روانشناسیطب سنتی

آرامش فکری چیست؟ راه های رسیدن به آرامش فکری چیست؟

آرامش فکری , احساسی میباشد که باعث میشود در شما هیچ گونه ترس , اضطراب و تنش وجود نداشته باشد. چنین لحظه هایی هیچگاه نادر نبوده است و شما در گذشته این لحظه ها را بسیار تجربه کرده اید.

سوال این است که راه های رسیدن به آرامش فکری چیست؟ و مهم تر از همه چگونه در زمان مشکلات و مصیبت , آرامش فکری و ذهنی خود را حفظ کنیم؟

 

آرامش فکری

 

شما همچنین ممکن است بپرسید آیا این امکان وجود دارد که باعث شود آرامش فکری به یک عادت تبدیل شود و همیشه از آن لذت ببریم؟ در این مجله به معرفی چند راه میپردازیم که آرامش فکری را به شما هدیه میدهند.

 

راه های رسیدن به آرامش فکری چیست؟

1/ زمان کمتری را صرف خواندن روزنامه و یا تماشای اخبار کنید زیرا بیشتر این خبرها منفی هستند و در شما احساس ترس و اضطراب به وجود می آورند.

2/ ساعاتی را به پیاده روی اختصاص دهید. پیاده روی به خصوص اگر در طبیعت باشد یکی از روش های عالی برای رسیدن به آرامش فکری میباشد. پیاده روی کردن در کنار ساحل نیز گزینه خوبی میباشد.

 

آرامش فکری

 

3/ با افراد منفی مکالمه نداشته باشید زیرا انرژی منفی بدون اینکه شما متوجه شوید بر ذهنتان تأثیر منفی میگذارد و روحیه ی شما را تخریب میکند.

4/ هر چیزی که باعث آرام شدن ذهنتان میشود و به شما آرامش میدهد را یادداشت کنید تا بتوانید در مواقعی که دچار تنش شده اید آنها را اجرا کنید.

همچنین عالی میشود اگر به اطرافیانتان بگویید چه چیزهایی شما را ناراحت میکند , در این صورت این افراد با ویژگی های شخصیتی شما بیشتر آشنا میشوند و همین عامل در کسب آرامش فکری بسیار موثر میباشد.

5/ اگر به فعالیت های خیرخواهانه علاقه دارید پیشنهاد میکنیم در یک موسسه خیریه عضو شوید و تمام انرژی خود را برای کمک به دیگران به کار گیرید. به شما قول میدهیم در زمان اندک , تأثیرات شگرف آن را مشاهده کنید.

 

آرامش فکری

6/ عذرخواهی کردن را یاد بگیرید. اگر شما اشتباهی کرده اید یاد بگیرید عذرخواهی کنید در این صورت میتوانید تأثیر آن را بر روحیه ی خود ببینید.

7/ یاد بگیرید که ببخشید و فراموش کنید. داشتن کینه از دیگران بیش از اینکه به فرد مقابل آسیب برساند , به شما آسیب میرساند و سبب میشود در شما تنش به وجود آید.

 

آرامش فکری

 

8/ حسادت را کنار بگذارید و عزت نفس خود را تقویت کنید زیرا حسادت و عزت نفس پایین باعث میشوند که با موانع بیشتری برای رسیدن به آرامش فکری روبه رو شوید.

9/ بپذیرید که چیزی تغییر نمی کند. البته منظور ما آن دسته از فعالیت هایی میباشند که فراتر از کنترل میباشند. یاد بگیرید که با شرایط کنار بیایید و از آن ها لذت ببرید.

10/ تنها نمانید. البته این حرف به این معنا نیست که همه ی وقت خود را در اختیار دوستان و آشنایان قرار دهید زیرا انسان گاهی به تنهایی احتیاج دارد اما سعی نکنید ساعات زیادی را به انزوار اختصاص دهید.

11/ یاد بگیرید که چگونه ذهن خود را آرام کنید. تمریناتی وجود دارند که به شما کمک میکنند به آرامش فکری برسید که میتوان به تمرینات مدیتیشن و یوگا اشاره کرد.

 

 

منبع:
tinybuddha.com

successconsciousness.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا