درمان بیماری هاطب سنتیگیاهان دارویی

روش های درمانی خانگی آسان و موثر برای درمان التهاب معده

درمان التهاب معده با استفاده از داروهای خانگی آسان است. در اینجا ما چند راهکار را ذکر میکنیم که ممکن است به شما کمک کند از التهاب معده خلاص شوید .

 

درمان التهاب معده

 

التهاب معده چیست ؟

التهاب معده یک وضعیتی است که بافت داخل معده شما نفخ میکند و بزرگ می شود. در حقیقت، تقریبا احساس می کنید که یک بالون را بلعیده اید! تورم شکمی می تواند به یک ناحیه کوچک در داخل معده شما محدود شود یا در یک منطقه بزرگتر رخ دهد. با این وجود، در اغلب موارد، التهاب  معده فقط برای یک دوره کوتاه، بسته به علت آن، طول می کشد.

 

علل التهاب معده چیست؟

  • غذاها مانند لوبیا، کلم بروکلی، گل کلم یا نوشیدنی های گازدار – که همه آنها گاز تولید می کنند
    سوء هاضمه
    تغییر در رژیم غذایی شما یا خوردن بیش از حد
    یبوست
    بعضی از داروها مانند آنتی اسیدها، آسپیرین و داروهای ضد افسردگی
    عدم تحمل لاکتوز
    مکمل های مولتی ویتامین و آهن
    هر گونه بیماری در معرض بیماری مانند سندرم روده تحریک پذیر، گاستریت، سرطان یا سندرم پیش از قاعدگی

روش های درمانی خانگی آسان و موثر برای درمان التهاب معده :

اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی :

شما باید پودر زردچوبه به مواد غذایی خود را برای جلوگیری از نفخ معده اضافه کنید. زردچوبه دارای کورکومین است که به درمان التهاب معده کمک می کند .

 

شما باید مصرف نمک را کاهش دهید :

یکی دیگر از راه های موثر برای درمان التهاب معده  کاهش مصرف نمک است. همانطور که سدیم باعث حفظ مایعات می شود، می تواند باعث ایجاد نفخ شود. اگر شما  نفخ شکم دارید، بررسی مصرف نمک خود را انجام دهید و از مصرف مقدار زیاد نمک خودداری کنید.

 

درمان التهاب معده

 

 

 مصرف پتاسیم خود را افزایش دهید :

مصرف پتاسیم یک راه عالی برای درمان التهاب معده است و به حفظ تعادل مایع بدن شما کمک می کند. شما باید آوکادوو ، حبوبات و سبزیجات برگ سبز بخورید زیرا آنها چندین منبع عالی از پتاسیم هستند.

 

نوشیدن آب لیمو :

اگر به طور مکرر احساس سوزش می کنید، نیمی از لیمو را در یک لیوان آب فشار دهید و آن را بنوشید.  آب لیمو یک دیورتیک طبیعی است، که به درمان التهاب معده کمک می کند.

 

درمان التهاب معده

 

چای نعناع :

چای نعناع به عنوان یک روش خانگی بزرگ برای درمان التهاب معده شناخته شده است. این گیاه هضم را آسان می کند و ضد اسپاسم می باشد. چای نعناع همچنین به تحریک ترشح آب معده کمک می کند که به نوبه خود باعث کاهش گاز معده می شود.

 

مصرف پسیلیوم (اسفرزه) :

پسلیوم برای درمان یبوست بسیار عالی است و اگر فکر می کنید که علت التهاب معده ی  شما یبوست است،  این فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این یک ملین طبیعی گیاهی است که به راحتی در فروشگاه های پزشکی موجود است و باعث درمان التهاب معده می شود.

 

درمان التهاب معده

 

 چای بابونه :

چای بابونه به درمان التهاب معده کمک می کند . این چای خواص آرامش بخش دارد که می تواند باعث کاهش التهاب و نفخ شکم شود.

 

زنجبیل :

زنجبیل دارای خواص گرمایشی است که می تواند به درمان التهاب معده و از بین بردن گاز معده کمک کند. همچنین باعث تخفیف گرفتگی  عضلات شود. این نشان دهنده کارایی زنجبیل در درمان ضعف معده و علائم آن است.

 

درمان التهاب معده

 

کدو تنبل :

کدو تنبل به عنوان یک منبع طبیعی فیبر و پتاسیم می تواند به کاهش درد معده کمک کند . پتاسیم در کدو تنبل می تواند سدیم بیش از حد بدن شما را حذف کند، که اغلب عامل اصلی ایجاد گاز در معده است.

 

موارد بیان شده در این مقاله نباید جایگزین مشاوره پزشک شود. لطفا برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

منبع : timesofindia.indiatimes.com

مترجم یک دکتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا