درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

آشنایی با روش های درمان پارکینسون با استفاده از مواد طبیعی

درمان پارکینسون _ پارکینسون یک اختلال مزمن است که موجب اختلال در راه رفتن و عدم تعادل میشود. گزارش شده است که علائم ‌پارکینسون از فردی به فرد دیگر متفاوت است و این بیماری عمدتا ناشی از کاهش سطح هورمون دوپامین میباشد.

 

درمان پارکینسون

آشنایی با روش های درمان پارکینسون با استفاده از مواد طبیعی

1/ از مصرف بیش از حد آهن اجتناب کنید:

مسمومیت به وسیله فلزات سنگین یکی از علل اصلی بیماری پارکینسون میباشد به همین دلیل باید از مصرف بیش از حد آهن خودداری کنید.

2/ مواد غذایی مناسبی را انتخاب کنید:

دوپامین یک انتقال دهنده ی عصبی است که عمدتا مسئول بهبود خلق و خو میباشد , ‌پارکینسون اغلب نتیجه کمبود دوپامین است. خوردن غذاهایی که باعث تولید دوپامین و کاهش علائم پارکینسون میشوند بسیار مفید میباشند. این غذاها عبارتند از تخم مرغ , روغن نارگیل , آجیل و امگا3 .

3/ میوه ها و سبزیجات تازه و خام بخورید:

میوه های تازه و سبزیجات آلی میتوانند تا حد زیادی مواد مغذی موردنیاز بدنتان را تامین کنند. این مواد مغذی شامل : آنتی اکسیدان ها , آنزیم ها , فلاونوئیدها , اسیدهای آمینه و فیبرها میباشند. این موارد میتوانند به هضم غذا کمک کنند و از آسیب های گوارشی و روده ای جلوگیری کنند و تاثیر مثبتی بر روی درمان پارکینسون بگذارند.

درمان پارکینسون

4/ بدنتان را از سموم پاک کنید:

در محیط اطراف ما طیف گسترده ای از سموم , آفت کش ها , موادغذایی مصنوعی و … وجود دارند که میتوانند به سلول های بدن آسیب برسانند به همین دلیل شما نیاز به مصرف غذاهایی دارید که دستگاه گوارش و کبد شما را پاک کنند و از ایجاد علائم پارکینسون حلوگیری کنند.

5/ منیزیم مصرف کنید:

منیزیم یک مکمل ایده آل است که میتواند به درمان پارکینسون کمک کند. رسوب سموم , فلزات سنگین و کلسیم ناشی از مصرف کم منیزیم میباشند به همین دلیل توصیه میشود منیزیم به میزان لازم در اختیار بدنتان قرار دهید.

 

6/ مصرف امگا3 را افزایش دهید:

امگا3 در افزایش سطح دوپامین و کاهش سطح التهاب در مغز بسیار موثر است. مواد غذایی سرشار از امگا3 باید حداقل 3 بار در هفته استفاده شوند تا بتوانید نتایج آنها را در درمان پارکینسون ببینید. آجیل و دانه ها یکی از منابع غنی امگا3 هستند که میتوانند به درمان پارکینسون کمک کنند.

 

درمان پارکینسون

7/ چای سبز بخورید:

چای سبز دارای فلاونوئید و آنتی اکسیدان هایی میباشد که میتواند با رادیکال های آزاد مبارزه کننگد و سطح دوپامین را افزایش دهد و به این وسیله به درمان پارکینسون کمک کند. مصرف 3 فنجان چای سبز در روز برای کاهش علائم پارکینسون کافی است.

 

منبع:
naturalfoodseries.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا