دسته‌بندی نشده

خواص چای نعناع چیست و چرا چای نعناع را بنوشیم ؟

نعناع یک گیاه معطر است و از گیاهان بومی مدیترانه میباشد اما در سراسر جهان کشت میشود. چای نعناع باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد زیرا دارای خواص زیادی برای سلامتی است و میتواند در بهبود عملکردهای بسیاری از ارگان های بدن مؤثر باشد.

 

چای نعناع .

 

خواص چای نعناع چیست؟

1/ سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند:

چای نعناع ضد میکروبی است و این جمله به این معنا است که میتواند با عفونت ها و ویروس ها مبارزه کند. بیماری های فصلی مانند آنفولانزا , سرما و تب بر سیستم ایمنی اثر میگذارند و موجب تضعیف این سیستم میشوند , در صورتی که شما چای نعنا بنوشید میتوانید این علائم را کاهش دهید.

2/ استرس را از شما دور میکند:

چای نعنا دارای خواص ضد اسپاسم و آرامش بخش است که به شما کمک میکند تا آرامش ذهنی بیشتری داشته باشید و استرس را کاهش دهید. چای نعناع تازه علاوه بر کاهش استرس , موجب آرام شدن ذهن و داشتن خواب راحت میشود.

 

چای نعناع

3/ خواص ضد التهابی و ضدعفونی دارد:

التهاب پوست و مفاصل را میتوان با نوشیدن منظم چای نعناع درمان کرد. چای نعناع یک راه حل مناسب برای تعادل سطحPH است و موجب بهبود گردش خون در سراسر بدن میشود.

4/ به کاهش وزن کمک میکند:

اگر به دنبال راه حلی آسان و کم هزینه برای کاهش وزن هستید , نوشیدن چای نعنا , انتخاب خوبی میباشد زیرا ترکیبات موجود در آن میتواند به کاهش سریع چربی ها کمک کند.

 

چای نعناع

5/ به درمان سردرد کمک میکند:

نوشیدن یک فنجان چای نعناع گرم میتواند به شما در درمان سردرد و میگرن کمک کند و باعث آرام شدن اعصاب مغز شود .

6/ به افزایش تمرکز کمک میکند:

چای نعناع دارای مزایایی میباشد که میتواند عملکرد شناختی و تمرکز را افزایش دهد. عطر و رایحه نعناع میتواند مغز را تحریک کند و بر هیپوکامپ تاثیر مثبت بگذارد.

 

چای نعناع

 

7/ بوی بد دهان را از بین میبرد:

جویدن چند برگ نعناع و یا نوشیدن چای نعنا میتواند در رفع بوی بد دهان موثر باشد زیرا دارای خواص ضد میکروبی میباشد که باکتری های دهان را از بین میبرد.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا