درمان بیماری هاسلامتیطب سنتی

درمان بیماری نقرس | چگونه بیماری نقرس را درمان کنیم؟

در این مجله قصد داریم در رابطه با درمان بیماری نقرس بگوییم.

درمان بیماری نقرس.

 

نقرس چیست؟

نقرس یک نوع آرتریت است که در نتیجه افزایش سطح اسیداوریک در جریان خون به وجود می آید. اولین نشانه ی نقرس این است که مفاصل شما دچار درد میشوند , به ویژه در اندام های پایینی مانند: انگشتان پا و زانو.

مواد طبیعی زیادی وجود دارند که میتوانند جهت درمان بیماری نقرس به شما کمک کنند , بیشتر این مواد طبیعی در آشپزخانه ی شما موجود هستند.

چگونه بیماری نقرس را درمان کنیم؟

درمان بیماری نقرس :

1/ آبلیمو:

بررسی ها نشان میدهد سطح بالای اسید اوریک در جریان خون یکی از علل ابتلا به بیماری نقرس میباشد در صورتی که روزانه از ترکیب آبلیمو و آب استفاده کنید درد و تورم شما کاهش پیدا میکند.

2/ آناناس:

آناناس میتواند علائم نقرس را درمان کند و مانع از تجمع اسیداوریک در مفاصل شما شود. شما میتوانید این میوه ی گرمسیری را به هر شکلی مصرف کنید اما دقت داشته باشید در صورتی که دچار دیابت یا سایر اختلالات مربوط به سلامتی هستید قبل از مصرف آناناس برای درمان بیماری نقرس , با پزشک مشورت کنید.

3/ ورزش:

ورزش نه تنها باعث از دست دادن وزن اضافی میشود بلکه مانع از بروز بسیاری از بیماری ها مانند نقرس میشود. مطالعات نشان میدهند افرادی که چاق هستند علائمی مانند تورم , التهاب مفصلی و درد در آنها رایج تر است به همین دلیل توصیه میشود روزانه چند دقیقه پیاده روی داشته باشید و در کنار این پیاده روی رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید.

 

درمان بیماری نقرس

 

4/ موز:

موز سرشار از پتاسیم میباشد که به درمان بیماری نقرس کمک میکند و سبب تبدیل اسیداوریک به یک ‌مایع میشود که بدن آن را از طریق ادرار دفع میکند.
موز علاوه بر پتاسیم , مقدار کمی ویتامینCدارد که میتواند با عوامل منجر به التهاب مبارزه کند. شما میتوانید روزانه یک تا دو عدد موز بخورید.

 

5/ گیلاس:

خواص آنتی اکسیدانی گیلاس سبب کاهش اسیداوریک و کاهش درد ناشی از نقرس میشود. در صورتی که روزانه 10تا12عدد گیلاس مصرف کنید 35درصد درد ناشی از نقرس کاهش می یابد و در صورت دو یا سه برابر شدن مقدار گیلاس ها , 50درصد درد ناشی از نقرس کاهش می یابد.

 

 

منبع:
kidneyatlas.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا