تغذیهدسته‌بندی نشدهطب سنتی

آشنایی با مزایای شگفت انگیز ترشی و اثرات جانبی آن برای بدن

ترشی در سراسر جهان محبوب است. در ترشیجات سنتی، سبزیجات و میوه ها در آب نمک یا شور فرو ریخته می شوند. قبل از انتقال غذا به سرکه، آن را می توان در آب نمک فرو برد تا رطوبت مواد غذایی را کاهش دهد. در ترشیجات تجاری، نگهدارنده مانند EDTA یا بنزوات سدیم ممکن است اضافه شود. این امر عمر مفید ترشی را افزایش می دهد، در حالی که در فرآوری، مواد غذایی مورد استفاده برای ترشیجات ، تولید کننده نگهدارنده همه را به خود اختصاص می دهد. این مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد اما ترشیجات باید به صورت آرام مصرف شوند زیرا عوارض جانبی نیز وجود دارد.

 

 ترشی

 

 

ارزش تغذیه ترشی

بر اساس گزارش NSDA، ترشیجات حاوی انرژی، رطوبت، چربی، پروتئین ، کربوهیدرات، قندها و الیاف رژیمی است. جدا از این، ترشی در مواد معدنی غنی است . ترشیجات همچنین شامل ویتامین C ، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین B-6، ویتامین A ، ویتامین B-12، نیاسین ، ویتامین D ، ویتامین E و ویتامین K هستند.

  • حقایق تغذیه در هر 143 گرم
  • 17کالری
  • 1251 میلی گرم سدیم
  • 4 گرم کربوهیدرات
  • 1 گرم پروتئین
  • 5٪ویتامین A
  • 0.06کلسیم
  • 2٪ویتامین C
  • 3٪آهن

 

مزایای بهداشت ترشی

حاوی آنتی اکسیدان ها است

ترشیجات غنی از آنتی اکسیدان ها هستند در ترشی میوه ها و سبزیجات بدون هیچ پخت و پز ذخیره می شوند بنابراین ترشیها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که تمایل دارند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند و روند پیری را تغییر دهند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می توانند سلامت ما را حفظ کنند و از اثرات متابولیسم سلولی جلوگیری کنند

 

جلوگیری از مشکلات گوارشی

خوردن ترشیجات می تواند شما را از مسائل گوارشی نجات دهد. باکتری های پروبیوتیک یا باکتری های دوستانه که بخشی از سیستم گوارش انسان را تشکیل می دهند، در هضم غذا کمک می کنند.

 

مواد معدنی حیاتی

ترشیجات بدن شما را با مواد معدنی و ویتامین های حیاتی تامین می کنند. ترشی تازه از گیاهان مختلف مفید مانند برگ کاری ، گشنیز ، جعفری ، اسفناج ساخته شده است .  ترشی تازه از ویتامین A، C، K و Folate و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم ، آهن و پتاسیم غنی است .

 

 ترشی

 

ایمنی را ایجاد می کند

ترشیهای حاوی مواد مغذی حیاتی، ترشیجات ویتامین ها و مواد معدنی غنی از بدن هستند که از بیماری های مختلف محافظت می کنند. این می تواند استخوان ها، سیستم ایمنی بدن، کم خونی را درمان کند ، از بینایی محافظت کند و از چندین مشکل دیگر جلوگیری کند.

 

سطح قند را کاهش می دهد

ترشیجات بر پایه سرکه می تواند در کاهش سطح قند خون و بهبود هموگلوبین خون در بیماران دیابتی کمک کند. این به طور مستقیم به کنترل دیابت کمک می کند. در واقع، حضور اسید استیک در کنترل قند کمک می کند.

 

سلامت کبد را بهبود می بخشد

ترشیجات نیز دارای ویژگی حفاظتی است که از کبد محافظت می کند. ترشی گوجه فرنگی به طور عمده در بهبود سلامت کبد کمک می کند.

 

کمک در بارداری

زنان باردار دلایل خوبی برای گرده افشانی دارند. تهوع و استفراغ در سه ماهه اول بارداری بسیار شایع است که می توان با مصرف ترشی، رها شوند.

 

 ترشی

تقویت ایمنی

ترشی می تواند فعالیت سیستم ایمنی بدن را تقویت کند تا از سرطان سینه جلوگیری کند . برخی از انواع خاص ترشی ممکن است از بیماری های سرطانی جلوگیری کنند.

 

استفاده از ترشی

خوردن ترشیجات راه عالی برای افزودن مواد مغذی بیشتری در رژیم غذایی است . میوه ها و سبزیجات برای تهیه ترشی استفاده می شود که مزایای سلامتی زیادی را ارائه می دهد. ترشی تقویت کننده تمرینات سخت است. ترشی انواع مختلفی از کاربردهای جالب دارد.

 

اثرات جانبی و آلرژی ترشی

ترشیجات برای سلامتی خوب است، اما تنها زمانی که به اندازه مصرف می شود.  نمک زیاد در ترشیجات خطر ابتلا به فشار خون بالاو همچنین بیماری قلبی را افزایش می دهد. بهتر است از مصرف ترشیهای تجاری جلوگیری شود زیرا آنها با استفاده از مواد شیمیایی مختلف که برای سلامتی مضر هستند آماده می شوند.

 

 

lybrate.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا