل از اینکه به حمام بروید کمی سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود و سپس به بدن خود بمالید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا